Vinterföräldrar 2016/17

Fick ordinerat Omeprazol morgon och kväll i 14 dagar när jag var på sjukhuset i måndags och när jag var hos bm i tisdags skulle jag fortsätta med en om dagen efter de 14 dagarna. Magkatarr var ju ingen höjdare alltså.

Kl
Är i v31+4 nu. Mätte in på 33 cm hos bm i tisdags, kollade mina gamla journaler sen och då hade jag inte det måttet förrän i v 36 så nog är magen större den här gången trots att bm fortfarande tjatar om hur liten den är... Förra gången slutade magen på 35 cm och ut kom ett 52 cm långt barn :p
TUL på tisdag!

Okey, skönt att det är ok att äta fler än en per dag om det skulle krisa. Har aldrig upplevt den smärtan av halsbränna innan, nu förstår jag verkligen HUR illa man kan ha det med något som jag sett på som "bara halsbränna" :o

Spännande med mått, ska till bm på måndag är då i v 31+6. Ser redan nu att min mage/livmoder är större än med sonen. Känner mig som en flodhäst :rofl:
 
Nån som gjort bedömning för planerad igångsättning?
Vi kommer åka in på fl på morgonen och göra undersökningar och sånt och se om det är läge att sätta igång. Men hur gör man med packning och sånt? Har ju diverse saker man vill ha med sig i väskan men lär ju inte vilja släpa in det på förlossningen, speciellt inte om man blir hemskickad igen. Blir det så att man typ blir undersökt och om man ska sättas igång, blir typ inskriven på ett rum på BB först? Så att sambon kan hinna ut och hämta alla saker i bilen i god tid innan nåt annat sker? Vilket i-landsproblem känner jag men vill veta :D

Har råttor i sopskåpet märkte jag nyss. Har inte haft det sen vi skaffade katt för 2 år sen. Ska skicka sambon på jakt efter råttfällan nu :angel:

Och haft besök av våra vänner tillika grannar och deras 12 dagar gamla grabb. Gullig men känner verkligen ingenting i kroppen annat än att jag har ont i ryggen och vill ha ut barnet nuuuuu pga rastlös och världens tjockaste fingrar och händer!

Sen tror jag det blir en seriös diskussion om namn med sambon faktiskt :D
 
Nån som gjort bedömning för planerad igångsättning?
Vi kommer åka in på fl på morgonen och göra undersökningar och sånt och se om det är läge att sätta igång. Men hur gör man med packning och sånt? Har ju diverse saker man vill ha med sig i väskan men lär ju inte vilja släpa in det på förlossningen, speciellt inte om man blir hemskickad igen. Blir det så att man typ blir undersökt och om man ska sättas igång, blir typ inskriven på ett rum på BB först? Så att sambon kan hinna ut och hämta alla saker i bilen i god tid innan nåt annat sker? Vilket i-landsproblem känner jag men vill veta :D

Har råttor i sopskåpet märkte jag nyss. Har inte haft det sen vi skaffade katt för 2 år sen. Ska skicka sambon på jakt efter råttfällan nu :angel:

Och haft besök av våra vänner tillika grannar och deras 12 dagar gamla grabb. Gullig men känner verkligen ingenting i kroppen annat än att jag har ont i ryggen och vill ha ut barnet nuuuuu pga rastlös och världens tjockaste fingrar och händer!

Sen tror jag det blir en seriös diskussion om namn med sambon faktiskt :D

Jag tror inte de skickar hem någon som är igångsatt. Jag är dessutom övertygad om att din sambo hinner springa ut och hämta väskan ;)
 
Jag tror inte de skickar hem någon som är igångsatt. Jag är dessutom övertygad om att din sambo hinner springa ut och hämta väskan ;)

Men det är just det, det ska ju först bestämmas huruvida jag ska sättas igång eller ej. Så kan lika gärna bli hemskickad pga för mkt att göra på förlossningen alt att jag inte är mogen att sättas igång. Och då känns det ju grymt överflödigt att ha med sig massa grejer in om man bara får packa med sig dom och åka hem igen...
 
Men det är just det, det ska ju först bestämmas huruvida jag ska sättas igång eller ej. Så kan lika gärna bli hemskickad pga för mkt att göra på förlossningen alt att jag inte är mogen att sättas igång. Och då känns det ju grymt överflödigt att ha med sig massa grejer in om man bara får packa med sig dom och åka hem igen...

Jaha, jag missade den biten :o Det var snack om att jag skulle sättas igång förra gången för jag gick över men då skulle bm boka tiden. Antar att det är annorlunda när man går över. Men jag tror nog att din sambo hinner hämta väskan om de bestämmer sig. Man får dropp om jag inte minns fel och sen är det väl hela förloppet som vanligt, kanske lite snabbare än om man kommit igång själv.
 
Varning för gnäll :cool:

Vaknade 00:00 och hade så vansinnigt ont i övre magen. Halsbränna från helv... Började nästan gråta:yuck: Så det va bara att ta en brödbit, en omeprazol och sätta sig i soffan. 03:30 kunde jag lägga mig i sängen igen och sova. Från och med nu blir det omeprazol varje kväll, vet snart inte vad jag ska äta heller på kvällen för det är inte mycket mat som funkar.:meh:

Smörgåsrån, knäckebröd? Färskost tycker jag är bättre än smör med tanke på halsbrännan.
 
Jag tar omeprazol varje morgon på fastande mage, helst 30 min innan frukost men ibland är jag för hungrig för att vänta. Sen tar jag rennie tuggtablett vid behov, främst på kvällar och nätter, de är mer snabbverkande.
Sen måste jag komma ihåg att inte äta/dricka mjölkprodukter på kvällen för då blir det väldigt mycket värre under natten.
 
Nu har jag haft rejäl molvärk (plus lite illamående i början :wtf:) och ordentliga förvärkar någon/några gånger under natten ett par nätter i rad. Dessa har avtagit efter en halvtimme/timme och sen har jag bara haft en bökande böna med lite molvärk till.
Blir less och besviken varje gång värkarna avtar då det verkligen känns som att "Nu händer det något!" och sen säger kroppen "....Nä, inte ikväll."
Har också ilande både i bäcken och livmodertappen då och då under dagen, även molvärk idag. Försökte känna på min livmodertapp i förrgår, och då var den längre bak än den någonsin varit samt ganska mjuk. Kunde precis nå toppen på den, normalt är det inte svårt att känna hela livmodertappen. Kanske positivt? :angel:

Men nu är spjälsängen monterad vid vår säng och en poo-box är beställd så allt är redo för bönan! Så jag säger c'mon bönan, det är helt okej att titta ut lite tidigare! :banana: Annars 17 dagar till BF.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 233
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
87 157
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp