Vika ut sig på internet

Sv: Re: Vika ut sig på internet

stjarne skrev:
Kvinnor och män som lånar sig till kvinno- och/eller- mansförnedrande aktiviteter som porr eller utvik är knappast lämpliga som lärare, eftersom de kan tänkas förmedla en obehaglig förtryckarinställning till sina elever.
"Lånar" sig? Så det skulle inte finnas betalning med i bilden?

Ber även att få påpeka att om idrott i allmänhet och ridsport i synnerhet faktiskt är det mest fysiska som finns. Om jag är förkyld, bryter armen eller går upp några kilo är det min sak. Om en ryttare är sjuk, trillar av illa eller har fått en riktigt trind ridbyxbak är det allas angelägenhet.

MVH
/D
 
Sv: Re: Vika ut sig på internet

Denna tråden är lite gammal nu va?:D
 
Sv: Re: Vika ut sig på internet

Mystisk skrev:
Alla ser vem det är och hon har fått folk att sluta pågrund av detta tidigare, hon läser dessutom till småskolelärare.

Det är lite svårt att vara ett gott föredöme för sina elever - både de i skolbänken och de på hästryggen - om man viker ut sig på nätet. I synnerhet om man ägnar sig åt sex och våld. Tror att jag skulle få oerhört svårt att få mina elevers förtroende om jag gjorde det.

Hälsning Maja
 
Sv: Re: Vika ut sig på internet

Inte_Ung skrev:
Jag tycker nog att det vore en höjdare att visa att man BÅDE kan vara snygg och sexig, OCH ha ett seriöst arbete där man är klok och trevlig.

Resonemanget här gör ju att det verkar som att man måste välja. Och tjejjer i yngre tonåren väljer garanterat att vara snygga och sexiga före att vara smarta.

Tycker du också att det är ok att som lärare uppmuntra de snygga tjejer som man undervisar att vika ut sig?

Hälsning Maja
 
Sv: Mönstret känns igen

Indiana_Jones skrev:
För några år sedan hade en person i "skolvärlden" i min hemstad (småstad) tydligen gått ut i en svensk tidning och berättat att h*n hade en lite annorlunda sexuell läggning. Efter detta var folk så ini bänken upprörda för det var så många BARN som läst denna tidning (vanlig vuxentidning, ej porrtidning) och blivit ledsna/oroliga/rädda för denna person. En av mina nära släktingar berättade denna tårdrypande historia för mig och förväntade sig sympati, men fick istället ta skydd när utbrottet kom.

För NATURLIGTVIS är det väl knappt en unge som ens SETT artikeln om inte de vuxna visat den för barnet ENBART med syfte att kunna racka ner, förfasa sig o.s.v. på den person som berättat om sig själv (obs att det inte rörde pedofili, djursex eller dylikt). Att ta barnens väl och ve som förevändning för att uppfylla sitt eget skvaller- och skandalbehov tycker jag är LÅGT.

Jag fick ju veta då att JAG inte förstod och att det var så många barn (vi talar om ungar i högstadieåldern) som blivit rädda, varpå jag upplyste att det kanske då låg i de vuxnas intresse att förklara för barnen att detta inte var något farligt istället för att sitta och gotta sig i det hela. Detta fick diskussionen att avstanna DIREKT. :devil:

Så förslagsvis se till att hålla ungarna borta från porrsidor på nätet! Där skall de väl ändå inte vara? Så länge det inte rör sig om extrem förnedringsporr, pedofili el. dyl. så är det väl inte så himla farligt att människor medverkar i den. Detta tycker inte jag är något de skall fördömas för.

Om man sedan skall ta upp skillnaderna mellan vår tids porr, Zorn-kullor o.dyl. så är det delvis en skillnad I TID vi snackar om. Mycket av den nakenkonst vi skattar så högt är SIN TIDS främsta "porr". Kanske kommer en del av vår tids porrfotografer också att gå till historien. De flesta kommer nog ingen att minnas, för MYCKET porr är dåligt foto, dåliga bildkompositioner o.dyl. + att förnedring av människor aldrig är ok. Men man skall betänka att vår tids "finkultur" ibland har mycket gemensamt med dåtidens "dåligheter".

Anneli


Det går väl inte att jämföra med att komma ur garderoben som homosexuell (antog att det var det du syftade på) med att som snygg tjej vika ut sig.

Jag som lärare uppmanar alltid mina elever till att ha ett gott självförtroende och att våga vara den de är. Alltså att även våga stå för om man är homosexuell i framtiden.

Jag skulle aldrig uppmana en snygg tjej att vika ut sig.

Rackarns, rackarns skillnad...

Hälsning Maja
 
Sv: Re: Vika ut sig på internet

Svår fråga.
Det är en bra boost för egot att vara modell.
Efter det så behöver man ju inte tvivla på om man är vacker eller ej.
Så i vissa fall kan det nog vara befogat.

Om man jämför med vad alternativet för vissa unga flickor som inte tycker att de duger är.
Utvik gör i alla fall att de blir sedda.

Samtidigt så kan det ju vara dåligt med tanke på vilken explotering som det medför.

Så mitt svar blir.
-Jag vet inte.
 
Sv: Vika ut sig på internet

Först vill jag skriva, jag är en tjej/kvinna.

Jag tycker faktisk det är okey om hon vill vika ut sig eller vara med i en porrfilm.

Jag tittar på porrfilmer och det gör även mina bekanta av båda könen och det tycker ingen av oss är fel (frästen så får dom kvinliga skodisarna mer betalt än menen, kom på nåt mer yrke det är så i)

Har även träfat gammla lärare på fetich (*stavas?) tycker ni det oxå är fel? jag tyckte inte det kändes konstigt.

Och att tvång finns i porrvärden ja den finns där om den finns oxå i kläd och sport afärer eller ven tror ni gör alla biliga saker, inte är det välbetalda vuxna utan av barn och ungdomar som tvingas jobba i mer än 12 timm dag alla dagar i veckan.

Skulle själv inte dra mej för att vara med i en p-rulle om mån som jag litar på frågade (och det gäller alla man skall jobba/göra afärer med).

Dom som jag vet har varit med på blider och filmer har inte känt sig kränkta av men men dom har blivit illa behandlde av kvinnor som tycker att all porr är kränkande.

Kram
 
Sv: Vika ut sig på internet

Lärare ska vara föredömen för eleverna och att vara lärare ställer faktiskt vissa krav på moral och uppförande av den anledningen
.

:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Vika ut sig på internet

Framförallt måste vi vuxna lära våra barn att skydda sig själv, där ingår det att lära ungarna vad man kan exponera på nätet, som alla vet finns det en massa knäppskallar där ute som totalt saknar gränser. Självklart har man ett större ansvar i vissa jobb, jag som jobbar med missbruksvård kan knappast berusa mig på krogen. Nej det finns ingen skarp gräns mellan arbete och fritid för vissa yrkesgrupper.
 
Sv: Vika ut sig på internet

Frågan från början var väl mest om hon kunde vara en bra ridlärare trots att hon har vikt ut sig...

Jag förstår om vissa moraltanter inte vill lämna sina barn i händerna på henne, MEN jag tycker att det stora flertalet överreagerar.
Det finns ju ingen som helst anledning till att man som vuxen inte skulle klara av att bortse från vad hon har gjort på nätet.

Hennes förmåga att undervisa borde ju vara den egenskap man borde bedöma mest, inte vad hon gör med sin kropp under fritiden...
Ge människan en chans, istället för idioter till ridlärare som sparkar på hästarna och häller diskmedel i munnen på dom (en annan tråd).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Roheryn
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Tiken har börjat skaka i bakdelen sen 2-3 dagar, märks mest när hon ligger och vilar men även annars. Hon låter också väldigt orolig i...
Svar
18
· Visningar
1 377
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 188
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp