Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ha ha, då skulle jag som tar 2 niferex per dag få ta över 20 tabletter om dan ;). Eller det kanske inte är så man jämför...

Ja jag vet inte. Jag bara gör som min bm, (och även sambon), säger. En tablett varannan dag.

Enligt kosttillskottet jag tar så får jag i mig 36% av dagligt rek intag av järn=5mg. Så 100 känns lite mycket eller 50 som det blir för mig då. Men men, jag är inte så kunnig på det där.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Har med man probelm med nr 2 o ont i magen så ska man ta varanan dag inte behövs de varje dag, mina funkar utmärkt va liite rädd att de inte ska gå o göra nr 2 men de va tvärtom för mej. Angående SD/Förvärkar, kan då hålla ända fram :O?? Va jobbigt e ju typ 2 mån kvar o har höllt i 4 dagar nu till o från =/ hmm men men :P
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag har en hel del sammandragningar på nätterna när jag har "råkat" ligga på magen för länge... Spelar ingen roll hur jag ligger, får ont nånstans ändå... Annars är det mest om jag springer eller går snabbt, igår lekte jag pet med barnen på förskolan jag praktiserar på, där kan vi snacka sammandragningar! *note to self: spring inte efter treåringarna, de är ruggigt snabba!*
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag har haft rejäla sammandragningar i två veckors tid. Visserligen lite olika från dag till dag och de kommer mest när jag anstränger mig. Ont gör det inte direkt.

Lite jobbigt är det allt de dagar jag sköter stallet men jag vill ju göra annat än att sitta hemma och pilla navel. Har rensat ur broddhålen på Ella och stoppat i bomull med nån smörja så det ska vara lätt att brodda i när det blir halt.
Shettisen behöver få sina hovar översedda men jag fixar inte riktigt den där vinkeln och han är inte dresserad att ligga på rygg. Bobby 97 cm och 27 år må vara liten o behändig men är gammal nog att tacka nej till sådana dumheter.

Nu har jag förresten lagt ut magbilder på mig i magbildetråden.
 
Senast ändrad:
Sv: Vinter 09-10 mammor

Delvis KL

Jag äter oxå Niferex, skulle helst äta 2 om dagen men det vågar jag inte för jag har också fått problem med nummer 2. Hoppar jag över en dag så märker jag resultat direkt. Men det underlättar om man, som någon här påpekade, drickor MYCKET. Och jag behöver uppenbarligen järnet, ligger på gränsen till för lågt och har ingen lust att bli tröttare än vad jag är....

Min bm tipsade om järn i brustablettform, minns inte vad det heter men fråga på apoteket om du vill. Det var mindre järn i dem men det var visst bara att dosera annorlunda.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

*kl*

Dryga månaden kvar till bf, bäbis sparkar & har sig mycket. Inget lugnt&stillsamt barn iallafall. Har fått tillbaka graviditetsillamåendet sen två månader tillbaka. Vilket innebär att jag mått illa i totalt 6 månader av 8, jippie, eller inte.

Tror jag låg på 8 kg + vid senaste riktiga kontrollen för två veckor sedan, träffade iofs min bm i måndags men vi satt mest och pratade. Jag ventilerade om min oro för att bli sjuk i svininfluensan (har inget immunförsvar längre) men vill samtidigt inte ta vaccin.

Bm kände på magen och eftersom jag är i v.34 så bör barnet ha vänt sig eller något som hon uttryckte det, vilket det ännu inte gjort, så nästa undersökning om en vecka så kommer hon känna igen. Verkar bäbis fortfarande inte ha vänt sig så blir det UL och därefter vändning att utföras. Usch, hade velat ha en okomplicerad graviditet. Men har haft otur raka vägen igenom. Det enda positiva är ju att jag fortfarande är smal, bara magen som har växt. Skönt med tanke på all min ångest jag hade inför att gå upp i vikt (tidigare ÄS).

Känns konstigt att det är så nära, jobbar fortfarande och flänger runt. Så har inte lugnat ner mig. Har fått problem med höger ben, smärtan börjar vid höften så det har och göra med grav. antagligen det faktum att jag breddar mig inför förlossningen som bm uttryckte det. När smärtan brukar sätta in så måste jag sätta mig ner för att bli kvitt den helt, är jag ute och inte kan sitta så får jag stanna och vila mig.

Hoppas fortfarande på att jag ska gå över tiden, jag är väl den enda människan som gör det :angel: men 1-2 veckor över tiden, hade passat mig perfekt. Så får jag ett januari-barn istället för slutet av december ;)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Oj vad jobbigt det låter med illamående.

Jag har börjat känna av det lite lite grann. Men det har med min halsbränna att göra. Förmodligen så är det den övre magmunnen som inte sluter tätt riktigt, har haft problem med illamående och kräkningar och magsyra som retar luftrören så man hostar tills man spyr innan grav.

Nu har jag skärpt till mig med kosthållningen och inte haft så mycket problem mer än just halsbränna under graviditeten.

Jag förstår att du vill gå över. Se bara på Jesus som föddes den 24:e dec, honom spikade de upp på ett kors minsann. Bättre få ungar i januari.;)

När var det du var beräknad?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Nu har jag skärpt till mig med kosthållningen och inte haft så mycket problem mer än just halsbränna under graviditeten.

Jag förstår att du vill gå över. Se bara på Jesus som föddes den 24:e dec, honom spikade de upp på ett kors minsann. Bättre få ungar i januari.;)

När var det du var beräknad?

Jag är beräknad till den 29 december 2009, men med tanke på att bäbis inte har vänt sig själv ännu så kanske den också har planer på att mysa inne i magen åtminstone över nyår ;)

Har också haft problem med mycket halsbränna, hua, inget hjälper ju heller. Måste börja med järntabletter då järnvärdet blivit mycket sämre på kort tid.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Tittade på din senaste bild i magtråden och oj, vad den har sjunkit. Den var riktigt låg nu. Tittar man på magen ser bebisen redo ut! Är han fixerad än? Ne, det är lite tidigt än va? Hi hi, tänk om han tittar ut på nyårsafton!

Ja han har ju legat på tvären hela tiden så när han väl la sig med huvudet neråt sjönk den supermycket. Han är inte alls fixerad men det var inte Sam heller. Bebisen är hjärtligt välkommen ut precis när som helst nu, även om Sam-vaktens dotter och min mamma tycker jag kan vänta tills skolorna har lov.... Sambon har sin mest hektiska månad i december så han tycker jag kan vänta tills januari, men det är lätt för honom att säga som inte kånkar runt på den här magen!

Sen fick jag ett brev från Maternity Benefit Section som sa att jag måste be min chef fylla i både start och slut för min mammaledighet. När jag fyllde i blanketten skrev vi bara i startdatum och jag frågade när jag lämnade in den om det var ok och han sa att det var det. Dessutom fyllde vi i företagets adress och telefonnummer på fyra olika ställen så det hade gått så mycket snabbare om de ringde henne istället. Nu vet jag inte när jag kan börja få pengar men jag antar att man får det retroaktivt annars. Lite störigt eftersom jag spenderade mina sista slantar på Ikea idag :angel:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Kl


BAjS!

Jag är grinig, trött och tjurig. Svårt att somna igår, myrkrypningar i benen som vanligt men lite besvärligare än vanligt. Vaknade vid 7 när byggjobbarna satte igång med att spika i grannens hus. Lipat i duschen och är allmänt... ja... bajs!

Nåja, jag ska inte gnälla, har ju haft en rätt smidig graviditet ändå hittills utan humörssvängningar och annat.

Det är bara det att det ser ut som helvete här, mannen sover, och det är 7 veckor kvar tills BF, vi har ingen barnvagn, jag har inte fått in pengarna från sadelförsäljningen, fått väldans liten lön denna månad, osv.

Vi behöver röjja för att få plats med barnsäng och sådant, jag vill inte behöva stå med det om barnet kommer tidigare än beräknat. Mannen har väldans svårt att slänga gamla datorpryttlar så det finns lagrade i vartenda hörn och garderob, men nu ska skiten ut! Plus all skit som jag samlat på mig. Jag är inte bättre själv. Men min skit vet jag ju vad jag ska slänga av. Vill inte slänga något som han tänkt använda eller sälja.

Tror bestämt jag behöver en kopp te och en macka, det muntrar nog upp. I em ska jag o mamma ta min lilla häst till ridhuset för tömkörning och sen ska vi testa " det ultimata lussebullereceptet".:)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Skickar en liten pigga-upp-kram. Träligt när det bara är sådär anti allting:(

Jag är hemma idag (vet inte vilken smily jag ska sätta för jag kan inte bestämma om det är bra eller dåligt). Har varit sliten i kroppen sista tiden så idag jobbar jag hemma/tar ut inarbetad tid. Märkligt att bara dra hemma, har vilat efter att lämnat sonen, nu ska jag sätta mig lite med jobbmail osv. Men attans vad man blir slö när man väl bestämt sig för att vara hemma - ont i huvudet och orkar ingenting men rastlös samtidigt :crazy:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Urs vad trist de är nu när alla mår mer eller mindre piss. Vi får skylla på de tråkiga vädret och inte på graviditeten tycker jag!


Om 3 timmar ska jag hämta maken på station, sen drar vi till Söderfors Herrgård. Då blir det först en thebuffe med massa nybakat och sen går vi och gör oss i ordning för middagen, har bokat bord kl 19. Dock inte bestämt än vad de blir för mat men de skulle vi få presenterat där och så får vi välja :d

Sen kan jag lova att jag ska ta världens sovmorgon i morgon. Mest ser jag fram emot frukosten :d
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Åh jag är lika irriterad jag! Efter att äntligen ha somnat trots myrkrypningarna från hell så vaknar Sam halv tre på natten. Det tar hur lång tid som helst för honom att somna om och under tiden mår jag sjukt illa! Det känns som om jag ska spy på riktigt men jag kan inte gå på toaletten för då måste jag ta Sam med mig ner. Så mådde jag skitlänge inatt, hoppas det betyder att bebisen tänker komma snart.

Idag har jag shoppat det sista till Sams sova borta väska, måste packa den också innan det är på g på riktigt här.

17 dagar kvar idag...


jerseyko ha så himla mysigt, hotellfrukostar brukar vara :love:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jisus vad tiden går fort! Har du bara 17 dagar kvar!!!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Är det någon här som bor i Göteborg? Cilla har hamnat på sjukhus och hennes telefon har lagt av, hon skulle behöva en ny... Jag är lite långt ifrån :)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Hon skrev bara kortfattat att Matilda ska opereras för ett stopp på tolvfingertarmen. Scary... Jag har startat en tråd på senior, hoppas där är någon som kan hjälpa till. Jag bor också lite långt bort...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Hon skrev bara kortfattat att Matilda ska opereras för ett stopp på tolvfingertarmen. Scary... Jag har startat en tråd på senior, hoppas där är någon som kan hjälpa till. Jag bor också lite långt bort...

Nej men :( fy vad hemskt att behöva operera sin lilla, hoppas verkligen allt går bra! Hade gärna ställt upp och hjälpt till om jag bott närmre!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp