Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skönt att höra faktiskt. För jag blev verkligen stressad och kände att jag "måste" komma igång med det.

Ta det i er takt :) vi är inte heller stressade, sambon tyckte till och med vi skulle vänta till sex månader men cornelis har varit så intresserad så vi valde att börja vid fyra månader, han är ju nån vecka yngre än ditt barn om jag inte minns helt fel (10/3). Jag börjar plugga till hösten och sambon går hem, han och C får följa med till skolan eftersom jag har fått svårt att pumpa ut mjölken, så det får ta den tid det tar. Visst vill inte amma i all evighet men :p
 
Vad skönt att höra faktiskt. För jag blev verkligen stressad och kände att jag "måste" komma igång med det.
Jag har också känt mig så stressad med maten, bebis är 9 månader och vill mest amma... (har skrivit i höstföräldrar 16 om det) men det får väl ta den tid det tar, hon accepterar (med viss försiktighet) ersättning så pappan har nåt att ta till när vi ska byta av föräldraledigheten... En "bra" ätardag får hon i sig en klämmis och en iskub barnmat (o så amning då). Hon har inte riktigt kopplat att mat är mat ännu. Försöker tänka på något som de skriver ofta i amningshjälpens grupp på fb: "food before one is just for fun".
 
Vad skönt att höra faktiskt. För jag blev verkligen stressad och kände att jag "måste" komma igång med det.

Fick inte vi ganska nära? Amanda blir sex månader om två veckor och jag har inte ersatt något mål än. Vi provade gröt, men den fick hon allergisk reaktion av. Två, tre skedar potatis och bröstmjölk är det mesta hon ätit.
 
Jag har också känt mig så stressad med maten, bebis är 9 månader och vill mest amma... (har skrivit i höstföräldrar 16 om det) men det får väl ta den tid det tar, hon accepterar (med viss försiktighet) ersättning så pappan har nåt att ta till när vi ska byta av föräldraledigheten... En "bra" ätardag får hon i sig en klämmis och en iskub barnmat (o så amning då). Hon har inte riktigt kopplat att mat är mat ännu. Försöker tänka på något som de skriver ofta i amningshjälpens grupp på fb: "food before one is just for fun".

Min dotter åt inget annat än bröstmjölk de första nio månaderna. Vägrade flaska oavsett vad som var i. Helt plötsligt en dag åt hon upp smakportionen och ville ha mer. Vissa behöver bara mer tid än andra.
 
Du menar att man ska hinna/orka göra sånt? ;)

Nej såklart, men nyttan av det kanske överväger ibland :p

Glada nyheter att maken kanske fått en ny elev att vara assistent åt, lång resväg men det är ju jobb.
Nästan inte tänkt på att han varit arbetslös då han varit ledig på somrar i nästan tio år. Det känns ju på kontot,men ändå skönt att bara vara hemma hela familjen. Speciellt då hon varit orolig.

... Undrar om inte det är befogat med en ny sjal då... :angel:
 
Det bara fortsätter komma utslag :( Jag vet ju att det tar tid men jag tycker så synd om honom, jag vet ju själv hur det är. Han är åtminstone inte torr i huden som jag är.
 
Igår fick jag höra att min depression är obefogad. Min dotter är så snäll och skriker ju inte så personen kunde inte förstå varför jag mådde så dåligt :banghead:
 
Det bara fortsätter komma utslag :( Jag vet ju att det tar tid men jag tycker så synd om honom, jag vet ju själv hur det är. Han är åtminstone inte torr i huden som jag är.
Fattar det. Kände likadant när Knoddrick fortsatte ha blod i bajset trots att jag nollat.

Decubal var det som räddade Knoddricks utslag. Och att bara hålla på med en sorts babyolja. Hon reagerade mer när vi testade en annan.
Sen finns det de som får bra resultat med kokosfett.
 
Tack för påminnelsen. Blir nog bra.
Körde på direkt. Hon var nog redo för detta för en månad sen.
Vid frukost fick hon klämma på en bit päron. Den kom aldrig nära munnen. Men till lunchen åt hon upp en stor pommes. Med skräckblandad förtjusning blev jag imponerad över hur bra hon redan visste hur hon skulle göra. Och den hårda änden hostade hon till av och spottade ut. Nöjd tjej, nöjd mamma.
 
Fattar det. Kände likadant när Knoddrick fortsatte ha blod i bajset trots att jag nollat.

Decubal var det som räddade Knoddricks utslag. Och att bara hålla på med en sorts babyolja. Hon reagerade mer när vi testade en annan.
Sen finns det de som får bra resultat med kokosfett.

Vi fick något annat utskrivet, men han blir så fin i huden efteråt. Han är väldigt fin redan, jag är ju en torrboll, jag har inget fett på huden som man ska ha men han verkar ha det. Utslagen... de värsta kör jag hydrokortison på. De nya som kommer är det bara att köra mjukgörande på. De börjar som små blåsor som blir gula (typ som finnar), torkar in och spricker. Sen vätskar det sig och bildar tjocka, gula skorpor. Fruktansvärt.
 
Jag hoppas E kan sova tryggt i natt.
Fy sjutton vilken natt vi hade. Hon vaknade varannan timme och skrek och skrek. Gick inte att trösta i famnen, då försökte hon trycka sig undan. Det som gick bäst var att ligga bredvid och bara vara närvarande men det känns fruktansvärt när hon är så ledsen.

Jag tror inte ens hon var helt vaken under dessa "anfall".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 341
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
980
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp