Bukefalos 28 år!

Vilka udda yrken har ni dejtat?

Kostymnisse?

Inser att jag inte bara lyckats undvika att vara ihop med någon som går i kostym, utan också att jag överhuvudtaget inte känner någon som bär kostym (utom på begravningar och liknande). I vilka yrken har män kostym på sig till vardags?

Många på mitt nuvarande jobb har kostym på kontoret (advokatbyrå) och min nya chef (chef på kommunen) hade kostym på intervjun (jag har inte börjat ännu). Tror inte han klätt upp sig.
 
haha är du geolog :D?

Han har jobbat åt Styrud Arctic, jobbar åt Sörnorsk nu ;).

Japp, jag är geolog (du vet, en sådan där din karl svär över :p). Träffade partnern på jobbet givetvis, i Jämtland (jag Dalarna, särbon Dorotea).

Han jobbade på NSD först, sedan GEO-gruppen och nu Drillcon. Tror inte jag känner någon på Styrud eller Sörnorsk.
 
Många på mitt nuvarande jobb har kostym på kontoret (advokatbyrå) och min nya chef (chef på kommunen) hade kostym på intervjun (jag har inte börjat ännu). Tror inte han klätt upp sig.

Fast jag reagerade även på ordet "kostymnisse". Hur mycket det ordet antyder att klädseln säger om en människa.

Jag känner ett par kvinnliga jurister som i princip måste bära dräkt (eller motsvarande mycket prydliga och strikta damklädsel) på jobbet, så jag antar att deras manliga kollegor bär kostym.
 
Herregud elelr hur man ska uttrycka det, inser att jag inte har något att komma med i denna tråd, träffade min man som nittonåring för 16 år sedan, och innan dess var det nog sorgligt nog mest kockar, renskötare eller gymnasiepojkar.
 
  • Gilla
Reactions: No1
En major. Noll empatisk förmåga, enkelriktad kommunikation, taskig kvinnosyn, fyrkantigt tänkande. Han ville ses igen; blev inget med det.

En TV-producent. Charmtroll, impulsiv, initiativrik, skön humor, underhållande. Han ville inte åka hem; fick göra det ändå.

En egen företagare. Driftig, energisk, målinriktad, charmig, skön humor. Fick två chanser.


Slutsats: Det är svårt att hitta en bra man, oavsett vilket yrke de har.
 
Eller rättare sagt, har ni dejtat personer som haft lite mer "udda/inte särskilt vanliga" försörjningar?

Har ni dragit några intressanta/roliga slutsatser efter upplevelserna?

Pokerproffs - kul under en period i livet. Men inte igen. Så mycket av allt. Ups and downs i humör. Märkliga tider och ingen uppskattning för alla pengar man tjänade. Easy come easy go liksom..
Kändes inte stabilt att bygga på för framtiden. Men kul period som ung och festglad.

Modeller, fashion och fitness. Två vackra män med mycket olika insidor.

Tennisproffs, basketproffs - helt ok för mig som också är i ett fysiskt yrke som kräver mycket. Kan absolut tänka mig elitidrottmän om de bara odlat insidan med.

Musiker - som estet funkar jag bra med andra kreativa. Men de tenderar ju tyvärr ofta att vara lite känsliga emotionellt och kunna gå in i mörker ngt. Det vet jag inte om jag orkar i en partner igen.

I övrigt mest säljare och IT-snubbar.
Känns lite oroväckande IOM att det är vad min far jobbar med. ;) Jag söker kanske en del av hans kvaliteter i min partner. Så den teorin verkar stämma ngt på mig iaf.
 
  • Gilla
Reactions: No1
När jag var 18 år och AU-pair i Canada så träffade jag ett par gånger en man som jobbade som "pooper scooper". Han gick alltså runt på hundutställningsplatser och skyfflade upp hundbajs med en slags skyffel och hink som liknade de som man kan ha i stall :D Vad jag kunde förstå så hade han dock gott om pengar sen innan men gjorde detta för att det var kul (!) och för att man fick träffa en massa roligt folk. Haha, det var en mycket märklig man i alla avseenden. :laugh:
images


Haha!
Hade jag inte behövt arbeta för pengar hade det funnits några yrken jag hade kunnat tänka mig, "Pooper Scooper" hade troligen inte hört dit :D
 
Mest bara militärer.. En stridspilot (vilket iofs är militär) men det va ballt i nån vecka sen tröttnade jag.

Sen en kille som jobbade i specialförbandet (de är typ hemliga och såååå häftiga (tyckte han) militärer) haha såhär i efterhand så var jag nog mer kär i att han va så "häftig" än i honom själv. Även om han var världens snällaste och jag saknar honom ibland. Till mitt försvar var jag 22-23 när jag träffade han.

Sen en som påstod sig ha "internationell playboy" som sitt yrke. Dvs hans pappa var rik. Jätterik. Och den här killen levde på pappan och hade inga planer på att sluta. Var också sjukt coolt när jag var 20-21 haha.

Och en som var legoknekt i Somalia. Också en slags militär men ändå inte.

Nu har jag träffat en som är någon slags polis. Inte riktigt listat ut vilken sorts än.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Roheryn
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 931
Senast: Twihard
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
657
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
14 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp