Vilka hundnamm tycker ni inte om?

Hehe här passar Doris in!

I stamtavlan heter hon Amazing Art Dazzling Dubai 😁 Syskonen heter saker som Magnificent Miami, Proud Paris och Lovely London.

Jag tyckte att det var rätt tjusigt när jag köpte henne men nu kan jag hålla med dig @Bison.

Sen kallas hon Doris vilket också har blivit supervanligt och kanske lite trist men vad ska man göra liksom? Fantasin är ju begränsad. Har en bekant som har en Siri och jag tycker det är ett helt okej hundnamn även om just den här hunden hade passat bättre som Kulan, Zlatan eller Hårding som bättre hade speglat hennes stenhårda lilla person.

Ja, alltså många är ju fina men när det blir en halv novell så känns det bara överdrivet 😅

Jag har en katt som heter Angel of rainbows king Simba.
Simba är ett namn som jag är så less på även om det i grunden är fint. Efter Lejonkungen hette varenda djur Simba, katter, kaniner, hamstrar, hundar, fanns ingen hejd 😆
Så nu heter han Kantarell 😁
 
För att förtydliga så är det så jag menade med "tråkiga". Jag själv vill inte ha dem på mina djur, men de kan vara jättefina och passa bra på andra.
T ex Sigge tror jag att jag känner 4-5 hundar som heter.

Smaken är som baken; delad. Vissa tycker att mina djur har/har haft fula namn. Jahapp. Då var det bara inte i deras smak, men jag tänker inte mer på det.

Min mamma hade en tidigare kollega som ofta tog med sig sin hund till kontoret. Ixi Pixi Lilla Varg. Inget jag skulle valt, men barnet som namngav vovven var skitnöjd. 😁😍

Klart smaken är som baken. Bara för JAG inte gillar vissa typer av namn, spelar det ju ingen roll för någon annan.

Sen om namnet ligger bra i munnen eller inte har jag släppt. Våra hundar har korta namn. Men deras smeknamn har gått helt bananas och smeknamnen är långa dubbelnamn.
Sa till sambon senast för några dagar sen att nästa hund döper vi inte. Namnet får bara växa fram.

Ixi Pixi Lilla Varg var typ det underbaraste namn jag hört. :love:
 
Jag tycker det är taskigt att sitta och disskutera vilka hund namn man inte tycker om. Skit kul om man kanske har eller har haft en hund som heter eller hette nåt som är sååå fult och fantasi löst och tråkigt och alltmöjligt.

Håller med. Den här typen av trådar blir ju i regel bara dissiga och tråkiga. Spelar väl ingen roll vilka namn jag inte gillar, dessa undviker jag ju bara att döpa mina djur till. Vad andra kallar sina är upp till dem.

(Så länge det inte är stötande, skulle nog ha åsikter om nån döpte sin hund till tex Idioten eller Dumjävel)
 
Ååhåå jag älskar människonamn på djur och ville att bc'n skulle hetat Karro (/Karolin) men blev nedröstad.
Det är ju generellt rätt poppis här på Buke om man ser sig omkring. :D Jag tycker att flera passar i det men personligen skulle jag aldrig.... utöver en av spindlarna som heter Sven, men det har sin orsaker. 😅
 
Håller med. Den här typen av trådar blir ju i regel bara dissiga och tråkiga. Spelar väl ingen roll vilka namn jag inte gillar, dessa undviker jag ju bara att döpa mina djur till. Vad andra kallar sina är upp till dem.

(Så länge det inte är stötande, skulle nog ha åsikter om nån döpte sin hund till tex Idioten eller Dumjävel)
Ja exakt. Om det är ett namn som är taskigt mot hunden så är det såklart en annan sak! Men bara o lika namn så är det bara taskigt att vara neggativ om andras namn.
Såklart så tycker nog ingen om alla namn men man be höver ju inte säga allt man tycker heller. Utan det är bara taskigt att sitta och disskutera namn som man tycker är fula eller tråkiga eller nåt
 
Tyson….. ofta namn på Amstafftyp av hund eller liknande. Tänker bara på Mike Tyson (vilket väl är meningen…) och det blir ett stort no no.
Antingen hundar av amstafftyp, eller (åter igen) chihuahua :p

Men alltså, när det gäller namn jag skulle kunna tänka mig att ha på egna hundar, då går det mesta bort. Samtidigt tycker många att mina hundar har jättekonstiga namn. Som när jag berättade för någon att min tik hette Zala och de trodde att hon hette Sallad :rofl: På prisutdelningar på tävlingar tycker jag dessutom ganska ofta synd om personen som ska ropa upp salukinamn.

Helst inte människonamn (åtminstone inte vanliga svenska sådana) och absolut inte verb. Inte något "typiskt hundnamn" i stil med Ludde och andra som alltid kommer på topplistor med vanligaste namnen.
Vissa typer av hundar har ju oftast vissa typer av namn. Tex har jag svårt att se att en liten luddig sällskapshund hos vanlig barnfamilj i stan skulle heta Spana, men det passade väldigt bra på den aktiva dvärgschnauzer jag tidigare tränade med som hade bruksintresserad matte.

Och med det sagt: Jag vill inte ha annat än "typiska salukinamn" på mina hundar :D
 
Spinoff från annan tråd. Jag får eksem när folk kallar sina hundar för Hobbe. För mig är det inget hundnamn eftersom Hobbe är en tiger.
Jag förstår inte varför man startar en sådan här tråd vars enda syfte(?)/effekt är att nedvärdera och göra andra ledsna.
Till skillnad från den andra tråden uppmanar den till en tråkig diskussion som med stor sannolikhet kommer att såra.
 
Jag förstår inte varför man startar en sådan här tråd vars enda syfte(?)/effekt är att nedvärdera och göra andra ledsna.
Till skillnad från den andra tråden uppmanar den till en tråkig diskussion som med stor sannolikhet kommer att såra.
Menar inte att i min tur såra ts eller andra. Men även om det är tänkt som oskyldigt tjatter blir det sårande på ett helt annat sätt än en tråd om fina namn. Sådana här diskussioner kan man ha några få där man vet att ingen blir sårad. Inte på ett öppet forum där det är ofrånkomligt.
 
Menar inte att i min tur såra ts eller andra. Men även om det är tänkt som oskyldigt tjatter blir det sårande på ett helt annat sätt än en tråd om fina namn. Sådana här diskussioner kan man ha några få där man vet att ingen blir sårad. Inte på ett öppet forum där det är ofrånkomligt.

Tänker att är man så lättstött så får man helt enkelt undvika att öppna tråden.
Jag hoppas folk som ändå är nöjda med sina val av hundnamn att de låter den här typen av kritik rinna av dem.

Mammas hund hette Bella, som ungefär 1000 andra. Hon passade jättebra i det namnet. Så vem bryr sig vad andra tycker…
 
Tänker att är man så lättstött så får man helt enkelt undvika att öppna tråden.
Tycker du lika om allt taskigt o avsett om det är irl eller online? Tillexempel om några pratar om vilka hår färger dom tycker är fula och tråkiga och o personliga och om nån säger att det är taskigt då är det bara den personen som är lätt stött och att den borde bara gå därifrån?
 
Tycker du lika om allt taskigt o avsett om det är irl eller online? Tillexempel om några pratar om vilka hår färger dom tycker är fula och tråkiga och o personliga och om nån säger att det är taskigt då är det bara den personen som är lätt stött och att den borde bara gå därifrån?
Om jag ser en forumtråd om vilka hårfärger som är fula, då väljer jag att inte öppna tråden. Om jag hör några IRL som diskuterar det, då låter jag dem diskutera och struntar i det.

För mig är det stor skillnad på att säga "Jag gillar inte brunt hår, jag skulle aldrig vilja ha det, det passar inte mig" och att säga "Jag avskyr brunetter, de är så tråkiga och opersonliga och jag vill inte veta av dem!". Det ena är riktat till det rent estetiska och inte kopplat till en specifik person = helt ok. Det andra är kopplat direkt till personer = inte ok.

Folk kommer alltid tycka olika om allt. Vissa kommer tycka att mina hundar är jättefina och har jättefina namn, andra kommer tycka att både mina hundar och deras namn är fula. Varför skulle det spela någon roll? Så länge folk tycker om sina egna hundar och behandlar såväl människor som djur på ett bra sätt oavsett hur de ser ut så är det väl ok?

Mina hundar har inte brytt sig ett dugg om alla de människor som gjort sig lustiga över deras namn, tittat på mig som att jag är dum i huvudet när jag berättat om nya valpens namn osv. De är glada. Jag är glad för att mina hundar är glada. Och folk som inte gillar namnen har full möjlighet att välja namn som de gillar till sina hundar, namn som jag själv aldrig skulle välja till mina.
 
Tänker att är man så lättstött så får man helt enkelt undvika att öppna tråden.
Jag hoppas folk som ändå är nöjda med sina val av hundnamn att de låter den här typen av kritik rinna av dem.

Mammas hund hette Bella, som ungefär 1000 andra. Hon passade jättebra i det namnet. Så vem bryr sig vad andra tycker…
Jag lägger normalt större ansvar på avsändaren än mottagaren. Spec som här där det mer eller mindre uttalat är en kritik mot dem som har eller har haft hundar med ett visst namn. Kära vänner oavsett om man själv gett hunden namnet eller inte, men namnet är förknippat med en individ.

Jag hade faktiskt valt att inte läsa tråden just för den tråkiga rubriken. Men sedan blev jag uppmärksammad på att andra tagit illa vid sig. Och tonen i en del inlägg kan uppfattas nedlåtande. Och skillnaden mot andra ”negativa” trådar är att det handlar om någons bästa vän.
 
Om jag ser en forumtråd om vilka hårfärger som är fula, då väljer jag att inte öppna tråden. Om jag hör några IRL som diskuterar det, då låter jag dem diskutera och struntar i det.

För mig är det stor skillnad på att säga "Jag gillar inte brunt hår, jag skulle aldrig vilja ha det, det passar inte mig" och att säga "Jag avskyr brunetter, de är så tråkiga och opersonliga och jag vill inte veta av dem!". Det ena är riktat till det rent estetiska och inte kopplat till en specifik person = helt ok. Det andra är kopplat direkt till personer = inte ok.

Folk kommer alltid tycka olika om allt. Vissa kommer tycka att mina hundar är jättefina och har jättefina namn, andra kommer tycka att både mina hundar och deras namn är fula. Varför skulle det spela någon roll? Så länge folk tycker om sina egna hundar och behandlar såväl människor som djur på ett bra sätt oavsett hur de ser ut så är det väl ok?

Mina hundar har inte brytt sig ett dugg om alla de människor som gjort sig lustiga över deras namn, tittat på mig som att jag är dum i huvudet när jag berättat om nya valpens namn osv. De är glada. Jag är glad för att mina hundar är glada. Och folk som inte gillar namnen har full möjlighet att välja namn som de gillar till sina hundar, namn som jag själv aldrig skulle välja till mina.
Okej ja tyvär så vet jag att MÅNGA bara iggnorerar det om nån blir mobbad mitt framför ögonen på dom också. Och jag tycker inte att det är okej och jag tycker inte att det är okej att disskutera om fula hund namn eller fula hår färger eller såna saker som andra kan bli ledsna av utan då kommer jag säga att jag tycker att det är taskigt. För jag vill inte vara en sån som inte bryr sig hur andra blir be handlade.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 832
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Spinoff på tråden om att trolla bort komplex. Vad är ni särskilt nöjda med er själva? Utseendemässigt och i övrigt? Jag har långt...
2
Svar
25
· Visningar
1 322
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
16 037
Övr. Hund Jag läser jämt och ständigt i mitt facebookflöde om hundar på rymmen. Inlägg om hundar som springer ensamma lösa mitt i stan eller i...
2
Svar
38
· Visningar
1 675
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp