Bukefalos 28 år!

vill ha en dotter

Sv: vill ha en dotter

Hur gör du i dessa situationer ?

Tvår mina händer. :(

Närmare bestämt tänker jag på två olika kvinnor, främst. Den ena är en barndomsvän som jag faktiskt inte orkar umgås med längre, på grund av hur hennes förhållande och familj fungerar.

Den andra är en stallkompis, och vi känner inte varandra så väl, så där kan jag lättare småskoja lite kring det hela - eftersom hon inte har full inblick i vilken rabiat feminist jag i själva verket är. Så då kan jag - halvt sant, halvt inte sant - säga något om att det kan ju kännas så där, men jag tycker ändå att jag vill försöka komma ifrån den känslan hos mig själv, eller något sådant.

Det blir små diskussioner som känns ganska fruktbara, och jag får erkänna att de blir fruktbara tack vare att jag håller en så låg profil.

Med min gamla barndomsvän kan jag inte hålla så låg profil, för hon vet vad jag tänker på riktigt. Hon tänkte som jag innan hon skaffade familj, men rättade då in sig i det normativa ledet, det är skillnaden mellan oss från min vinkel sett.
 
Sv: vill ha en dotter

Mmmm, det är nog så jag känner också på det stora.
Det är svårt att umgås med vissa just för att de inte ens TÄNKER tanken att de uppfostrar sina barn könsstereotypt. Som pojken där kläderna passade storleksmässigt....
 
Sv: vill ha en dotter

Tog bort inlägget och gjorde en ny tråd, istället. Är det fel tänkt så flytta tillbaka den hit !
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: Praefatio
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 075
Senast: mamman
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 164
Senast: lilstar
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp