Vinterföräldrar 2015-2016 #3

8 månaders kontroll idag, 73 cm och 9.3 kg. Inte konstigt att det börjar bli tungt att bära runt på:p

Vår bvcsköterska berättade också att hon ska sluta:( jag är så glad att jag haft henne under den här första bebistiden!

Favoritlekarna här hemma just nu är att rulla boll, dra prasselpapper ur en tom toarulle och klonka ihop två värmeljusstakar i metall. Annars är det mest krypläge som gäller och han är sååå nära att knäcka koden och riktigt vrålar av frustration. Även stå och gå efter hunden är toppen.
Vad går bäst hem hos er andra?:)
 
8 månaders kontroll idag, 73 cm och 9.3 kg. Inte konstigt att det börjar bli tungt att bära runt på:p

Vår bvcsköterska berättade också att hon ska sluta:( jag är så glad att jag haft henne under den här första bebistiden!

Favoritlekarna här hemma just nu är att rulla boll, dra prasselpapper ur en tom toarulle och klonka ihop två värmeljusstakar i metall. Annars är det mest krypläge som gäller och han är sååå nära att knäcka koden och riktigt vrålar av frustration. Även stå och gå efter hunden är toppen.
Vad går bäst hem hos er andra?:)

Prasslet ska jag testa! Här är det väldigt rörligt och kul att göra saker man inte får (leka med sladdar, bada händerna i vattenskålen osv). Idag kom han på den jätteroliga leken stoppa nappen i mammas mun också.

I eftermiddags åkte sambon och Vincent iväg så jag skulle få sova lite efter en kass natt. Tror det var första gången jag var ensam hemma sen han föddes!
 
8 månaders kontroll idag, 73 cm och 9.3 kg. Inte konstigt att det börjar bli tungt att bära runt på:p

Vår bvcsköterska berättade också att hon ska sluta:( jag är så glad att jag haft henne under den här första bebistiden!

Favoritlekarna här hemma just nu är att rulla boll, dra prasselpapper ur en tom toarulle och klonka ihop två värmeljusstakar i metall. Annars är det mest krypläge som gäller och han är sååå nära att knäcka koden och riktigt vrålar av frustration. Även stå och gå efter hunden är toppen.
Vad går bäst hem hos er andra?:)

Prasslet ska jag testa! Här är det väldigt rörligt och kul att göra saker man inte får (leka med sladdar, bada händerna i vattenskålen osv). Idag kom han på den jätteroliga leken stoppa nappen i mammas mun också.

I eftermiddags åkte sambon och Vincent iväg så jag skulle få sova lite efter en kass natt. Tror det var första gången jag var ensam hemma sen han föddes!
 
Prasslet ska jag testa! Här är det väldigt rörligt och kul att göra saker man inte får (leka med sladdar, bada händerna i vattenskålen osv). Idag kom han på den jätteroliga leken stoppa nappen i mammas mun också.

I eftermiddags åkte sambon och Vincent iväg så jag skulle få sova lite efter en kass natt. Tror det var första gången jag var ensam hemma sen han föddes!
Ja den var väldigt uppskattad, jag visade honom hur man gjorde och sen fick han prova själv och så blev det massa party när han lyckades så att han fick lite pepp. Sen har.man kunnat stoppa pappret hårdare och hårdare så att han fått klura lite. En annan rolig lek är att gömma något som låter (t.ex. en mobil med spotify på) så att de får tänka, klura och leta. Samma princip där, enkelt och lite lätt synligt från början.

Hmm. Känns som att jag beskriver hur man tränar en hund :rofl::o:p

Härligt att få vara ensam hemma! Har inte ens tänkt på det själv men jag har nog bara varit ensam medan sambon varit ute och gått med vagn och hund, dvs max 90 minuter. Men nu lär det bli ändring på det! Imorgon bitti kl 06 börjar jag jobba:laugh:
 
Ja den var väldigt uppskattad, jag visade honom hur man gjorde och sen fick han prova själv och så blev det massa party när han lyckades så att han fick lite pepp. Sen har.man kunnat stoppa pappret hårdare och hårdare så att han fått klura lite. En annan rolig lek är att gömma något som låter (t.ex. en mobil med spotify på) så att de får tänka, klura och leta. Samma princip där, enkelt och lite lätt synligt från början.

Hmm. Känns som att jag beskriver hur man tränar en hund :rofl::o:p

Härligt att få vara ensam hemma! Har inte ens tänkt på det själv men jag har nog bara varit ensam medan sambon varit ute och gått med vagn och hund, dvs max 90 minuter. Men nu lär det bli ändring på det! Imorgon bitti kl 06 börjar jag jobba:laugh:

Men att träna hund och träna barn är väl ungefär desamma ;) Fick en underbar bild av mormor för ett tag sedan, har den på kylskåpet. ska se om jag kan lägga in den när jag kommer hem från jobbet. Den passar in perfekt på hund/barn träning :p
 
Men att träna hund och träna barn är väl ungefär desamma ;) Fick en underbar bild av mormor för ett tag sedan, har den på kylskåpet. ska se om jag kan lägga in den när jag kommer hem från jobbet. Den passar in perfekt på hund/barn träning :p

Jo jag vet. Jag brukar jämföra barn med hundar men det brukar inte vara så populärt hos de flesta :p

(För tillfället har jag projekt träna bebis och hund samtidigt: bebis får en nätboll som han rullar iväg till hunden som jag då håller på att träna till att lämna bollen hos bebis istället för hos mig:D)
 
Och på tal om bebisar och hundar, pudeln ÄLSKAR att leka med lillkorven och det var faktiskt helt oväntat eftersom han tycker att det är väldigt jobbigt att vara nära honom. Men när korven går efter hunden så byter hunden riktning och ska springa så nära att händerna dras genom krullet men han inte får något tag. Han kommer också med alla möjliga leksaker för att se om korven kastar iväg dem/kan tänka sig att kampa lite. Jag tror att de kommer bli ett riktigt radarpar med tiden :love::laugh:
 
Första arbetspasset avklarat! Och det var såååå göttigt att vara tillbaka!! Vilken energikick alltså :D efter ett tolvtimmarspass känner jag mig ändå piggare än på väldigt länge:eek: och så insåg jag hur mycket jag älskar mitt jobb:love:

Hade väl däremot lite väl höga förväntningar på hur lillkorven skulle ta emot mig hemma (han strålar av glädje när sambon kommer hem numera) men där gick jag på en nit. Förvisso var jag hemma bara en timme innan läggdags och då har han gjort av med sin braiga energi och är i vanliga fall ganska gnällig. Han blev nog lite ställd/chockad när jag kom hem och när jag tog honom i famnen började han fäkta. Mjuknade lite efter lite lek men aldrig riktigt glad. Var dessutom själv i behov av hans närhet så jag tog mig vatten över huvudet och sa att jag kunde ta nattningen. Sambon har gjort det de senaste två veckorna pga att jag håller på att sluta amma. Och jag tänkte att när han inte ammat kvällstid på två veckor så skulle det väl inte vara några problem. Men han kastade sig mot bröstet och skrek så illa att han höll på att kräkas:cry: så det var bara att lämna över. Så nu får jag känna på hur sambon hade det i början när han inte dög för fem öre. Så detr lite bergochdalbana med känslorna minst sagt. Släng på lite pms på det också:grin:
 
Längesedan jag skrev. Det är fullt upp här. Han kryper rätt fort nu, drar sig upp i stående ställning och faller inte sällan rätt hårt :(. Idag blev det blodvite för första gången när ögonbrynet sprack upp lite. Vid 6 mån kontrollen vägde han drygt 9,8 kg och var 71,5 cm lång. Inga

När det gäller mat så kör vi på köpt gröt med hemmagjord puré/mos på någon frukt. Jag lagar all annan mat och fryser in i istärningsformar. Den lille äter ALLT men jag tycker det är roligare att servera mat som smakar så jag har kokat en massa egen buljong utan salt. Får se hur länge jag orkar hålla på så :p.
 
Har kokat äppelmos idag, det var poppis :) Och så blev jag ensam hemma även idag, jag njöt och insåg plötsligt att han faktiskt inte alltid kommer vara med mig 24/7. På gott och ont.

Tror förkylningen börjar bli lite bättre i alla fall. Han var dålig imorse men har mått bra hela eftermiddagen och snörvlade bara lite nu vid nattning. Missade ju babysimmet idag men var iväg och träffade min familj igår i alla fall. Har ätit betydligt mindre/ammat mer än vanligt senaste dagarna dock.

@Positron skönt att det kändes bra på jobbet, men vad jobbigt med tuff nattning och hemkomst!
 
Vi har sjukstuga här nu. Både jag och bebis är snoriga, hostiga och har ont i halsen. Hon är dock nästan lika pigg som vanligt, lite kinkigare med maten bara. Har tillfälligt bytt till slätpuréat igen för att underlätta för henne eftersom hon vägrat bitar nu. Känns säkert i halsen.

Gjorde egen köttsoppa åt henne och puréade den, klart godkänt av lillan. Gjorde på två potatisar, två morötter, en liten palsternacka, en pyttebit lök, lite fransyska, typ 1 dl vatten och 1/2 tsk fond. Hipp har färdig soppa i klämpåsar om era butiker har det hemma. Den fick också godkänt här.
 
Ni som vart i badhus med bebisarna. Vad har ni haft på dom? Badblöja? Eller vad kör man med?

Vi har ej gått babysim men funderar på en tur till simhallen någon dag.
 
Ni som vart i badhus med bebisarna. Vad har ni haft på dom? Badblöja? Eller vad kör man med?

Vi har ej gått babysim men funderar på en tur till simhallen någon dag.

Vi använder babysimbyxor som håller tätt ifall barnet bajsar men som inte påverkar flytförmågan så som en badblöja kan göra. Vi har en variant där man kan justera resåren i runt både lår och midja.

red_flowerlg.jpg
 
Vi har samma typ som @Tassetass. Mycket bra. Tror att våra är från... springer och kollar....Dolphin swimwear. Har lång användningstid iom att man justerar med dragsko. Kolla bara så att det verkligen är med "tätning" eller vad man ska kalla det. I vanligt baddräktstyg räcker inte, men finns att köpa.
 
Vi har använt badblöja. Försökte använda såna där swimwear men han skrek som en stucken gris tills vi tog av dem. :o Har provat tre par olika men samma resultat, han bara avskydde dem... Badblöja har funkat utmärkt. :)

Imorrn ska vi ha en efterlängtad dag utan pappa och åka in till stan och träffa lite tjejkompisar med deras söner på 10 mån och 2 mån. :) Ska bli så skönt!
 
Nu verkar det allmänt känt på gården att vi ska ha ett barn till. Det är bara det att jag inte är gravid... Som om det inte kändes drygt ändå att ha gått upp i vikt igen (ingen häst längre=för mycket tid i soffan och för nära kylskåpet). Jag är inte tjock, men får gärna lite putmage när jag går upp ett par kg och det är ju inte så smickrande.
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 464
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 309
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 604
Senast: Rie
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp