Bukefalos 28 år!

Vilka har sulky.nu här?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Självklart gör jag det. Det blir så mycket roligare om man åtminstone får ett bra föl.
Jag kommer att betäcka Komplette med Accept i kväll om det kommer igång. Kanske blir det något riktigt bra där det hoppas i alla fall jag.
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Jag fick en Blixt ponter två Yo man och i kväll kommer jag att få en Accept har nämligen avtalad tid med Lasse så han säger till när han läger upp honom.
Hittills är jag nöjd. Sista stoet får jag betäcka senare då jag måste bli av med en luss innan jag kan betäcka.
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

KL

NU måste ni hjälpa mig.. funderar nämligen på en extreme make-over på ligan eller vad man ska säga.. åtmindståne de här lopp-systemet vi har..

Vad säger ni om att ta bort bukemästarloppet och istället fokusera på serien?

Sedan funderar jag på att göra om poängsystemet så de blir mera spännande.. att olika lopp ska vara värda olika mycket poäng. Dom svårare värda mer poäng och de andra mindre.. eller tvärtom..

Nu gör jag en grovskiss bara på hur de skulle kunna se ut..

3 åringar p3
4 åringar p2
Ston p2
Ostartade p3
Högst 5000 p2
Högst 20 000 p1
Högst 50 000 p1
Minst 10 000 (den summa som alla har en häst som tjänat över, ge förslag) p2

Poängräkning 1: 5,4,3,2,1 poäng (förstaplats till femteplats)
Poängräkning 2: 10,8,6,4,2 poäng (förstaplats till femteplats)
Poängräkning 3: 15,12,9,6,3 poäng (förstaplats till femteplats)

Jag har medvetet försökt göra så svåra propositioner som möjligt där de blir svårt att veta i förväg vem som vinner.. de svåraste har fått högsta poängräkningen..

Var snälla att kommentera!
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Låter bra det där. Vilket jobb du gör med ligan. Bra.
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

På tal om ligan, kommer 3åringsloppet ut snart eller hinner man göra en start innan med kusen:angel: vill inte missa ligaloppet då jag har 80% 3åringar i stallet;)
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Nej jag tror jag kastar om lite så ostartade kommer först.. så anmäl på du
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Snyggt jobb med nya liga-upplägget Lillcaksa, det ska bli spännande! :bow:

Hur går det för er alla? Jag har ett stall i total neråtform, hamnar snart på minus i kassan, och har fått ett gäng jämndåliga föl. Perfekt start på nya säsongen alltså (NOT)! Hoppas det går bättre för er andra! :)
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Ligger redan på minus då jag satsade på "bra" hingstar i avel (cittra, iceman mfl) inte blev de nå bättre föl av det inte:mad: starterna har dessutom inletts med klister under hovarna och endast småkronor insprugna..suck
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

SÅ nu har jag inte varit med på länge. Har helt enklet tröttnat på att inget händer. Funderar på att sälja alla men då ångrar jag ju mej sen när jag vill vara med igen...

Nu när det gått ett tag... Vad är en talanghäst??? Vad är det för särskillt med den?
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

verkar inte som att de är nån som vet.. men antar att de kanske blir några särskilda lopp för sådana sen?
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Japp, tydligen ska det bli särskilda lopp för Talanghästarna, men det blir inte aktuellt förrän nästa säsong eftersom de äldsta bara är ett år ännu.
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

HALLÅ ALLA FÖRRESTEN, NI MÅSTE ANMÄLA TILL BUKELOPPET!!! :bump: Anmälan stänger imorgon kl. 14 och det är bara tre anmälda hittills... :(
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Håller med spanarn! Kom ihåg att de är 3 ggr så mycke poäng som utdelas efter de här loppet! Så har ni någon ostartad häst så anmäl!

Jag har tyvärr ingen..
 
Sv: Vilka har sulky.nu här?

mina hästar suger!!!!!!!! idag har jag 10 starter, är det ingen som vinner en peng ska jag skicka alla till slakt...synd att det inte finns en sån knapp :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 965
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 524
Senast: Mineur
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: Ketrawzc
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 678
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp