Vikt och hälsotråd 2024

Joggat 5.3 km med Intervaller och kände mig stark. Så härligt när det känns bra. Inte jätteofta.
Vågen sa 59.3 kg.
IMG_7293.jpeg
 
Den här helgen var bra motionsmässigt med planerad vila fredag, 7.3 km löpning lördag och 5,3 km idag.
Men matmässigt har det blivit för mycket av det mesta. Godis på fredag, pizza, efterrätt och mycket alkohol i går och godis idag.
Men har haft det trevligt och jag höll i allafall ihop motionen.
IMG_7475.jpeg
 
Senast ändrad:
Missade denhär tråden! 😁

jag behöver ner några kg och de släpper snabbt i början. Kanske bra, men konsten är ju att behåll det sen. Det handlar inte om att banta, utan att hela tiden göra rätt val. Så tråkigt! Och svårt för någon som är konstant hungrig och sugen. 5kg ner är greppbart och just nu har jag kontroll. Alltså jag har ju stått på vågen och behövt gå ner mer än 20kg.

Cyklar, promenerar och har börjat tömköra i ridhuset! Drar mig så för att springa men nu är jag ”tvingad” och det känns lite enklare när jag dels bokstavligen har lite draghjälp men också fokuserar nästan 100% på hästen. Något att fortsätta med! Ska försöka ut själv också bara de blir varmare så jag kan ha tshirt.
 
Missade denhär tråden! 😁

jag behöver ner några kg och de släpper snabbt i början. Kanske bra, men konsten är ju att behåll det sen. Det handlar inte om att banta, utan att hela tiden göra rätt val. Så tråkigt! Och svårt för någon som är konstant hungrig och sugen. 5kg ner är greppbart och just nu har jag kontroll. Alltså jag har ju stått på vågen och behövt gå ner mer än 20kg.

Cyklar, promenerar och har börjat tömköra i ridhuset! Drar mig så för att springa men nu är jag ”tvingad” och det känns lite enklare när jag dels bokstavligen har lite draghjälp men också fokuserar nästan 100% på hästen. Något att fortsätta med! Ska försöka ut själv också bara de blir varmare så jag kan ha tshirt.
Jag tycker att det är perfekt springväder nu med lagom temp och bra luft. Har en underställströja och en tunn tröja över den.

När jag är hungrig funkar ägg bra och när jag är sugen kör jag morötter och läkerol.
 
Jag tycker att det är perfekt springväder nu med lagom temp och bra luft. Har en underställströja och en tunn tröja över den.

När jag är hungrig funkar ägg bra och när jag är sugen kör jag morötter och läkerol.
Ja, jag är bara lat. Ska testa nästa vecka!
Men det är verkligen helt perfekt i ridhuset 🙈 börjar med jacka, tar av den. Blir för varm i fleecetröja så tar av den med efter en stund. Så springer i tshirt när jag blivit varm men slipper frysa från början 😁
Har köpt dadlar för sötsuget. I stallet äter jag massa morötter 👍🏻
 
Jag har tänkt sedan jag köpte mina föl att jag behöver tappa ett antal kilon när jag börjar rida dem och att det skulle vara motivation nog. Sedan har jag ändå snaskat i mig onyttigheter i kortare och längre perioder i typ tre år och tänkt att "jaja det är långt kvar". Nu när det inte alls är långt kvar utan jag redan börjat försiktigt med ridningen så var det en spark i häcken att JUST DO IT AND DO IT NOW, STUPID. Så nu har jag plötsligt och förvånansvärt lätt slimmat bort flera kilon i rask takt och tänker mig 5-7 till framöver om än lite långsammare.

Vad jag hade glömt under denna koma i snabba kolhydrater var hur mycket det gör för energin och skärpan att äta bättre, nu har jag rejält skurit ner på kolhydrater överlag och det är som att gå ur ett dimmigt blandmissbruk av socker och vitt mjöl. Så jäkla skönt! Hoppas det håller i sig men som sagt huvudsaken att ha en stark motivation och vilja bli den bästa ryttaren för mina fina hästar, så tror jag mig fixa detta.
 
Jag har tänkt sedan jag köpte mina föl att jag behöver tappa ett antal kilon när jag börjar rida dem och att det skulle vara motivation nog. Sedan har jag ändå snaskat i mig onyttigheter i kortare och längre perioder i typ tre år och tänkt att "jaja det är långt kvar". Nu när det inte alls är långt kvar utan jag redan börjat försiktigt med ridningen så var det en spark i häcken att JUST DO IT AND DO IT NOW, STUPID. Så nu har jag plötsligt och förvånansvärt lätt slimmat bort flera kilon i rask takt och tänker mig 5-7 till framöver om än lite långsammare.

Vad jag hade glömt under denna koma i snabba kolhydrater var hur mycket det gör för energin och skärpan att äta bättre, nu har jag rejält skurit ner på kolhydrater överlag och det är som att gå ur ett dimmigt blandmissbruk av socker och vitt mjöl. Så jäkla skönt! Hoppas det håller i sig men som sagt huvudsaken att ha en stark motivation och vilja bli den bästa ryttaren för mina fina hästar, så tror jag mig fixa detta.
Jag tänker samma 🙄 min är två nu. När hon föddes var jag slimmad men nu är de värre. Hon är ju ponnysize dessutom, om än rejäl.

Har iallafall hållit ”dieten” hyfsat dvs dragit ner på kolhydrater och försökt sluta småäta. Gått ner knappt 4kg snabbt. Skulle vilja gå ner 4-5kg till, dessa kommer bli kämpigare men vet att det bara är att ha tålamod. Men jag är så satans lat också.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
468
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 132
Senast: Stergo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 905
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp