Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Nu verkar det allmänt känt på gården att vi ska ha ett barn till. Det är bara det att jag inte är gravid... Som om det inte kändes drygt ändå att ha gått upp i vikt igen (ingen häst längre=för mycket tid i soffan och för nära kylskåpet). Jag är inte tjock, men får gärna lite putmage när jag går upp ett par kg och det är ju inte så smickrande.
Vad fräckt!! :rage: Varför, varför, varför får inte en kvinna ha sin kropp ifred???? :rage::rage::rage:
 
Vad fräckt!! :rage: Varför, varför, varför får inte en kvinna ha sin kropp ifred???? :rage::rage::rage:
De är ju glada och positiva, men det känns sådär kul att få höra att "ska det bli en lillasyster nu?", "kan du verkligen böja dig ner?" (hjälpte en tant att pumpa cykeln), "du ska få syskon lilla liv" (åt dottern). Orkar inte förklara för alla heller (och fan ingen skyldighet) så jag ser bara oförstående ut och säger "nej".
 
Nu verkar det allmänt känt på gården att vi ska ha ett barn till. Det är bara det att jag inte är gravid... Som om det inte kändes drygt ändå att ha gått upp i vikt igen (ingen häst längre=för mycket tid i soffan och för nära kylskåpet). Jag är inte tjock, men får gärna lite putmage när jag går upp ett par kg och det är ju inte så smickrande.

Fy vad tråkigt :mad: Att folk måste hålla på. Vare sig man är gravid eller ej. Det är väl inte deras ensak på något sätt!
En gång när jag åkte tunnelbana var det en tant som frågade vilken månad jag var i. Gör man så?:confused: Var alltså inte gravid då...

Någon som vill starta ny tråd? :)
 
Nu verkar det allmänt känt på gården att vi ska ha ett barn till. Det är bara det att jag inte är gravid... Som om det inte kändes drygt ändå att ha gått upp i vikt igen (ingen häst längre=för mycket tid i soffan och för nära kylskåpet). Jag är inte tjock, men får gärna lite putmage när jag går upp ett par kg och det är ju inte så smickrande.

Men fy vad trist med sådana kommentarer/rykten!
Tänkte nyss på det, det känns som att det överlag är stort viktfokus för och hos nyblivna mammor. Inte nödvändigtvis hets men prat om det. Jag har fått kommentarer om min vikt efter (visserligen positiva men ändå) och jag har senaste veckorna träffat flera med jämnåriga barn och det blir alltid viktprat.
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 440
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 293
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 587
Senast: Rie
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp