Vilka hundnamm tycker ni inte om?

alazzi

Trådstartare
Spinoff från annan tråd. Jag får eksem när folk kallar sina hundar för Hobbe. För mig är det inget hundnamn eftersom Hobbe är en tiger.
 
Jag har lite svårt för namn som ska vara vackra eller tuffa, som t ex Tindra, Lycka, Rocky, Rambo, Killer etc. Alltså, jag kan inte själv tänka mig sådana namn på mina hundar, då jag väljer namn utefter andra kriterier än att de ska vara vackra eller tuffa.
 
Långa pretentiösa (ofta stamtavle-) namn som ska vara ’vackra’

Sådana som är svåra att ropa

Gillar inte min hunds namn, Tate; låter som en hane, associerar med en vidrig gubbe med samma namn (🤮) och ligger inte så bra i munnen. Kallas därför TaTa eller Taty 😅
 
Alla hundar här har heter sitt stamtavle namn. Alla utan nuvarande vill säga för jag vill inte gå i skogen och ropa Tindra utan här har hon alltid varit en Ila.
 

Bifogade filer

  • 20230410_155506.jpg
    20230410_155506.jpg
    231,6 KB · Visningar: 5
Jag tycker det är taskigt att sitta och disskutera vilka hund namn man inte tycker om. Skit kul om man kanske har eller har haft en hund som heter eller hette nåt som är sååå fult och fantasi löst och tråkigt och alltmöjligt.
Man behöver ju inte kalla sin hund för namnet som uppfödaren har gett.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 652
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Spinoff på tråden om att trolla bort komplex. Vad är ni särskilt nöjda med er själva? Utseendemässigt och i övrigt? Jag har långt...
2
Svar
25
· Visningar
1 286
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
23 24 25
Svar
483
· Visningar
12 343
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
10 393
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp