Bukefalos 28 år!

Vilken period har varit jobbigast?

ÅDI

Trådstartare
När jag hör mina vänner beklaga sig märker jag hur olika folk upplever saker och hur olika barn är.
En tyckte de första 3 månaderna var pest och pina och kommer inte skaffa fler barn för att slippa genomlida dessa igen.
Nästa tyckte det var jobbigast när hennes barn var 8-9 månader och bara ville att deras mamma skulle hålla dom i händerna så de fick gå dagarna i ända.
En annan tyckte småbarnsåren var helt ok men drömde mardrömmar om graviditeten och förlossningen.

Själv har jag bara kommit 3,5 månader på väg och hittills svävar jag runt på mitt rosa moln. Jag gillade att vara gravid, hade en löjligt lätt förlossning och älskar att vara mamma så jag antar att jag har den jobbiga perioden framför mig. (Om jag tänker tillbaka på min egen barndom misstänker jag att den kommer om ca 13 år :angel:)

Vilken ålder tycker ni har varit värst?
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

1 år-När han började ställa sig mot allt för att sedan ramla handlöst bakåt (man fick inte mycket gjort)

3 år nuläge-Denna TROTS,och ett stort hånflin så fort man säger ifrån.:crazy:
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Nu är ju min bara drygt 1 år, men tycker nog att denna perioden är värst än så länge. Inte för att jag tycker det är speciellt jobbigt, men man får "vakta" honom mer nu eftersom han förflyttar sig och rotar i allting. När han var riktigt liten låg han ju kvar var man lagt honom. Samtidigt har man mer kommunikation med honom nu är när han var mindre. Han har ju också sina raseriutbrott nu, som jag skrivit om i en annan tråd. Nu var han nog väldigt "lätt" som riktigt liten. Sov på nätterna, förutom att han vaknade 1 - 2 ggr för mat och skrek i stort sett aldrig.
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Skulle lätt kunna ha en drös ungar om det hela sträckte sig till tillverkning---->en sisådär 6månadersbebis. Sedan blev det jobbigt, mobilt, verbalt och alla höns/tigermoderskänslor.

Men var ålder har sin charm. Man våndas för kommande, fasar över pågående och bedåras av de som varit.
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Kan inte minnas att någon speciell period har varit jobbigare än någon annan. Det har snarare varit jobbiga dagar lite nu & då.
Ovanstående gäller ännu både 5½-åringen och 8½-mån"ingen" :D
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Det som får mig att fasa för en tvåa är graviditeten - sex månader på kryckor och hemska fogsmärtor klarar jag mig utan ..

Förlossningen var okej, och nu när hon är 2,5 månad tycker jag att det är UNDERBART, från dag 1 till nu, så jag hoppades på det där att de första 3 månaderna är värst :D. För då är ju allt bara ljuvligt sedan (eftersom det är det redan nu)!
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Senare delen av tonåren och fram till att läget är så pass stabilt att ungen kan flytta.
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Graviditeten pga foglossningar och sedan är typ 2-3 år värst för mina barn har pratat oerhört sent vilket innebär onödiga utbrott av oförståelse samt att de då har haft sin aktivaste fas av pilla på allting och springa omkring som dårar spec på morgonen när mamma är som tröttast. Annars är ingen period särskilt jobbig men just denna period av energi och trots på det är lite jobbig stundtals.
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Min graviditet var plättlätt, det skulle jag kunna göra om varje dag. Går och längtar tills nästa gång, fast än så länge är inte längtan så stor till ett litet barn. Då dessa har en tendens att höra ihop så väntar jag även med det förstnämnda:D

Förlossningen var inga större problem. Ont? JA! Bedövning? Himmelriket!!

Nu är Jason 16 månader och det är först nu som jag börjar tycka att det är jobbigt i vissa stunder.
Han trotsar och har "härliga" utbrott (som även dem är omnämnda i Clintans tråd) med riktiga avgrundsvrål. Dessutom är han extremt mammig. Men som tur e bara när jag är hemma, är jag borta så är han världens goaste unge hela tiden.

Han är inte "jobbigare" än något annat barn.
Men just nu så händer det mycket annat i livet (separerar från hans pappa) så man är väl lite extra känslig.

Men som andra säger, varje ålder har sin charm. Och det är så otroligt spännande och roligt att följa honom i alla framsteg han gör:love:
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Jag vet att jag kännt att nu kastar jag ut ungen genom fönstret men de har vart så korta perioder att jag faktiskt snabbt glömt bort de.

Jag älskade att vara gravid, fast jag hade foglossningar. Och min förlossning upplever jag gärna 1-2-5-7-20 gånger till.

Nu är det lite jobbigt för han (8 mån) börjar resa sig mot saker och har ingen respekt för att han kan ramla och det gö ont, han slog i huvudet lite igår och nu när jag fångat honom så ser jag på honom att han förstår att det gör ont att ramla och är lite läskigt.

Jätte mammig har han varit hela tiden mer eller mindre, de har vrt asjobbigt men något jag gärna upplever igen och då faktiskt kommer försöka att inte ha så många måsten utan kan sitta i soffan och amma i 4 timmar i rad om det är så.
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

nu när jag fångat honom så ser jag på honom att han förstår att det gör ont att ramla och är lite läskigt.

Var glad för det.
Jason tror han är odödlig och ibland undrar jag hur hög hans smärttröskel är.
Han busade med sina kusiner för nån vecka sedan. De jagade varandra och i stundens hetta råkade Jason springa rakt in i ett bord. Han smällde pannan rakt i hörnet så det verkliget small. Väntade mig ett illvrål, istället vänder han sig asgarvar och fortsätter springa åt andra hållet.:crazy:
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

jag tycker (hittills, 2 år...) att det praktiska handhavandet man håller på med i början är minst intressant, alltså när man bara byter blöja, ammar, torkar spyor, matar. Ju mer självständig ungen blir desto roligare är det. Ibland går jag och fikar med dottern efter dagis och så sitter vi där som två tanter och småpratar, hon med hatten på. Det är fantastiskt roligt!
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

6-åringar innan de tagit sig igenom förskoleklass.
Det var värst.

Varför?

Jag vikarierade som förskole/fritidsfröken en period och just 6 åringarna var mina favoriter, förvisso hade jag ju bara hand om dom några timmar om dagen ;)
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Jag kan ärligt säga att ingen period har varit direkt jobbig hittills.
Gravididteten var jag inte så särskilt impad av, jag mådde groteskt illa o spydde i 8 månader.
Visst är vissa dagar jobbigare än andra, just nu håller tre tänder samtidigt på att titta fram i överkäken och Adam har svårare än vanligt att slappna av o somna men det är ju övergående, inget jag tycker är jobbigt.
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

De är så oerhört motvals just i den perioden och skall ifrågasätta allt.
Det är kul i några timmar men inte för jämnan då man liksom aldrig kommer framåt i handlingarna.
De tar all tid och all energi samt springer alltid åt motsatt håll.
Och blir tokarga om de inte får sin vilja igenom.
Vilket de ju inte kan få då viljan inte fungerar om man vill leva ett vanligt liv med arbete, skola och lön och så.
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Men hallå allihopa! Det var ju de första tre månaderna ni SKULLE tycka vara jobbigast, juh ! :D
Förstör inte min rosenskimrande bild :devil:
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Min är bara 7 månader så jag har inte allt för mycket att jämföra med ännu.
Men hittills har graviditeten varit värst. Föda barn gör jag gärna varje dag bara jag slipper vara gravid. Tiden efter Li föddes var rena himmelriket, nu däremot börjar det bli lite kämpigt...
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Absolut jobbigast var när min dotter och hennes pojkvän gjorde slut:cry: för första gången kunde jag inte trösta henne, det var fruktansvärt och jag kände mej som en så dålig mamma för att jag inte kunde det, då önskade jag att hon var liten igen och att jag kunde ta upp henne i knät, blåsa på det onda och lova att det går över.

Jag vet att jag inte är en dålig mamma för att jag inte kunde trösta henne då, men det var så hemskt att se henne så förtvivlad och inte kunna göra annat än finnas är för henne:cry:

Jobbigaste tiden med sonen var när han gick i femman och blev så mobbad för att han red och gärna var i stallet, och för att vi bodde på landet, han vägrade gå till skolan och tillslut vägrade jag låta honom gå till skolan om de inte kunde garantera hans säkerhet, han var hemma en hel termin sammanlagt innan en ny rektor kom till skolan som tog tag i problemen.
Det var en fruktansvärt jobbig tid och både han och jag mådde dåligt länge efteråt:cry:
 
Sv: Vilken period har varit jobbigast?

Absolut jobbigast var när min dotter och hennes pojkvän gjorde slut:cry:
Jobbigaste tiden med sonen var när han gick i femman och blev så mobbad

Sådana här situationer har jag helt förträngt :crazy:

Jag kan sitta uppe varenda natt med en gråtande bäbis, vakta och aktivera henne när hon blir rörligare och svara på en miljon "varför" men hur ska jag kunna skydda henne från andra människors elakhet?

Jag inser att hon kommer klara det mesta själv men att bara se på när hon är ledsen måste vara det värsta man kan göra?!
Det gör ont i hjärtat redan nu när jag tex nyser så hon blir rädd och börjar gråta.
Får man ångra sig och stoppa tillbaka henne? Jag klarar nog inte det här...:(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 633
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 659
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 509
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 088
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp