Vinterföräldrar 2016/17

Fick ngt gjort i helgen! Barnvagn införskaffad o även ett babyskydd med bas. Det var ett erbjudande på Super Viking....o lite rea på babyskyddet. Nu behöver jag ha tag i en begagnad vagn att ha i stallet. Mina föräldrar ser dock till att det aldrig är ngt att göra i stallet nu....utom att klappa pållar;0). Snällt av dem=). Fortfarande inte så att jag känner av några direkta rörelser...skall på mvc ikväll på en föreläsning, så jag funderar på att be dem kolla hjärtljud igen. Hade väl lugnat mina nerver om inget annat. Ha det bra alla!
 
En blöjhink alltså ;)

(Jag googlade på "poo box" och första träffen var en tjänst där man kunde skicka en låda bajs till någon istället för en blomma eller chokladask :p)
Precis! :up:
Haha, det hade väl varit något om det du hittade hade varit på vår bebis-lista! "Hm, en chokladask eller poobox tills när vi kommer hem från BB....svårt." :rofl:
 
Fick ngt gjort i helgen! Barnvagn införskaffad o även ett babyskydd med bas. Det var ett erbjudande på Super Viking....o lite rea på babyskyddet. Nu behöver jag ha tag i en begagnad vagn att ha i stallet. Mina föräldrar ser dock till att det aldrig är ngt att göra i stallet nu....utom att klappa pållar;0). Snällt av dem=). Fortfarande inte så att jag känner av några direkta rörelser...skall på mvc ikväll på en föreläsning, så jag funderar på att be dem kolla hjärtljud igen. Hade väl lugnat mina nerver om inget annat. Ha det bra alla!

Tipsar om Beemoo kombivagn som möjlig stallvagn, vi har köpt hem den då den ser ut att klara snö bra.
Den har stora hjul, stadiga bromsar och det går att flippa handtaget så barnet kan vara vänt mot eller från den som kör. Såg nu att den var på halva priset igen, vilket var en av orsakerna varför vi slog till och köpte en ny vagn istället för beg. ;)
Fanns visst både premium black och svart 2016, tror vi har premium men jag ser inte så stor skillnad på dem.
 
Jahopp, dags för nattmat... Glömde köpa den mättande havredrycken igår... Suck.
Lär ju inte ha lättare att somna om nu, när jag inte bara kan dricka mig mätt lite snabbt.

Igår väckte katterna mig med bus vid kl 6. Underbart att den sjuka katten piggnat till, men inte så bra att bara kunna sova 5 timmar... Tur att klinikbesöket med hästen gick bra. Blev dock trampad på vid lastningen hemåt, så nu har jag sovit med stödstrumpor... Hoppas på mindre svullnad på det sättet. Vet inte om jag vågar ta av mig dem igen, för igår kväll gjorde det svinont och maken fick hjälpa mig att få på rena...
 
Var på TUL idag (32+0). Det måste ha varit en av de sämsta maskinerna jag sett bilder på, gick ju knappt att se. Fick se hjässan, ryggraden och ett lårben :P Ligger 7% under normalkurvan på vikten nu men inget att oroa sig för (jag har inte varit orolig alls). Dottern låg 10% under normalvikt när hon föddes men hon har också fått min ämnesomsättning och har lika svårt att gå upp i vikt som jag. Verkar som om den här krabaten också får det problemet (kul för ekonomin när han blir tonåring :crazy:). Hade velat få se lite mer på UL, men men allt såg iaf bra ut.
 
Kl
Det har skapats en ny tråd för oss bara så alla vet :D

Var på TUL idag (32+0). Det måste ha varit en av de sämsta maskinerna jag sett bilder på, gick ju knappt att se. Fick se hjässan, ryggraden och ett lårben :P Ligger 7% under normalkurvan på vikten nu men inget att oroa sig för (jag har inte varit orolig alls). Dottern låg 10% under normalvikt när hon föddes men hon har också fått min ämnesomsättning och har lika svårt att gå upp i vikt som jag. Verkar som om den här krabaten också får det problemet (kul för ekonomin när han blir tonåring :crazy:). Hade velat få se lite mer på UL, men men allt såg iaf bra ut.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 235
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
87 159
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp