Vilka udda yrken har ni dejtat?

No1

Trådstartare
Eller rättare sagt, har ni dejtat personer som haft lite mer "udda/inte särskilt vanliga" försörjningar?

Har ni dragit några intressanta/roliga slutsatser efter upplevelserna?
 
Udda vet jag inte, men jag träffade en polis en gång och han var då väldigt nyfiken på om jag kände några kriminella eller om nån jag kände nån gång brutit mot nån lag, så det var konversationsämnet för dejten :meh: Needless to say kanske, men det blev ingen fler dejt..

Slutsats; Poliser är sjukt nyfikna på en ny dejts bekanta :idea:

I af just den där ;)
 
Eller rättare sagt, har ni dejtat personer som haft lite mer "udda/inte särskilt vanliga" försörjningar?

Har ni dragit några intressanta/roliga slutsatser efter upplevelserna?

Nja.
Däremot har jag en röd tråd i form av händiga män, gärna hantverkare. Har inte en en enda kostymnisse på min resumé.

/Lyckligt gift med man i blå arbetsbyxor och en ziljon verktyg i fickorna :D :love:
 
När jag var 18 år och AU-pair i Canada så träffade jag ett par gånger en man som jobbade som "pooper scooper". Han gick alltså runt på hundutställningsplatser och skyfflade upp hundbajs med en slags skyffel och hink som liknade de som man kan ha i stall :D Vad jag kunde förstå så hade han dock gott om pengar sen innan men gjorde detta för att det var kul (!) och för att man fick träffa en massa roligt folk. Haha, det var en mycket märklig man i alla avseenden. :laugh:
images
 
Jag dejtade en pilot ett tag, spännande i början. Men visade sig ha drag av mytoman, så det var inte så skoj i längden kan jag säga :crazy:

En annan intressant bekantskap var en landslagssurfare från Californien som jag träffade i Oslo. Ingen vindsurfare utan en sådan cool som glider fram på jättevågor! Väldigt snygg var han iallafall! :love:

En annan mer skrämmande bekantskap visade sig efter ett tag vara kriminell. Han såg ut som en riktig viking med långt lockigt, rött hår. Han berättade för mig att han varit en runt och bråkat med olika gäng (slagsmål, misshandel o s v). Han hade suttit inne för detta. Ganska allvarligt alltså, det skrämde mig från att fortsätta dejta honom :crazy:
 
  • Gilla
Reactions: No1
Bookmaker är nog det underligaste på min lista över ex. Och det är ju inte underligt, även om livsföringen var något.... extravagant.
 
  • Gilla
Reactions: No1
Ungdomssynd......
En fotomodell.
Modellbilder kan vara väldigt underliga. Numera är han polis. En snygg polis.

Gillar hantverkare mest. Jobbyxor med massa verktyg i :love:
 
Nja.
Har inte en en enda kostymnisse på min resumé.

Kostymnisse?

Inser att jag inte bara lyckats undvika att vara ihop med någon som går i kostym, utan också att jag överhuvudtaget inte känner någon som bär kostym (utom på begravningar och liknande). I vilka yrken har män kostym på sig till vardags?
 
  • Gilla
Reactions: No1
Kostymnisse?

Inser att jag inte bara lyckats undvika att vara ihop med någon som går i kostym, utan också att jag överhuvudtaget inte känner någon som bär kostym (utom på begravningar och liknande). I vilka yrken har män kostym på sig till vardags?

Tittar jag på vänkretsen så har de flesta kostym på jobbet någon dag i veckan iaf, och det är managementkonsulter, högre linjechefer inom industri, tekniska säljare, entreprenörer inom IT mm.
 
  • Gilla
Reactions: No1
Kostymnisse?

Inser att jag inte bara lyckats undvika att vara ihop med någon som går i kostym, utan också att jag överhuvudtaget inte känner någon som bär kostym (utom på begravningar och liknande). I vilka yrken har män kostym på sig till vardags?

Det är ganska många på mitt jobb som har kostym dagligen, de flesta är ingenjörer av olika slag.

Sedan finns det sådana som aldrig har kostym om det inte är något alldeles särskilt - däribland VD:n.
 
@Sassy @Anna

Det lutar alltså åt att teknologer och ekonomer bär kostym, särskilt om deras arbete innebär kundkontakt?

Tekniknörden som sitter i kulisserna och räknar, är snarare representerad bland mina vänner, och han bär inte kostym om det går att undvika. (Man får vara glad om kläderna är hela och rena i en del fall, faktiskt.)
 
@Petruska Jepp, så ser det ut.

När jag pluggade skämtade vi om att det var lätt att veta vilken av gubbarna som var professor, det var alltid han som var sämst klädd :angel:
Av någon anledning verkar den kvinnliga motsvarigheten inte fått fäste, trots att könsskillnaderna på teknolognivå ser mindre ut?
 
@Petruska Av någon anledning verkar den kvinnliga motsvarigheten inte fått fäste, trots att könsskillnaderna på teknolognivå ser mindre ut?
Det är väl mindre tillåtet för kvinnor att vara illa/slarvigt klädda. Oavsett bransch och position.

I min "bransch" (undervisning och forskning i humaniora), varierar klädstilen väldigt mycket bland kvinnorna - allt från klassiskt eleganta till trendiga till rätt slarviga. Under min tid bland teknologer, så jag mycket få lika slarvigt klädda kvinnor. (Och även färre klassiskt eleganta.)
 
Jag är så ohyggligt tråkig att jag bara varit tillsammans med människor i samma bransch som mig (dvs ingenjörer och DJs). Dock dejtade jag en strippa ett tag, vet inte om det räknas som udda i Sverige men det var definitivt inte lätt att prata om.
 
@Sassy @Anna

Det lutar alltså åt att teknologer och ekonomer bär kostym, särskilt om deras arbete innebär kundkontakt?

Tekniknörden som sitter i kulisserna och räknar, är snarare representerad bland mina vänner, och han bär inte kostym om det går att undvika. (Man får vara glad om kläderna är hela och rena i en del fall, faktiskt.)

Och näringsliv i ledande positioner öht, skulle jag säga, sitter du i ledningsgruppen och ska ha ett viktigt möte, så förväntas åtminstone kavaj. Samma på universiteten, vår rektor har alltid kostym när han gör något officiellt, och våra lärare har oftast kavaj när de ska undervisa. Så man ser rätt tydligt på kläderna om nån har undervisning den dagen, andra dagar lodas det runt i ylletröja och manchesterbyxor, typ.
 
Träffade en gång en kille som var hacker, såpass vass att han fick jobb att hacka (testa säkerhet) på eh... Var det FBI och sånt i USA... Detta var 2003 innan jag träffade min man.

En annan en jag träffade jobbade som musikproducent... Iaf verkade han tro det själv. Vad tydligen en mytoman och narkoman. :rofl: Inte för att det är ett yrke, men han tjänade pengar på lögner. Bedragare kanske "yrket" kan klassas som?
 
Samma på universiteten, vår rektor har alltid kostym när han gör något officiellt, och våra lärare har oftast kavaj när de ska undervisa.

Tror det där är olika i olika ämnen, ev även olika lärosäten. Mycket få universitetslärare jag känner undervisar i kavaj. Kostym är ännu mycket mer ovanligt.
 
Tror det där är olika i olika ämnen, ev även olika lärosäten. Mycket få universitetslärare jag känner undervisar i kavaj. Kostym är ännu mycket mer ovanligt.

Så är det säkert! Kostym har våra lärare i princip bara när de utbildar på uppdragsutbildningen, alltså för näringsliv och andra som betalar för sig. Men summa summarum tror jag det är rätt många kontorsyrken där man förväntas dra på sig en kostym ibland.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Twihard
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 902
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 222
Senast: Whoever
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp