Vika ut sig på internet

M

Mystisk

Är det okej att vika ut sig på internet? och samtidigt läsa till lärare,ridlärare?Jag vet en som gör det.
 
Det håller jag med om,men om man är sadist och det spridit sig bland dom som rider. vad säger dom som anställer sådana om ryktet kommer fram?
 
Vill man visa upp sig tycker jag att man skall få det.
Så länge hon inte markandsför det för sina elever. Är hon anonym när hon viker ut sig?
Står hennes namn och visar hon ansiktet?
 
Alla ser vem det är och hon har fått folk att sluta pågrund av detta tidigare, hon läser dessutom till småskolelärare.
 
Hon skall ju inte låta det gå ut över sitt jobb , då är det inte okej.
 
jag tycker det är OK, är det folk som inte vill ha henne som ridlärare pga av den anledning (om hon är en bra ridlärare) så tycker jag att det är de som har problem.
 
Jag förstår inte problemet. :confused:

Är en människa som visat sin oklädda kropp, diskvalificerad från det vanliga samhället? Inte bli lärare? Inte heller bussförare, glasmästare, kontorist osv?
Vad får/får man inte göra för moralisterna?

Jag håller med Domaren om, att det största problemet har dom, som hänger upp sig på sånt här. Bedöm folk efter kvalité, uppförande och duglighet istället!

LIA
 
vad spelar det för roll? Och även om hon ska ha små barn som elever! Hon är "model" inte pedofil!!
 
Vad får/får man inte göra för moralisterna?

Jag håller med Domaren om, att det största problemet har dom, som hänger upp sig på sånt här. Bedöm folk efter kvalité, uppförande och duglighet istället!

LIA

Det är ju det folk gör, dvs de bedömer henne efter hennes uppförande. Personligen tycker jag inte att hon verkar vara ett föredöme för småflickor (eller småpojkar heller, för den delen) om hon extraknäcker som utvikningstjej, dvs runkobjekt för störda karlar.

I Göteborg var det häromåret stort rabalder om en vänsterpartistisk politiker som extraknäckte som porrfilmskådespelare, och det ansågs vara extra klandervärt just för att han var vänsterpartist ( som om de skulle vara mer moraliskt högtstående än andra). Jag tycker nog att det var mer anmärkningsvärt att han jobbade som lärarvikare också! ( Fast det blev visst inga fler vikariat sedan hans extraknäck avslöjats i media). Lärare ska vara föredömen för eleverna och att vara lärare ställer faktiskt vissa krav på moral och uppförande av den anledningen.
 
Uppförande i dom sammanhang som gäller för hennes yrke, lärare/ridlärare, alltså. Hennes uppförande under nakenfotografering spelar väl ingen roll här? :smirk:
Du tillhör uppenbarligen moraltanterna, som absolut skall tvinga på oss andra din 1800-tals-syn på allt, som har med sex att göra. Varför är en runkande karl "störd" t ex?

Jag förstod inte bråket om kommunisten, som agerade i i porrfilmer. So what? Han bröt inte mot några lagar, såvitt jag förstår. Det enda viktiga borde väl vara hur man sköter sitt jobb, och att man lever efter dom lagar och regler som finns?
Tvi för hycklande moralister i ankdammen!

LIA
 
Det är skillnad på att ha moral och att vara moralist, men det förstår du tydligen inte.
Hoppas du inte är eller tänker bli lärare.
 
Vad innebär "att ha moral", om vi nu skall ge oss in på språkfrågor?
Vad du har för moral i olika områden, är för mig obekant, men att du är moralist, är uppenbart.
:(
Varför svarar du inte på min fråga om den runkande karlen?

Hoppas du inte har, eller någonsin kommer att ha, med barns uppfostran eller utbildning att göra! Ej heller vara i annan position så du kan styra över andras liv!

LIA
 
LIA, det är förmodligen den enda gången jag kommer skriva detta, men jag håller med dig fullt ut.. :bow:
 
det är bedrövligt att se vad du skriver, man behöver inte va någon moralist för att tycka detta. men visst kan man se det från två sidor ,ställ dig bara själv frågan om det är okej att din son /dotter upptäcker att det finns sidor på nätet som man så stort tar avstånd för i media som dess utom är din lärare på ett eller annat sett. är det rätt singnaler. om du påstår det så behöver du hjälp.kom inte och kalla mig moralist var och en ansvarar för sig själv. :confused:
 
Det beror väl på vilket sätt. Om någon håller på med grova porbilder, filmer och eller diverse avarter som pedofili är det klart olämpligt men om någon däremot vikt ut i någon tidning eller förekommer i som model i konst (foto/målning) så kan jag inte se problemet. Okej, på sätt och vis kan jag förstå det, det finns olika värderingar i samhället, vissa tycker det är skamligt att skamligt att med nakna kroppar och andra tycker det är okej.

Jag tror att det i sammanhanget är av störrebetydelse hur personen fungerar i sin yrkesroll, en bra och omtyckt person kan ta sig större friheter än en som reden innan är impopulär och där man letar efter skäl att avskeda.
 
Din fråga ställs till Domaren, men jag antar att jag också är i skottlinjen? Har svårt att förstå innehållet i ditt inlägg, men jag svarar ändå.

Var kommer medias "avståndstaganden" in i bilden? Menar du att man skall låta sig styras av media och deras tyckare i sin uppfattning? :confused: Är det inte bättre att vi tänker själva?

Det finns massor av inslag i olika medier, som jag önskar vi alla slapp se. Nakenhet tillhör inte dom, däremot krig, svält, misshandel, mord osv, osv! Enda sättet att skydda barnen måste enligt din uppfattning vara, att stänga, släcka och förbjuda all slags media, inkl nakenstatyerna i parken?
Själv valde jag hellre vägen att informera barnen om sant och falskt, rätt och fel i livet, utan att blanda in sex-moral.

Historien ger många exempel på vad som händer, när människor med din uppfattning får tillfälle att styra. Må vi slippa se det igen! OK, det finns ett par kvar! :(

Vad tycker du själv att vi skall erbjuda nakenmodellerna? Yrkesförbud, skampåle, spöstraff, fängelse eller landsförvisning?

Du frågade från början, om vi tycker det är OK att vika ut sig på internet och samtidigt studera till lärare. Jag tycker det är OK! Jag bryr mig helt enkelt inte.

LIA
 
Det är inte jag som behöver hjälp, det är dömmande människor som du som behöver det, skulle inte ni vara så fördömmade så skulle inte nakenhet ses så ful och inget som måste gömmas undan.
 
Svar till ursprungsinlägget:
I läroplanen står det bl.a. att:

1. Skolans värdegrund och uppdrag
...
jämställdhet mellan kvinnor och män...är de värden som skolan ska gestalta och förmedla.
...
Skolan ska aktivt och medvetet främja kvinnors och mäns lika rätt och möjligheter.
...
Skolan har ett ansvar för att motverka traditionella könsmönster.
...

Om jag var 10-13 år och visste att min fröken hade vikt ut sig, skulle hon ha noll trovärdighet om hon skulle "ansvara för motverka traditionella könsmönster". Barn gör inte vad man säger åt dem, de gör som de vuxna gör.

Man kan förvisso diskutera i all oändlighet om utvikningsbilder som t.ex. de i slitz eller de i porrblaskorna osv är eller inte är ett uttryck för "traditionella könsmönster". Vill man gå in på detaljer, kan man diskutera om bilder i Slitz är okej, men inte de i FiB osv. Personligen tycker att jag att dessa detaljdiskussioner är totalt meningslösa. Jag tycker att så gott som alla utvikningsbilder är definitivt ett uttryck på "traditionella könsmönster" och en person som ställer upp på dessa bilder tycker jag inte är lämplig att vara ansvarig för förmedla en värdegrund där jämställdhet mellan kvinnor och män är en viktig grundsten.

Jag vill inte ha något yrkesförbud för f.d. utvikningsflickor, om personen i senare livet ångrar sina utvikningsbilder tycker jag att hon mycket väl vara lärare. Men man kan inte ha kakan och ha den kvar ibland får man välja, utvikningsbilder eller lärare i svenska skolan.

/Soapbubble
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: Roheryn
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Tiken har börjat skaka i bakdelen sen 2-3 dagar, märks mest när hon ligger och vilar men även annars. Hon låter också väldigt orolig i...
Svar
18
· Visningar
1 388
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 201
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp