Vilka udda yrken har ni dejtat?

Ja precis. Fast jag tänkte att det kanske går att få mannen att börja jobba med lite mer spännande saker? Helgkurs för stridspiloter? Läsa till lönnmördare på distans?

Eller en farlig/spännande/annorlunda hobby? Typ på vardagarna promenerar han på gatorna som en vanlig man men på helgerna blir han en..........

Min man är jägare. Liiiiiite sexigt är det allt när han håller på och grejar med gevären :D

(Har dock lite dåligt samvete för det då jag är vegetarian men jag brukar tysta mitt dåliga samvete med att gevären står för någon form av maktsymbol :D:p:o)
 
Hrm... Jag borde ha dejtat NÅN med spännande yrke med tanke på mängden män som strömmat genom mitt liv. Men nädå. Inget spännande alls.
 
  • Gilla
Reactions: No1
De som evtl. kan räknas som lite ovanligare är kanske sportjournalist på tv och en snubbe som tävlade i landslaget i simning (är det ett jobb?).

Just det, min första pojkvän levde under en period helt på att köpa väggkalendrar i Prag och sälja på amerikanska ebay vilket kanske kan räknas till "udda/inte särskilt vanliga" försörjningar (han köpte även en ranch i Tanzania och startade ett safariföretag där, men vi hade redan gjort slut när han började tjäna pengar på det).
".

Landslagssimmare är definitivt ett udda yrke att livnära sig på helt eller delvis. Att sälja väggkalendrar och driva ett safariföretag i Tanzania likaså ;)
 
Mest bara militärer.. En stridspilot (vilket iofs är militär) men det va ballt i nån vecka sen tröttnade jag.

Sen en kille som jobbade i specialförbandet (de är typ hemliga och såååå häftiga (tyckte han) militärer) haha såhär i efterhand så var jag nog mer kär i att han va så "häftig" än i honom själv. Även om han var världens snällaste och jag saknar honom ibland. Till mitt försvar var jag 22-23 när jag träffade han.

Sen en som påstod sig ha "internationell playboy" som sitt yrke. Dvs hans pappa var rik. Jätterik. Och den här killen levde på pappan och hade inga planer på att sluta. Var också sjukt coolt när jag var 20-21 haha.

Och en som var legoknekt i Somalia. Också en slags militär men ändå inte.

Nu har jag träffat en som är någon slags polis. Inte riktigt listat ut vilken sorts än.

Finns det en tydlig röd tråd här eller verkar det bara som det ;)

Högre uppsatta militärer och militärer som har lite mer avancerad tjänst ser jag som utmärkt date- och partnermaterial.
Hittar man ett oförstört exemplar så medföljer ofta egenskaper och erfarenheter jag ser som fördelaktiga.


Lycka till med polisen :)
 
Finns det en tydlig röd tråd här eller verkar det bara som det ;)

Högre uppsatta militärer och militärer som har lite mer avancerad tjänst ser jag som utmärkt date- och partnermaterial.
Hittar man ett oförstört exemplar så medföljer ofta egenskaper och erfarenheter jag ser som fördelaktiga.


Lycka till med polisen :)

Hehe kan tyckas ;) beror nog mestadels på att jag dejtat kollegor, har väl varit för lat för att vidga vyerna ;p
Man ska bara lyckas hitta den där oförstörda också, känns svårt på gräns till omöjligt. Tack, det är nog mest bara casual iofs :o

@Tora
Eller hur, känns som ingen tandborstning i världen skulle lyckas fräscha till det :p

Tänker mig annars att en läkare vore praktiskt att dejta, eller en tandläkare.
 
Hehe kan tyckas ;) beror nog mestadels på att jag dejtat kollegor, har väl varit för lat för att vidga vyerna ;p
Man ska bara lyckas hitta den där oförstörda också, känns svårt på gräns till omöjligt. Tack, det är nog mest bara casual iofs :o

@Tora
Eller hur, känns som ingen tandborstning i världen skulle lyckas fräscha till det :p

Tänker mig annars att en läkare vore praktiskt att dejta, eller en tandläkare.
Min kompis dejtade en läkare, hon fick cykla till vårdcentralen med en hjärtinfarkt för han brydde sig inte. Så "praktisk" var han.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Twihard
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 903
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 083
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 225
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp