Bukefalos 28 år!

Vilka udda yrken har ni dejtat?

En snubbe som utbildade sig till (och idag är sjökapten), var vid sidan av indrivare. Han hade dessutom gjort 5 år i franska främlingslegionen och frilansat som legoknekt. När han var full, vilket var rätt ofta eftersom han pimplade whiskey friskt, kom det fram mycket krigsminnen och hur många människor han dödat. Märkligt nog är han en av de män som jag känt mig allra tryggast med. Men hans människosyn är överlag vidrig och hade jag inte varit en naiv 20-åring då hade det aldrig funkat.
 
  • Gilla
Reactions: No1
Sen en kille som jobbade i specialförbandet (de är typ hemliga och såååå häftiga (tyckte han) militärer) haha såhär i efterhand så var jag nog mer kär i att han va så "häftig" än i honom själv. Även om han var världens snällaste och jag saknar honom ibland. Till mitt försvar var jag 22-23 när jag träffade han.

Hade kunnat vara jag som skrev detta!
 
I see, tyckte han också att hans jobb var coolt? Min berättade massa saker de gjorde (jag lyssnade iofs med halvt öra) och han använde sitt jobb som raggningsreplik. Vilket funkade på mig, då.
 
Ja, för min del, men jag har å andra sidan aldrig dejtat en kille som INTE varit cyklist, så jag har väldigt lite att jämföra med.

Sorry kom att tänka på den här bilden :D

r%C3%B6d.JPG
 
Två personliga tränare, som båda två tyvärr bekräftade stereotypen och hade mer muskler och ego än hjärna och hjärta. Det var kul så länge det varade, och den ene var lite mer vettig än den andre, men i slutändan blev det bara för kroppsfixerat och ytligt för att det skulle räcka för mig.

Har dejtat en som jobbade på oljeplattform ute till havs också, supertrevlig kille men det funkade inte riktigt när han var iväg 14 dagar i sträck varje månad.
 
  • Gilla
Reactions: No1
Dejtade en kille som var dragspelsspelare på heltid på något konsärhus eller nått liknande. :P Han var som vilken annan som helst och det enda som alltid hände var att han fick förklara sitt jobb när han berättade vad han jobbade med.
 
Jag hade en fling med en amerikansk stridspilot under hans uppdrag i Syrien. Det var....spännande? Dock lite väl spännande för mig så det blev inte mer än en fling (det kan ha varit åldersskillnaden som spelade in också, han var en, eheerm, aning äldre...).
 
  • Gilla
Reactions: No1
Min man är pilot, vet inte om det är udda? Han håller förvisso på och omskolar sig till annat yrke men har certifikaten kvar och håller fortfarande utkik efter flygjobb med vettiga anställningsvillkor (halvt omöjligt).

I övrigt har jag dejtat en polis, en musiker (funkade inte alls för mig som är ingenjör) och en ubåtskapten.
 
  • Gilla
Reactions: No1
Fotograf/musiker: för egocentrisk och tråkig. Levt för mycket på sitt utseende.

Brandman: supersnäll och trevlig, men för mesig. Det rann ut i sanden rätt fort.

Journalist: egocentrisk och skum med alkoholproblem.
 
  • Gilla
Reactions: No1
Inte heller så spännande; NC-fräsare, arbetslös byggnadssnickare, plåtslagare, IT-tekniker och så en VD...
 
  • Gilla
Reactions: No1

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Roheryn
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 939
Senast: Twihard
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
737
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
14 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp