Vilka hundnamm tycker ni inte om?

Nej såklart inte? Jag fattar inte vad det har med det som jag skrev att göra?
Du har ju inte döpt hunden? Det är normalt uppfödaren som väljer namn så du behöver inte känna dig angripen. Smaken är olika. Många tycka ju gilla vissa namn. Andra gillar det inte. Tycke och smak. Inte personligt.
 
Du har ju inte döpt hunden? Det är normalt uppfödaren som väljer namn så du behöver inte känna dig angripen. Smaken är olika. Många tycka ju gilla vissa namn. Andra gillar det inte. Tycke och smak. Inte personligt.

Fast många ger ju sina djur andra namn än det i stamtavlan så jag kan förstå att det kan vara trist att höra att namnet man valt uppfattas som fult/tråkigt whatever.

Inget av mina fyra djur heter som i stamtavlan förutom Prada som redan blivit dissat här 😆
 
”Dyra-kläder-namn” som Gucci, Chanel, Dior osv. Fruktansvärda.

Sen är väl poppis-namn som Sigge, Molly, Diesel, Siri lite tröttsamma. Fina, men uttjatade.

En bekant döpte sin jakthund till Hedlund. Älskar det!

Hedlund är ju underbart 😍
Jag hade kunnat ha en Stig-Helmer men det blir ju då opraktiskt.

En av mina katter heter Prada, hennes syskon heter Armani, Gucci och Dior 😂
Det behöll jag faktiskt pga kort och smidigt 😁
 
Du har ju inte döpt hunden? Det är normalt uppfödaren som väljer namn så du behöver inte känna dig angripen. Smaken är olika. Många tycka ju gilla vissa namn. Andra gillar det inte. Tycke och smak. Inte personligt.
Jag har inte sagt nåt om upp födar namn heller utan såklart så menar jag det namnet man kallar dom. Och ja man tycker o lika och JAG tycker att det är taskigt att disskutera vilka namn man tycker är fula och tråkiga och o personliga och alltmöjligt.
 
Sen är väl poppis-namn som Sigge, Molly, Diesel, Siri lite tröttsamma. Fina, men uttjatade.
För att förtydliga så är det så jag menade med "tråkiga". Jag själv vill inte ha dem på mina djur, men de kan vara jättefina och passa bra på andra.
T ex Sigge tror jag att jag känner 4-5 hundar som heter.

Smaken är som baken; delad. Vissa tycker att mina djur har/har haft fula namn. Jahapp. Då var det bara inte i deras smak, men jag tänker inte mer på det.

Min mamma hade en tidigare kollega som ofta tog med sig sin hund till kontoret. Ixi Pixi Lilla Varg. Inget jag skulle valt, men barnet som namngav vovven var skitnöjd. 😁😍
 
Oj jag har aldrig tänkt riktigt så noga på vilka namn jag gillar eller inte gillar. Det brukar oftast bli det uppfödaren kallar dom eller om det är för jobbigt att uttala så har jag kommit på ett namn i bilen på väg tillbaka. Viktigt för mig är att namnet ska ligga bra på tungan så man tycker det är bekvämt och att man vråla det högt om det skulle krävas. Men också om man vill separera vissa hundar ur en flock tex att jag vill koppla dem i olika ordningar eller av andra anledningar så vill jag inte vricka tungan för mycket

Jag har en äldre hund som heter Luffsen och det är jobbigt att ropa men iom att han är apportör så blir han inte så långt borta ändå och fokuset ligger ändå till viss del på mig även när han blir uppe varv under jakt. Nu använder jag oftast pipa ändå på hundar som jobbar längre bort men ändå skönt att kunna ropa bra och tydligt om det skulle behövas.

Sen vill jag ha namn som passar med resten av flocken så det inte låter liknande något annat namn. Många hundar har hetat som tidigare hundar men väntar då tills det gått några år eller tills det inte finns hundar kvar som kopplar ihop namnen.

Nej nu kom jag på ett namn jag inte skulle vilja ha, svärmors hund heter Danerys och det tycker jag skulle vara asdrygt på min egen hund men någon annans så bryr jag mig inte.

Namnen jag har nu är Sisu, Bella, Myra, Yuki, Shio, Luffsen och kommande Argo. Dom tycker jag är hyfsat bekväma utöver Luffsen då.
 
Oj jag har aldrig tänkt riktigt så noga på vilka namn jag gillar eller inte gillar. Det brukar oftast bli det uppfödaren kallar dom eller om det är för jobbigt att uttala så har jag kommit på ett namn i bilen på väg tillbaka. Viktigt för mig är att namnet ska ligga bra på tungan så man tycker det är bekvämt och att man vråla det högt om det skulle krävas. Men också om man vill separera vissa hundar ur en flock tex att jag vill koppla dem i olika ordningar eller av andra anledningar så vill jag inte vricka tungan för mycket

Jag har en äldre hund som heter Luffsen och det är jobbigt att ropa men iom att han är apportör så blir han inte så långt borta ändå och fokuset ligger ändå till viss del på mig även när han blir uppe varv under jakt. Nu använder jag oftast pipa ändå på hundar som jobbar längre bort men ändå skönt att kunna ropa bra och tydligt om det skulle behövas.

Sen vill jag ha namn som passar med resten av flocken så det inte låter liknande något annat namn. Många hundar har hetat som tidigare hundar men väntar då tills det gått några år eller tills det inte finns hundar kvar som kopplar ihop namnen.

Nej nu kom jag på ett namn jag inte skulle vilja ha, svärmors hund heter Danerys och det tycker jag skulle vara asdrygt på min egen hund men någon annans så bryr jag mig inte.

Namnen jag har nu är Sisu, Bella, Myra, Yuki, Shio, Luffsen och kommande Argo. Dom tycker jag är hyfsat bekväma utöver Luffsen då.
Sisu :love: Har Sisou på min lista, uttalat som karaktären från Wes Anderson-filmen (men med förenklad stavning, haha)

Myra är gulligt också, och matchande Syrsa!
 
Alla former av överdrivna namn 😅
Kennelnamns Dancing like a flying maniac, Rushing to the moon like a super trooper osv
Varför, vad är grejen?


Hehe här passar Doris in!

I stamtavlan heter hon Amazing Art Dazzling Dubai 😁 Syskonen heter saker som Magnificent Miami, Proud Paris och Lovely London.

Jag tyckte att det var rätt tjusigt när jag köpte henne men nu kan jag hålla med dig @Bison.

Sen kallas hon Doris vilket också har blivit supervanligt och kanske lite trist men vad ska man göra liksom? Fantasin är ju begränsad. Har en bekant som har en Siri och jag tycker det är ett helt okej hundnamn även om just den här hunden hade passat bättre som Kulan, Zlatan eller Hårding som bättre hade speglat hennes stenhårda lilla person.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 813
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Spinoff på tråden om att trolla bort komplex. Vad är ni särskilt nöjda med er själva? Utseendemässigt och i övrigt? Jag har långt...
2
Svar
25
· Visningar
1 314
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
16 009
Övr. Hund Jag läser jämt och ständigt i mitt facebookflöde om hundar på rymmen. Inlägg om hundar som springer ensamma lösa mitt i stan eller i...
2
Svar
38
· Visningar
1 610
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp