Vinterföräldrar 2011

Mirre

Trådstartare
Fler som ska ha barn i vinter?
Tycker att vi ska ha en egen tråd också :bump:

Vi ska ha tillökt i dec, har inget exakt datum än.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Påbörjar en lista så får ni andra kopiera och fylla på. :)

December

7 aneka - andra barnet. RUL kommer ske 13 Juli.

Januari

Februari
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag hoppar in fast jag ska ha en bebis 2012

December

7 aneka - andra barnet. RUL kommer ske 13 Juli.

Januari
19-20 neverever - andra barnet

Februari
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Hur mår ni då och hur har ni mått?
Jag har mått bra, lite illamående ibland men har bara spytt 1 gång. Just nu mår jag förträffligt, nästan så jag undrar om jag verkligen är gravid. Allting är sig väldigt likt förra grav. så jag tror att vi får en till kille :p Har dock ingen foglossning förutom låsningen i svanken men det beror väll på att jag inte har jobbat något den här gången med en massa tunga lyft(förutom att bära runt på lilleman då).

Har fått en liten kula men den pendlar fortfarande väldigt beroende på hur kissnödig jag är eller om jag ätit eller ej.

Så hur står det till mer er? Ska ni jobba hela vägen ut?
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

December
4 Emor - Första barnet, RUL 27 juni
7 aneka - andra barnet. RUL kommer ske 13 Juli.

Januari
19-20 neverever - andra barnet


*kl*

Jag mår precis som vanligt, och undrar om det verkligen är någonting där inne :o Det får vi dock svar på om snart en vecka, så det blir spännande... Jag har dock börjat få mage, men har även gått och blivit ganska hungrig sista tiden så det är mycket möjligt att det bara är fläsk, haha! Inget illamående, inga cravings, känner av något som jag antar är ligament, ffa när jag suttit ner och ska resa mig upp men annars inget :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Toppen :)

December

Mirre- återkommer om exakt datum men början av månaden alla fall

7 aneka - andra barnet. RUL kommer ske 13 Juli.

Januari

Februari
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag mår bara bra, har mått illa ett fåtal gånger bara och bara spytt en gång.
Med Isak spydde jag heeela tiden i 4 månader. Mådde illa morgon, middag, kväll, men den här gången har jag klarat mig bra.

Har lite mer ont i rygg och höfter den här gången och kan
få ont i ljumskarna/höfterna om jag reser mig upp för fort.
Annars mår jag prima bara. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Hoppar in här under anonymt nick jag med.

Väldigt osäker och orolig nu.
Tidigt gravid v6+0 idag och fick förra fredagen en kraftig blödning med klumpar som varade ca 5 dagar.
Var inne och gjorde VUL men det var för tidigt i grav för att kunna avgöra om det var MF eller inte.
Barnmorskan sa att ungefär var tredje blöder kraftig med klumpar såhär tidigt utan att det är någon som helst fara.

Ska in på tisdag och göra UL igen, håller tummarna så jag nästan går av!

Om det finns kvar så är BF 16 feb 2012.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Håller alla tummar och tår att lillpyret har stannat kvar!
Förstår att du är orolig jag är nojjig nog inför RUL. :s
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag är med lite nojig faktiskt, känns som att alla andra har hört hjärljud och gjort VUL tidigare så att de ändå vet att där är någonting, jag kanske bara inbillar mig alltihopa? :o

*kl*
För att jag gillar och planera, grubbla och finurla, och för att vi inte hade något bättre för oss, så for vi och smygtittade lite på vagnar idag. Vi kan bara konstatera att vi inte riktigt var ute efter samma sak, så det är kanske tur att vi började fundera i tid...
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Är i v 10 och mår skit! Illamåendet har bara blivit värre trots lergigan comp. Jag sätt 3-4 ggr om Dan och är konstant illamående. Dessutom dödligt trött.

Har knappt kunnat glädjas åt grav och har lör knappt fattat att det bor en bebis där! Det var otroligt oväntat att må så här dåligt eftersom jag aldrig mådde dåligt alls med sonen!

Fy vad jag gnäller! Ska försöka rycka upp mig!
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Vi har redan köpt en vagn. Vart en p&t explorer så vi får plats med hundburen fast vi har syskonvagn! Men vi kommer även fortsätta slita på våran EL nitro som jag tokälskar :love: förstår inte hur jag nånsin ska kunna göra mig av med den vagnen. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Ja vi har inte bara bekymmer med att vi är oense om vilken typ utav vagn vi vill ha, hur vagnen sen ska rymmas i bilen med 1 stor hund och en mellan, det har jag ingen aning om... Försöker övertyga mig själv om att jag inte kommer vilja ha med vagnen när vi ska iväg iaf, så det inte gör så mycket att det inte kommer gå... För byta bil vägrar jag göra, en buss kör jag bara inte :p
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Sonen kommer vara 3,5 år så vi räknar inte med att behöva någon syskonvagn. Vår elj cc får hänga med ett tag till!

hur stora är era syskon?
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Storebror fyller 1 om en månad så han kommer hinna bli 1 år och 4månad ca. Så han kommer nog inte orka gå så långa sträckor gissar jag. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Vi väntar en liten i februari. Räknar jag själv med olika verktyg på nätet så får jag 4 februari men det kommer säkert att ändras. Första barnet, allt är väldigt spännande :)

Väntar spänt på inskrivning hos barnmorskan i juli och därefter ett kub-test. Har gjort ett VUL förra veckan. Då var det en 8mm litet frö med ett pickande hjärta som fanns i magen.

Mår precis som vanligt, bara att magen svullnar upp galet mycket efter att jag ätit... :) Känns ganska overkligt.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Hur känns foglossning? :p Har kännt av vad jag misstänker är foglossning ett tag, kanske en månad? Men det börjar bli värre... Går inte riktigt att förklara hur det känns, men bekvämt är det inte, det känns i höfterna ner mot ljumskarna och även i den lägre delen utav ryggen...

Mindre än en vecka kvar till RUL nu, tiden går bra långsamt, dock växer magen i raketfart, jag får knappt igen byxorna längre :o
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

December

Mirre- återkommer om exakt datum men början av månaden alla fall

7 aneka - andra barnet. RUL kommer ske 13 Juli.

Priscilla- första barnet. Återkommer med exakt datum efter ultraljudet

Januari 2012

Februari

16 Bebissugen

kl

Blev lite rörigt där med listan. Ett par finns inte med såg jag, komplettera gärna!
Kul med en tråd för oss i alla fall, bra initiativ! :bow: Själv är jag också sådär smånojig, är jag verkligen gravid? Eller har jag bara ätit för mycket bullar de senaste månaderna? Jag är till och med så nojig så jag sprang iväg till apoteket och köpte ett grav-test samma dag som jag bokade in inskrivningssamtal och ultraljud.... :angel: (Ehm, japp, det blev ett blått plus, precis som sist).
Jag bara såg framför mig hur vi åkte 5 mil för att gå på ultraljud och sen, väl där, hittar dom ingen bebis och barnmorskan utbrister "men du är ju inte gravid!!?"
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Säg inte så, det där är min skräck! Alla andra verkar dessutom göra både VUL och få höra hjärtljud, vi har inte gjort något, så det finns ju en liten möjlighet att jag bara blivit tjock :o

*kl*

Jag hade trillat bort?

December 2011

Mirre- återkommer om exakt datum men början av månaden alla fall

4 Emor - Första barnet, RUL 27 juni

7 aneka - andra barnet. RUL kommer ske 13 Juli.

Priscilla- första barnet. Återkommer med exakt datum efter ultraljudet

Januari 2012

Februari
16 Bebissugen
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

*kl*

Jag hade trillat bort?

December 2011

Mirre- återkommer om exakt datum men början av månaden alla fall

4 Emor - Första barnet, RUL 27 juni

7 aneka - andra barnet. RUL kommer ske 13 Juli.

Priscilla- första barnet. Återkommer med exakt datum efter ultraljudet

Januari 2012
20 Neverever - andra barnet

Februari
16 Bebissugen
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
48 538
Senast: eyz
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
402
Senast: VLMF
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 943
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 813
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp