Bukefalos 28 år!

Vilka ska man skicka paket med egentligen?

Oki, då är det olika. När de kom till en stor terminal (i det här fallet var det i huvudstaden) så packades paketen om och lastades löst i lastbilarna för vidare transport. Innan de skulle sorteras igen.
Vi skickar i häckar och får vårt gods i häckar med. Men där vi var och tittade rationaliserades de bort. Häckarna tar för mycket plats, och det kan jag iof köpa...
För jösses vad de fick in i en lastbil från golv till tak! :)
mvh
Men det känns som en oerhörd dålig förändring eftersom det kräver så mycket mer arbetskraft? Burarna truckar man på snabbt och enkelt, en hel bil lastas ju på typ 20 min med en van truckförare.
 
Men det känns som en oerhörd dålig förändring eftersom det kräver så mycket mer arbetskraft? Burarna truckar man på snabbt och enkelt, en hel bil lastas ju på typ 20 min med en van truckförare.
Det får inte plats med så mycket i en bur, som när de ligger löst? Våra burar/häckar går långt ifrån takhöjd. Det känns som jag kan se över en bur?
Ni kanske har burar som är betydligt högre än så? :)
Våra ger mycket luft ovanför burarna . Ett lastbilsskåp känns som att det är ca 2,5 meter högt? Så höga burar har inte vi.

Paketen kom, efter den automatiska sorteringen ut på olika rullband, beroende på var i landet lastbilarna gick.
De stora sakerna lyfte stora killar. De var blixtsnabba!
De mindre sakerna och mellanstora saker, finns hjälpmedel för att lyfta och lasta om. Det var som tomtens julfabrik, fast gick omänskligt fort. All heder till de som arbetade där. De var väldigt vältränade och galet snabba allihop. Imponerande!
Jag hade gått sönder på kort tid kan jag säga.
Det är nog inte på terminalerna som saker går sönder. Men vid transporten däremellan?
 
Det får inte plats med så mycket i en bur, som när de ligger löst? Våra burar/häckar går långt ifrån takhöjd. Det känns som jag kan se över en bur?
Ni kanske har burar som är betydligt högre än så? :)
Våra ger mycket luft ovanför burarna . Ett lastbilsskåp känns som att det är ca 2,5 meter högt? Så höga burar har inte vi.

Paketen kom, efter den automatiska sorteringen ut på olika rullband, beroende på var i landet lastbilarna gick.
De stora sakerna lyfte stora killar. De var blixtsnabba!
De mindre sakerna och mellanstora saker, finns hjälpmedel för att lyfta och lasta om. Det var som tomtens julfabrik, fast gick omänskligt fort. All heder till de som arbetade där. De var väldigt vältränade och galet snabba allihop. Imponerande!
Jag hade gått sönder på kort tid kan jag säga.
Det är nog inte på terminalerna som saker går sönder. Men vid transporten däremellan?
Burarna är väl typ 2 m höga. De terminaler jag har erfarenhet av skulle inte ha hunnit löslasta bilar.
 
Burarna är väl typ 2 m höga. De terminaler jag har erfarenhet av skulle inte ha hunnit löslasta bilar.
Jag säger inte att det är så överallt. Jag säger bara att så gick det till i en stor terminal som jag var på studiebesök på, just för att se hur våra paket hanterades.

Jag pratade precis med vår kontaktperson som bekräftade att man fortfarande gör så. De måste ta vara på volymen i bilarna för att hålla nede kostnaderna. Och paketen löslastas på de större transporterna. Men jag har ingen aning om praxis. Jag var bara på en terminal för ett par år sedan, som gjorde så. :)
Och jag var djupt imponerad av de som arbetade där.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 359
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 655
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp