Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Det bidde ingen mössa till bebisen, hittade ingen alls på mitt Lindex här i stan. Det var väldigt utplockat, får kolla nästa gång jag kommer till "storstan" Kalmar istället. Istället blev det ett par byxor till William och en BH till mig. Brösten har ju växt något hiskeligt. Fick köpa stl DD :eek:!!! Jag var till och med tvungen att fråga i affären om det är DD eller E som kommer efter D :o. Har ju aldrig handlat så stora BH:ar innan. Hua, vad ska det bli för storlek när man ammar sen...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Du kan ju bestalla mossa pa natet ocksa!

Ja det ar otroligt vad tuttarna kan vaxa, skont att de gar tillbaka sen igen! Till och med mina brostvartor som var gigantic under amningen (och vartgardarna ocksa) gick tillbaka till normallage igen.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ja det är sant, ska kolla runt lite om det finns några söta mössor på nätet. Usch ja, det där med bröstvårtorna och vårtgårdarna känner jag igen! Vårtgårdarna har redan nu under graviditeten blivit gigantic igen. Maken sa igår att de kommer vara lika stora som bebisens ansikte (lite överdrivet kanske). Tur det går tillbaka igen som sagt var... Stackars min bebis om man ska följa amningsinstruktionerna till punkt och pricka där det står att bebisen helst ska ha hela vårtgården i munnen. Jag får nog se det som så att den ska ha så mycket som möjligt i munnen istället annars lär väl den stackarn kvävas.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

OTT, men vårtgård måste vara bland det fulast ord som finns!!!

Jag kan inte heller direkt jämföra med min mamma, hon dog 2002. Vet bara att vi var sena alla syskonen som sagt, men inget annars. Det är väldigt tråkigt. Pappa vet väl knappt när vi föddes :crazy:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Haha ja det funkade inte har heller med hela vartgarden i munnen.

Snovind haller med, sa sjukt fult sa det finns inte. Kunde de inte kommit pa nagot snyggare???
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag har DD nu och hade med Rasmus oxå. Eller tom större för jag gav upp när jag bara några veckor före BF med honom växte ur de oxå!

Sen blev ju brösten gigantiska 3 dagar efter förlossningen, en vecka efter förlossningen hade de lugnat ner sig. Några dagar senare köpte jag amningsbh i C-kupa. Så de fortsatte inte alls växa när bebis väl kom ut utan blev mindre.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Och mina vaxte inte alls innan forlossningen men sen efterat gick jag fran c-kupa till e-kupa och beholl den hela amningsperioden!


Skulle du inte pa fotografering idag?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Nån som har problem med SD/Förvärkar?? Grejjen e att efter i Söndags kväll elr rättare sagt lördagsnatt efter samlag...Så har de kommit o gått hela tiden..Hur länge kan de hålla på?? Som mensvärk hela tiden o de går ut i ryggen..Har vart hos läkaren o de va ingen bebbe på g iaf :P
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Vi ar ganska manga som har mycket sammandragningar tror jag. Jag har och har haft i flera manader. Nu har jag val tre i timmen typ och ofta om jag gor nagot haftigt typ reser mig upp eller sa. De ar inte farliga sa lange de inte blir tata och regelbundna :)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Men mina känns inte som mensvärk och de känns inte i ryggen. Mina kanske är sammandragningar och dina förvärkar? Förvärkar hade jag inte sist heller så jag vet ju inte riktigt hur det känns. Bra att du varit hos doktorn och kollat, då bör det ju inte vara någon fara i alla fall.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Har haft de typ hela graviditeten! Var faktiskt tom in på förlossningen för de var så kraftiga och gjorde ont och magen blev helt öm.

Mina höll i sig i över ett dygn. På förlossningen kände dom på magen och den var mjuk men det gjorde ju jätte ont pga den hade sån träningsvärk! Sen kollade dom bebis med UL och kollade livmodertappen med VUL. Tog prov på flytningarna för att kolla om de var någon bakterie som låg och retade och framkallade sammandragningarna.
Tror jag var i v.22 då.

Med Rasmus kände jag av första värken 2 timmar innan han var född ;)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Nu så är vi kompisar....
29920710.jpg

29920711.jpg

29920714.jpg

29920715.jpg

29920717.jpg

29920718.jpg
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Med Rasmus kände jag av första värken 2 timmar innan han var född ;)

Om det stämmer att det brukar ta halva tiden med andra barnet gäller det att du står redo och skyndar dig till förlossningen denna gången ;).

Jättefina kort förresten (säger det i denna tråden också)!!!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Supernajs bilder, du gör ju inget annat än å shoppa och bli plåtad :D

I morgon ska faktiskt Rasmus få följa med och shoppa. Han gillar de, de e helt underbart att åka och shoppa med honom för han vet att vi kommer äta på restaurang. Han älskar att spana på alla olika människor, klämma och känna på alla kläder. Prova skor osv.

Dessutom är ju handikapp-provrummen så stora att jag utan problem får in min barnvagn där och ändå kan se alla speglar ordentligt :D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Häftiga bilder. Nu blir jag ännu mer sugen på att låta mig fotograferas med magen.

Fast jag har förevigats på bild idag på ett annat sätt. Men tusch tror jag. En äldre konstnärinna gav mig två teckningar efter att jag modellat nån timme ikväll. Ska fota av dem i morgon och visa för er.


Vindvissla: Jag vill också till IKEA!!!!!!!!!! Behöver inhandla två sängbord och så behöver jag åka dit bara för att det är kul.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jaktgolden eller jaktlabrador?
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp