Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Det är fullt ös konstant :p
Klättrar och är på och drar i allt han kommer åt.
Skriker högt, gällt och länge när han inte får som han vill, äter som en häst och älskar att leka med storebror. Tyvärr har har en ovana att nypas, dra i hår och kläder, slåss, och skallas. Dagis är störtkul tycker han :D
83 cm nu och väger strax under 11 kg.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Kl
Var och vägde lillan på hennes 14 mån dag och hon hadecinbrott gått upp ett gram sen 12 mån.. 9kg precis. Hon har vart lös i magen länge nu, så nu väntar födoämnesallergiutredning...

I övrigt är hon pigg och glad och går från klarhet till klarhet!

Hon är mkt för att klä på och av sig, både kläder och skor :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Hoppas det går bra och att ni kommer på vad det är som är knasigt.

*kl*

Tjompan är pigg och glad, just nu lite förkyld, beror säkert på att hon börjat hos dagmamma, men hon hänger inte läpp för det utan är glad och full i upptåg, behöver bara sova lite längre på dagen (och torkas snor på, konstant...)

Tror jag riskerar att få en liten hästtjej, när vi ska hem ifrån dagmamman brukar hon inte vara så sugen på att hänga med hem, brukar snarare vända när man kommer, om man inte råkar fråga henne "ska vi gå hem till hästarna?" för då blir det en väldig fart och hon utropar "iiih iiiih" dvs, gnäggar och drar ner overallen ifrån kroken och stoppar i benen, haha!

Dessutom verkar hon och lilla Trassel ha ett gott öga för varandra, vilket är lite synd eftersom att jag inte alls är lika förtjust i just den ponnyn och har tänkt sälja honom...





 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Kl
Oj vad långt bak tråden hamnat! Ville bara kolla läget med er, hur har ni det? Här går tiden för fort. Snart dags för 18månaderskontrollen. Ture lever rövare och nya ord kommer titt som tätt. Det senaste är "me" som betyder mer och är mycket användbart anser han. Används flitigt. Han har också kommit in i en vägra pipmuggfas och vill bara dricka ur glas.. Blir rätt slabbigt kan jag väl erkänna. Blev också rätt förvånad häromdagen när jag hittade honom i tripptrapp-stolen, som han tydligen lärt sig klättra i själv!!

Problem som vi har just nu, om man nu ska ta upp sånt, är att jag har svårt att hitta på frukost till honom. Själv är jag en smörgåsmänniska. Ture hatar smörgås (precis som sin pappa). Han tycker inte heller om sura saker (osötad yoghurt, turkisk yoghurt, alla slags citrusfrukter och bär går bort). Har funkat rätt länge att ge honom kokt ägg, gröt och lite "påläggsbuffé" men han verkar ha tröttnat på det nu. Tips någon?

Och hur går det för er andra?
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Här är det bra, full fart hela dagarna :D
Rasmus var på 18 mån kontroll idag, allt var bra och han byggde ihop klossarna utan att de ens bett honom :D
Han är 84 cm och väger 12 kg nu :)

Klättrar på allt och alla saker han ser ska undersökas, vet inte hur mycket som har gått sönder för att det åkt i golvet.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Här skjuter vi på 18 månaders kontrollen, då bvc inte kan hitta en tid som passar oss (1 dag i veckan kan vi inte komma loss, dom hade givetvis bara tider den dagen hela sommaren, tja då skippar vi det, sa jag :o )

Nåväl, annars rullar det på här, nya ord ploppar fram titt som tätt, igår lärde hon säga tidning, och dagarna innan dess var det täcke och kudde... Är i övrigt lika go och glad som hon alltid varit, om än envis. Som att sätta sig på rumpan mitt på parkeringen för att mamma tvingar en att hålla handen bland bilarna, eller vägra kliva ur bilbarnstolen, eller prompt måste hålla i hundkopplet under promenaden (givetvis inte helt själv). Dessutom är hon enormt pappig just nu, det är visst bara pappa som duger.

Dricka ur pipmugg har min lilla dock aldrig gjort, bara glas som gäller, och klättra upp i tripptrappen har hon gjort länge, för ett halvår sen tog vi bort bygeln så att hon slapp klättra över den, såg så farligt ut.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

KL
Suck, Rasmus gallskriker hela dagarna, så fort han inte får som han vill så skriker han. Har han väl börjat är det hopplöst att få honom att sluta. tar man upp honom så slåss han, rivs, nyps och drar i håret.

När sambon nattar busar han en stund sedan somnar han, när jag nattar är han helt annorlunda. Skriker, sparkar på mitt sängbord med glasskivor, kastar gosedjuren (och ska såklart ha dem igen för att sedan kasta igen) kastar nappen, river upp lakanet osv. Allt för och inte somna. Det tar mycket längre tid för mig och natta än för sambon. Han är trött men ska bara inte sova, sedan skriker han för att han är trött. Ge honom nappen innan han är på väg att somna går inte, då kastar han bort den. När sambon nattar ger han nappen på en gång, då kastar han den inte.
Vet inte vad jag gör som är så himla fel, me börjar bli rätt less på det nu.
Trött på hans skrikande framförallt.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag hade nog valt att låta pappa natta om det funkar bäst, i alla fall till det stillat sig med ilskan i den situationen. Jag kan också känna igen mig i att Ture kan "bete sej" mer med mig än nån annan. Men jag har tolkat det som att det är mig han är mest med, och därmed också tryggare= kan leva ut det han känner? Men jag vet inte om det är så :)

att vara arg är nog fullt normalt, Ture kan också bli helt vansinnig ibland. Ofta värst när han dessutom är trött. Men om det blir för mkt hade jag pratat med BVC, så man kan utesluta sjukdom.
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag håller med Priscilla, jag hade också låtit pappa natta!

Här tar maken nästan alla nattningar faktiskt, eftersom att det fungerar smidigare för dom. Jag försöker sluta amma, och damen blir väldigt tuttfixerad vid läggning och det leder till onödiga konflikter. Så pappa nattar och jag far ut och rider istället, när jag kommer tillbaka sover hon sedan länge, och ibland gör maken också det, eller så pysslar han på med någonting han vill.

(och det är helt ok för honom att han tar nattningarna, han kommer hem senare från jobbet och ser det som en möjlighet att få spendera egen tid med henne, någonting som jag fått innan han kommer hem.)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Sambon nattar för det mesta, men varannan vecka jobbar han eftermiddag och är inte hemma förrän vid midnatt ungefär.

Priscilla: Det låter ju som att det kan stämma förstås, jag är ju den som varit hemma med honom :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2011

Ja här är Lea nog lätt vaken till midnatt om jag skulle lägga (utan att amma) :angel: (hon somnar vid 22 tiden)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
48 519
Senast: eyz
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
399
Senast: VLMF
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 912
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp