Vilka udda yrken har ni dejtat?

Jag har dejtat en landslagsspelare i innebandy, hon var både snygg o trevlig. Och vältränad ;)

Just nu dejtar jag en lots, vilket iofs inte är så konstigt i min bekantskapskrets eftersom jag själv är utbildad sjökapten :D Han är väldigt snygg i sina jobbkläder och har mycket pondus i sin yrkesroll, privat är han väldigt snäll och omtänksam.
 
  • Gilla
Reactions: No1
Jag har bara date:at två personer i mitt liv. Båda var studerande. Den ena är jag tillsammans med sen 20 år. Kanske inte så spännande ;)
 
  • Gilla
Reactions: No1
Vilka yrken är udda egentligen? Jag kan inte komma på några alls.

Tja, sett till hur många som jobbar med det tror jag diamantborrare och prospekteringsgeolog kvalificerar :D Lite vanligt att de parar ihop sig dock men inte så vanligt som man kan tro om man följer den heterosexuella normen. Flertalet geologer som jobbar med prospektering är män och jag har hittills inte träffat en kvinna som är borrare men det finns, typ en i Sverige :p

Fattar ni vilket utbud jag hade som singel?! :rofl:
 
Vilka fantastisk t intressanta upplevelser flera av er måste ha haft och jag hade gärna varit en fluga på väggen under några av era dejter :D ;)


Jag har haft några mer eller mindre udda yrken representerade i mitt dejtsäck, "yrken" som tydligen fler dejtat i den här tråden.

Pokerproffs, byggarproffs, tävlingscyklist, dragracingproffs, finanshaj, pilot.

Trevliga killar och intressanta upplevelser med ett undantag - finanshajen. Inte klok på en enda fläck.
Den dejtingupplevelsen skrev jag om i en "Värsta dejtingtråd" eller liknande.
 
Fast jag reagerade även på ordet "kostymnisse". Hur mycket det ordet antyder att klädseln säger om en människa.

Jag känner ett par kvinnliga jurister som i princip måste bära dräkt (eller motsvarande mycket prydliga och strikta damklädsel) på jobbet, så jag antar att deras manliga kollegor bär kostym.
Ok, men jag tycker nog att det ordet säger mer om den som använder det. Min bild är att det ofta används lite föraktfullt av såna som inte tycker att det är ett "riktigt jobb" att jobba på kontor.
 
Ok, men jag tycker nog att det ordet säger mer om den som använder det. Min bild är att det ofta används lite föraktfullt av såna som inte tycker att det är ett "riktigt jobb" att jobba på kontor.

Det var ungefär så jag menade.

Jag hade nog aldrig hört ordet kostymnisse förut, åtminstone inte tänkt på det.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Twihard
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 903
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 084
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 226
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp