Vilka udda yrken har ni dejtat?

Jag har inte dejtat någon med udda yrke alls. Försöker tänka efter men alltså, nä. Studenter, en ordningsvakt, ett par stycken som jobbade på bank, en som ägde en bar. Inga astronauter, äventyrare eller pooper scoopers här inte :(.
 
Jag har inte dejtat någon med udda yrke alls. Försöker tänka efter men alltså, nä. Studenter, en ordningsvakt, ett par stycken som jobbade på bank, en som ägde en bar. Inga astronauter, äventyrare eller pooper scoopers här inte :(.

Inte jag heller. :( Har vi missat nåt stort i livet? Är det nu vi måste lämna våra förhållanden och gå ut på jakt i världen?

Jag blir ju alldeles förvirrad här nu.
 
Jag har inte dejtat någon med udda yrke alls. Försöker tänka efter men alltså, nä. Studenter, en ordningsvakt, ett par stycken som jobbade på bank, en som ägde en bar. Inga astronauter, äventyrare eller pooper scoopers här inte :(.

Åh en äventyrare hade jag velat ha dejtat. Tänk typ Bear Grylls. Minus dricka piss och äta elefantbajs då...
 
Jag är så tråkig att jag håller mig till ingenjörer, ofta med samma namn :D

Det enda som varit lite udda var en ingenjör med stort intresse för fortifikationer och 1700-talets militärer vilket innebar att han var iväg och återupplevde krigshändelser i tidsenlig uniform. Men eftersom fler håller på med det så är det ju inte tokovanligt, bara inte så vanligt i mina umgängeskretsar :D
 
  • Gilla
Reactions: No1
Inte jag heller. :( Har vi missat nåt stort i livet? Är det nu vi måste lämna våra förhållanden och gå ut på jakt i världen?

Jag blir ju alldeles förvirrad här nu.
Ja, jag är på väg just precis nu att göra slut med min sambo. Livet måste levas till fullo och jag kan inte sitta här med ännu en student och bara slösa min tid.

Åh en äventyrare hade jag velat ha dejtat. Tänk typ Bear Grylls. Minus dricka piss och äta elefantbajs då...
Var tvungen att googla Bear Grylls - förväntade mig en något skäggigare typ. Dricka piss och äta elefantbajs låter inte så kul nej, så jag tror jag skickar eventuella äventyrare till dig istället! Ramlar du över en korgmakare eller borstbindare kan du skicka hit dem, googlade precis och såg att det är ett av de ovanligaste yrkena i Sverige. Såatte, om några år kanske jag äger fler korgar än någon annan i hela världen :up:. Om jag har tur!
 
(Fast jag får en del pikar från mina föräldrar, de borde ju tacka mig istället för att de slipper lära sig massa namn?!? :D)
Otacksamma päron! Om du nån dag byter partner får du byta till nån med ett liknande namn, så dina föräldrar hela tiden råkar säga fel. Då jävla kommer de att lära sig! :rage::rage::rage::rage::rage:



:D
 
@niphredil
Min granne har kurser i korgflätning, det kanske är något för din sambo? :D

Själv önskar jag att min sambo var lite coolare och jobbade som stråtrövare i naturreservatet hemma eller något. Jäkla tråkmuppiga ingenjör! :mad:
 
@niphredil

Bear Grylls är himla söt så kan ha överseende med dåliga vanor tror jag ;) ja tack jag tar alla äventyrare, bara jag slipper följa med på de flesta äventyr :p

Haha skulle jag ramla över en korgmakare ska jag ha det i åtanke.
 
@niphredil
Min granne har kurser i korgflätning, det kanske är något för din sambo? :D
Jag tänker att det inte gills då? Mitt förslag är att DU går korgflätningskurserna, spanar ut lite bra kandidater till mig, befriendar dem och håller kontakten. När första får jobb hojtar du så kommer jag farandes och förför henom. Deal?

Själv önskar jag att min sambo var lite coolare och jobbade som stråtrövare i naturreservatet hemma eller något. Jäkla tråkmuppiga ingenjör! :mad:
Snacka om egokille du har som inte ens kan ha ett mer udda jobb för din skull. Jag säger som jag gör i nio av tio förhållandetrådar härinne: Dumpa!
 
Jag tänker att det inte gills då? Mitt förslag är att DU går korgflätningskurserna, spanar ut lite bra kandidater till mig, befriendar dem och håller kontakten. När första får jobb hojtar du så kommer jag farandes och förför henom. Deal?

Åh det är en mycket bra ide! Jag har ändå inget bättre för mig på dagarna och jag förstår om en korgbindare är din högsta dröm! Han kan binda både klänning också ring till er vigsel! :love:

Snacka om egokille du har som inte ens kan ha ett mer udda jobb för din skull. Jag säger som jag gör i nio av tio förhållandetrådar härinne: Dumpa!
Och verkligen! :mad: jag lever hellre fattigt men med en farlig kille och har ett passionerat kärleksliv! Men näe, han envisas med att vara stabil och vilja bo i hus istället för att dra runt och sova i läger :cry:

Inte ens lejontämjare kan han tänka sig att bli för min skull! :cry:
 
Eller rättare sagt, har ni dejtat personer som haft lite mer "udda/inte särskilt vanliga" försörjningar?

Har ni dragit några intressanta/roliga slutsatser efter upplevelserna?

Jag har haft många konstiga dejter och dejtat många konstiga personer... men kan inte komma ihåg att någon haft något särskilt udda yrke. Det har mest varit ingenjörer, läkare, psykologer, någon ambulansförare och någon hantverkare. De som evtl. kan räknas som lite ovanligare är kanske sportjournalist på tv och en snubbe som tävlade i landslaget i simning (är det ett jobb?).

Just det, min första pojkvän levde under en period helt på att köpa väggkalendrar i Prag och sälja på amerikanska ebay vilket kanske kan räknas till "udda/inte särskilt vanliga" försörjningar (han köpte även en ranch i Tanzania och startade ett safariföretag där, men vi hade redan gjort slut när han började tjäna pengar på det).

Tror inte jag dragit några särskilda slutsatser från någon av dem, i alla fall inte om det menas i form av "alla som jobbar med xx är si och så".
 
  • Gilla
Reactions: No1
Ok, men jag tycker nog att det ordet säger mer om den som använder det. Min bild är att det ofta används lite föraktfullt av såna som inte tycker att det är ett "riktigt jobb" att jobba på kontor.
Min korridorskompis skojade om det när jag skulle på bal "Det är livsfarligt, alla har samma kläder, man kan träffa en jättetrevlig kille och sen dan efter så visar det sig att det är en kostymnisse"
Kostymnisse var för henne någon som var konservativ. Någon som gillade att bära kostym. Och det är nog så jag har sett det också.
 
Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: No1

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Twihard
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 904
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 084
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 226
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp