Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Irland är rätt efter på allt, kändes det som iaf när jag bodde där 2005 i 2 mån :D

Höhö precis... Eller när de väl byter ut grejjer så är det världens supermodernaste high tech. Har man tur så funkar det till och med! :p (nä jag tänkte inte alls på de 50 miljarder av skattepengarna som gick till elektroniska rösträknarmaskiner, som sedan aldrig användes)

Som tur är har sjukhuset hög standard, med bedövningar och kejsarsnitt mm, så jag känner mig trygg. Fast de skulle behöva nya ultraljudsapparater.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Fast hade de haft sån apparat i Uppsala kanske de inte sen pricken i hjärtat på min skrutt så hade man sluppit all den oron ;)

Jag tror min bebis under förra veckan när hon var så lugn gått upp typ 500g i vikt och vuxit typ 10 cm det är trååååångt det pressar överallt minsta rörelse hon gör så drar det överallt å de känns som hon ska ramla ner i mina ljumskar typ!
Hon sticker ut fötterna så man kan ta tag i dem :angel: och drar med huvudet mot bäckenfogen och rullar på skulderbladen så de känns skitskumt över busken.

Prata precis med fotografen inför på onsdag, jag är superladdad :bump: Vi har en del idéer men har ni fler så kom med dem.

Tänkte köpa ett rött långt band och knyta magen som en julklapp. Hinner tyvärr inte in till Uppsala och någon butik med riktigt fina sidenband, hade ju helst haft ett babyrosa.
Sen ska jag försöka hitta någon som har en gammal äggklocka, en sån man vrider på, och ställa på magen :rofl:
Vi ska även använda oss av massa speglar och ljus för att fånga magen riktigt coolt.

Hinner vi med så blir det några svartvita fine art nakenbiler. Insmord med olja och så går fotografen lös med vattensprutan så de blir vattendroppar på huden. Tycker dom bilderna blir så vackra och lite roligare med den effekten.
12904m.jpg

1252209487_0cb1e643e7.jpg


Tänk så och magen i fokus och så kanske man skymtar brösten lite. De skulle jag faktiskt kunna framkalla och ha som tavla. Fast kanske inte i köket ;)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Drygt att gå över!! Men det verkar vara genetiskt tycker jag, de flesta man pratar med som gått över har det i familjen. Jag och mina två syskon är sena, syrrans båda är sena och min son är sen.... Håll ut!:)


Jag måste säga att jag tycker jag har mycket mer sammandragningar den här gången än förra. Kan bero bero på att det är svårare att ta det lugnt den här gången :angel:

vindvissla: Hälsa cilla!!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

hej alla å tusen tack för alla grattis, gissa om ja stortjöt när ja läste allt!
snabb sammanfattning:
latensfas mellan 21.30 fredag kväll och tills 19.00 på lördag kväll.
var då öppen 4 cm.
halv 10 blir jag undersökt för eda, då öppen nästan 8. vi sket i edan.
fosterhinnan ska spräckas 22.30, spricker själv 22.28. barnet ligger då reda att komma ut.
23.34 var det klart!

säg hej till Matilda:
29918028.jpg
29918027.jpg


jag kunde inte föreställa mig ett liv med henne, nu kan ja inte förstå hur livet utan henne skulle vara.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

åååååååååå :love:

Så fin hon är och härligt att läsa att allt gick bra!

jag kunde inte föreställa mig ett liv med henne, nu kan ja inte förstå hur livet utan henne skulle vara.
Visst är det en märklig och övermäktig känsla? Det är helt galet hur fort man rent känslomässigt blir förälder, eller hur?! Jag kan knappt komma ihåg hur mitt liv var innan My kom, det känns liksom så märkligt att man skulle ha levt utan henne, hon är ju så självklar!

Grattis!

//Julia
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Åååååh :love:!
Vilken liten plutta!
Plötsligt känns min skrutta jättestor :p.

Grattis igen :banana::banana::bump::bump:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Åhhhh :love: Vilken ljuvlig liten Matilda! Nu var det min tur att börja snyfta, efter att ha följts åt så länge känns det som om vi känner varann på riktigt! Ett jättegrattis från oss igen, skönt att ni är hemma!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Grattis igen från mig med!!!!!! Skönt att allt gått så bra!

Ja, märkligt det där, det är så självklart att de är där liksom!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Åååh, en sån vacker liten tös :love:! Nu sitter jag här och bölar, för hon var så fin! Ja det sprudlar nog lite gravidhormoner här.

Vad skönt att allt har gått bra, och det verkade ju varit en bra och lagom förlossning.

Grattis igen!!!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Drygt att gå över!! Men det verkar vara genetiskt tycker jag, de flesta man pratar med som gått över har det i familjen. Jag och mina två syskon är sena, syrrans båda är sena och min son är sen.... Håll ut!:)

Jag måste säga att jag tycker jag har mycket mer sammandragningar den här gången än förra. Kan bero bero på att det är svårare att ta det lugnt den här gången :angel:

Jag trodde jag kunde jämföra mig med min syrra och hennes förlossningar, men de verkar inte alls ha varit speciellt lika. Hon gick över 2 dagar med de två första barnen och kanske 10 dagar med tredje. Jag fick ju William 2 dagar innan bf. Det var lagom så nu, som jag skrivit tidigare, tror min hjärna att denna lilla kråkan ska komma 2 dagar innan också. Det känns trist att jag inte kan jämföra med min mamma eftersom hon dog när jag var 12. Jag har konstaterat när jag kollat på kort att vi har väldigt lika kroppar och därför hade det ju varit väldigt intressant att jämföra. Fast hon födde ju fyra barn så så hemska förlossningar kan hon ju inte haft. Pappa han är rolig, han minns inte så han säger bara att det var nog normalt.

Angående sammandragningar tycker jag att jag har ungefär lika mycket som sist. Jag har det alltså hur många gånger som helst om dagen. Men eftersom de inte gör ont så är jag inte orolig, det var ju likadant sist. Nej, det är inte helt lätt att låta bli att hålla igång. Här kånkas det på den blivade storebrodern, springer efter honom, kör skottkärror med hösilage, spån och hästskit, kånkar vatten till hästana. När jag är ute kan jag ju inte låta bli att dra ris ibland heller, dum som man är. Än känner jag mig inte det minsta höggravid, men jag har ju mer än 2 månader kvar, så det lär ju komma inom kort. Jag tror också att det är lite som Jerseyko skrev någonstans för ett bra tag sen (det var väldigt vad jag lägger hennes ord på minnet): Att är kroppen van att hålla igång är det antagligen inte så farligt om den fortsätter att hålla igång. Bara man inte tar ut sig helt. Och än har ju inte min moderkaka lossnat i alla fall...

Nu ska jag åka in till vår lilla stad. Behöver en söt mössa till bebisen så den har något att åka hem i från BB. Sen ska jag in på leksaksaffären och se vad det är för babyskydd de hyr ut. Om de kan tänkas duga...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Sicken liten docka. Stort GRATTIS från mig o Norpan.

Gravidhormonerna svämmar över och en annan sitter och grinar vid datorn.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp