Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Vad har du för bil? Om du väljer en vagn som blir relativt platt så att du kan ställa den på högkant alt på sidan längs en av sidorna? Då borde du du får lite mer plats därbak och sen ev bara ställa en tunn kartongbit imellan som du fäster i vagnen på något enkelt vis och sen borde hundarna kunna få plats att sitta brevid men det beror ju på skuffens storlek.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Vi har en VW Passat, så det är inte minsta bagagen direkt, och vi har tänkt ta med i beräkningen just möjligheten att kunna ta med vagnen i bagagen med hundarna om vi hittar någon. Dock är vagnen som sambon fastnat för en Emmaljunga Duo Edge, och den är ju inte direkt minst på marknaden, men vi får se :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Det där med bil blir klurigt för oss med, vi har två hundar, en på drygt 60 i manken och en liten på 30.

Nu har vi en kombi, bmws 3serie, men de har inte direkt största bagagen som finns...
Så det blir nog byte så småningom.


Men över till annat!

Enligt ägglossningsstickor som vi testade med den här gången så hade jag ÄL 23 juni och i dagsläget har jag riktigt ömma bröst. väntar inte mensen förrän den 9:e så jag får hålla mig från att testa några dagar till, men vi hoppas så!:bump::bump:
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Här har första sparkarna/petningarna kännts idag! Lika sent och samma vecka som förra gången. :) längtar så till UL Som är nästa onsdag! 'Fjantar' mig och tror att inget är där och att jag bara är skengravid. :grin:
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Wow, vad häftigt! Jag längtar så tills jag också kan känna något sådant. Vilken vecka är du i nu? Jag går in i vecka 17 nu, och har (så klart kanske) fortfarande inte känt något. Däremot börjar det bli skralt i garderoben, jag använder bara leggings och mjukiskläder för tillfället. Någon som har något bra tips på mammakläder på internet? Jag har ju aldrig tid att åka till stan och handla.. I värsta fall får jag sy ihop en gardin att liksom linda in mig i, och köra koldolmslooken...:crazy:
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Vad roligt!

Jag har inte kännt någonting ännu, tror jag, eller jag vet ju inte, magen har kännts lite orolig och bubblig, och just bubblig brukar folk förklara känslan vad jag vet, men den har ju samtidigt varit orolig också så jag tror inte att det är liten. Har mått si och så de senaste två veckorna, jag har haft en grym huvudvärk, det har flimrat framför ögonen någon gång och igår fick jag dessutom ont i magen en stund. Eftersom att jag känner mig väldigt matt och febrig i allmänhet så har jag tänkt ringa BM imorgon och höra om jag kan få komma in och kolla så att alla värden är ok, funderar på om det kan vara järnbrist? Äter Apoteket Kvinna men inte något specifikt järntillskott.

Priscilla: Jag är i v 19, eller ja 18+5, vet inte vilket man ska gå efter? Hur som så syns magen ordentligt nu, och jag kan konstatera att shortsen som jag har på mig i dagsläget inte kommer fungera i slutet på månaden, jag har tänkt köra på klänning i sommar, har köpt ett par mjukis mammabyxor ifrån H&M som jag tycker är tunna och sköna, samt har tänkt inhandla ett par jeans att kunna ha tillsammans med tunikor te x när det är för kyligt för strumpbyxor.
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag är v. 17+5 idag. Har kännt kittlingar i magen en gång för någon vecka sedan men det va så lite. Idag va det iaf ca 7 små puffar som kom. :love: Men det känndes nog bara för att magen blev lite klämmd av byxorna i bilen när jag satt upp så vart väll störande tyckte mini. :)
Min mage är också orolig och bubblar mkt så det är nog bara tarmbubbel och inte bebis tyvärr :(

Kläder så va jag "snål" förra gången och köpte kläder jag kunde ha efter graviditeten. Tex byxor med resårmudd i midjan ist för vanligt dragkedja och sånt. Har ett par mamma jeans från H&M som jag älskar. Borde ha vuxit i dom snart. Även mammalinnena från H&M tokälskar jag. Har fortsatt använda dom även efter magen försvann. Funkade perfa att amma i också. Annars är min vanliga stil långa linnen och leggings alt. kjol när det är varmt. Men vill gärna vänta med att använda gravid kläder till efter UL då jag försöker dölja det tills dess iaf. Blir så uppenbart om man har gravidbyxor ist för att bara vara lite rund om magen :p
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag arbetar som sjuksköterska så mina arbetskläder är ju otroligt tacksamma att dölja magen i! Ingen som ens har kommit på tanken att fråga. Mina vänner påstår att det inte syns speciellt mycket på mig än heller, men jag själv känner mig stor som ett hus. Det blir ju än mer uppenbart när man inte kommer i de jeans som man förut kallade för "de stora jeansen". Två veckor kvar nu till ultraljudet, och jag har redan klädångest för vad jag ska ha på mig när vi åker dit, haha :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Haha ha ett par byxor du lätt får ner kanten på iaf eftersom dom behöver kika väldigt långt ner ibland. Eller att du har lätt att dra ner byxorna lite. Men det vet du säkert redan. Beroende på väder så funderar jag på att använda mammajeansen dagen till ära :p
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Igår kväll fick jag då känna liten, sambon retpetade lite på magen och det var visst inte uppskattat för snabbt kom några buffar innifrån :love: Dock vart sambon lite besviken för han kände ju ingenting.

Idag har jag varit hos BM, hon ville kolla lite prover men allt såg bra ut, och jag konstaterades ha åkt på både migrän och magkatarr, ska på vidare utredning till veckan om jag kan få ta något smärtstillande då alvedon hjälper föga och jag börjar lessna...
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag arbetar som sjuksköterska så mina arbetskläder är ju otroligt tacksamma att dölja magen i! Ingen som ens har kommit på tanken att fråga. Mina vänner påstår att det inte syns speciellt mycket på mig än heller, men jag själv känner mig stor som ett hus. Det blir ju än mer uppenbart när man inte kommer i de jeans som man förut kallade för "de stora jeansen". Två veckor kvar nu till ultraljudet, och jag har redan klädångest för vad jag ska ha på mig när vi åker dit, haha :D

Jag med! Vad jobbar du på för avd?

Jag är bara v 11+5 och var på inskrivning igår. Fick samma bm som förra gången o allt kändes bra. Jag ska boka tid för ul nästa v och det kommer bli i slutet av aug. Nästa besök hos bm blir i v 25!
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

KL

Sådan här skulle man ju skaffa ju :D
Bra och ha när alla tror att man är en allmän egendom helt plötsligt.
907824.jpg
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag tror jag är en av väldigt få människor som inte bry mig ett dugg om någon vill känna på magen. Sen bara för det så va det inte så många som klappade på den sist iaf!
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Puttar upp lite.

Jag vill inte att vem som helst sas, ska hålla på peta och känna på magen.
Sambon är en sak men sedan får det fasen räcka. Såvida inte jag själv säger att det är ok.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag tycker också det är obehagligt när folk ska hålla på och talla på ens mage. Jag har faktiskt inte ens reflekterat att folk i min närhet kommer att göra det, då jag anser mig vara en person med stor integritet som utstrålar en viss "rör ej"vibb. Men icke då :crazy: Både morsan och min syster klämde friskt på magen igår när vi hade kalas. Mamma påpekade att bebisen nog låg snett och systern bad mig dra upp klänningen för att hon ville se (:eek:).
Turligt för mig så är vi tillräckligt ärliga i vår familj för att jag skulle kunna säga till dom att hålla tassarna borta.
Nu är det förresten bara en vecka kvar till ultraljud för våran del, och jag börjar se riktigt gravid ut nu. Fortfarande overkligt, men när jag ligger ner på rygg i sängen och man tydligt kan se en kula så börjar man ändå att förstå att det är på riktigt.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag har sambons mormor som var på och tog på magen vid midsommar och hälsade mig med tjockis. Jag sade till sambon att det uppskattades inte alls, var fel tillfälle att ta det direkt med hans mormor just då, och jag tror han vidarebefodrat det för idag var hon inte i närheten utav vare sig kommentarer eller tafsande.

Jag har dock inget problem med att säga ifrån om det skulle vara så, nu var det hel fel tillfälle just den gången, men händer det igen så är jag oftast lite rappare i käften än vad jag borde vara och har inga problem att säga att det inte uppskattas.

Jag har nu kännt bebis flera gånger, dock enbart alltid sparkandes på samma ställe, men inatt när jag vaknade var det helt tomt på den vanliga platsen, däremot kände man tydligt ifrån utsidan hur den tryckte sig mot andra sidan, magen såg helt sned ut :D Kan fortfarande klä bort magen ganska väl i en hel del kläder, ffa på fm men på em och kvällen går det nästan inte i något, allt jag äter och dricker får ingen plats inne utan jag expanderar på kvällskvisten.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

ÅÅh jag vet inte vad jag ska tro!

Jag känner mig på något sätt väldgt säker på att jag är gravid trots att mina ''tecken'' kanske inte är mycket att hurra för...
har ömma bröst för första gången i mitt liv och somnar i tid och otid vilken tid som helst på dygnet.

Hade ÄL 23juni och skulle ha mens den 9:e juli men den har inte dykt upp.
Kunde inte hålla mig i fredags (8:e) och sprang och köpte ett digitalt test som jag gjorde direkt trots att det bara var 1,5h sen senaste toalettbesöket och fick resultat 'inte gravid'.

har inga mer gravtester hemma men läste att i vissa fall kan ÄLstickor också reagera på graviditetshormon, så imorse gjorde jag ett ÄLtest som gav utslag.

Ska iväg strax och köpa ett test så att jag kan testa på riktigt med morgonurin imorrn:laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
40 41 42
Svar
830
· Visningar
50 503
Senast: Queen
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
418
Senast: VLMF
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 130
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 895
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Willes bilköpstråd
  • Tips för att reda ut hår
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp