Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Underbara påhittiga ungar alltså :D


Åh nej! :nailbiting: Hoppas Knoddrick klarat sig!
Ja, vi har i a f lärt oss, framför allt maken, att kolla i maskinen innan man lägger in nåt...

Det hoppas vi verkligen. Riktigt synd om kompisen. Han får syrgas dygnet runt och inhalationer var tredje timme. Helt matt och inte intresserad av eller ork till att ens dricka. :crazy:
Knoddrik har jobbig hosta, feber till och från och tjockt snor, men vi får i a f i henne lite skinka, fruktklämmisar, vatten och mjölkersättning.
 
Idag slår depressionen igenom mer än på bra länge. Idag önskar jag att det gick att reklamera bort bebisar. Att jag varit klokare och köpt en hund i stället.

Ibland är det bara så jävla jobbigt att vara förälder. Egentligen vill jag lägga mig ner och gråta men jag orkar inte ens det. Mina sertralin är slut också. Läkarna vill vänta på traumaremissen så jag har nada att luta mig mot nu förutom en sambo som är lika trött som jag.
Det låter jobbigt att de inte vill göra nåt under väntetiden. :(
Kan ni få nån liten avlastning? En timme? En kvart? Eller att nån fixar mat och tvätt åt er?
 
Hoppas vi har avslutat amningen helt nu. Inte ammat sedan i går kväll och idag lyckades läggningen (med lite knorr och gnäll) utan bröst. Efter att jag drog ner till två gånger/dygn tror jag att mjölken sinade rätt rejält, han har inte direkt ätit utan mera bara sugit på bröstet
Hur går det?
 
Ja, vi har i a f lärt oss, framför allt maken, att kolla i maskinen innan man lägger in nåt...

Det hoppas vi verkligen. Riktigt synd om kompisen. Han får syrgas dygnet runt och inhalationer var tredje timme. Helt matt och inte intresserad av eller ork till att ens dricka. :crazy:
Knoddrik har jobbig hosta, feber till och från och tjockt snor, men vi får i a f i henne lite skinka, fruktklämmisar, vatten och mjölkersättning.

Så grymt när de små är så sjuka :(
 
Det låter jobbigt att de inte vill göra nåt under väntetiden. :(
Kan ni få nån liten avlastning? En timme? En kvart? Eller att nån fixar mat och tvätt åt er?

Vi lämnade E hos svärföräldrarna ett tag trots att det ifrågasattes och gnälldes. Allt vi gjorde var fel. Jag var nog argare när jag gick därifrån än när jag gick dit.
 
Igår kväll vaknade Knoddrik vid 22 och var jätteledsen och svårtröstad. Hostade så det rev i hela kroppen och fick kväljningar.
Jag slängde på overall och gick ut en stund. Maken dammsög hela huset (kl 22.30) och bar bort onödiga textilier från sovrummet och försökte vädra ur, ifall det var en allergisk reaktion mot nånting. Vi slängde även blommorna han köpte till mig förra veckan. Knoddriks hosta blev lite bättre och hon har sovit 23 till 05, men hostan river fortfarande. :(
Hon har alltså hostat i princip sen september och nu bara blir värre och värre. Har pratat med bvc, som bokade läkartid, men läkaren såg henne då (i tisdags) som frisk och sa åt mig att återkomma om det blev värre. Så jag antar att vi får ringa på måndag och säga att det blev värre...
Isch vad hemskt. Hoppas ni får hjälp.
 
Lilleman fortsätter med sina trevande steg utan stöd :love: jag fick (halva) tredje gången på film! Imorgon är det besök hos bvc, på tisdag blir han 10 månader. Galet. Syrran skickade bild på sin mage idag, hon är väl i v 26-27 nu. Hon är övertygad om att hennes pojk kommer tidigare för hon är så stor. Nåja, vi får väl se :p
 
9, 8 kg lite drygt samt 73,5 cm lång. Medan jag och sköterskan pratade om min dotters problem i önh-området passade han dessutom på att visa några steg utan stöd också :) nästa gång ska läkarintyg skrivas för allergin eftersom han veckan efter börjar på fsk. Dessutom ska blodprov tas för ett test.
 
Blä morfar åkte in till akuten med stroke idag. Som tur var kom han fort in då ambulansen var nära så med vård så släppte den och han mår bra.

Han har haft två strokes nu på drygt 2 år och haft sån tur att han blivit återställd av båda. Är så orolig att han inte kommer ha samma tur nästa gång.
 
Blä morfar åkte in till akuten med stroke idag. Som tur var kom han fort in då ambulansen var nära så med vård så släppte den och han mår bra.

Han har haft två strokes nu på drygt 2 år och haft sån tur att han blivit återställd av båda. Är så orolig att han inte kommer ha samma tur nästa gång.

:nailbiting: men så skönt att han klarat sig så bra. Det finns inget vården kan göra i förebyggande?
 
9, 8 kg lite drygt samt 73,5 cm lång. Medan jag och sköterskan pratade om min dotters problem i önh-området passade han dessutom på att visa några steg utan stöd också :) nästa gång ska läkarintyg skrivas för allergin eftersom han veckan efter börjar på fsk. Dessutom ska blodprov tas för ett test.
10,5 kg, 79 cm.
Jag glömde be om en burk mjölkersättning att låna, eftersom beställningen jag ringde in i förra veckan inte kommit än. Blev svettig nu ikväll - har bara 3*5 skopor (150ml vatten till) kvar... :crazy:
:banghead: :mad: :nailbiting: :crazy: :arghh:
...men nu drack hon lite välling (!!!), så kanske klarar vi oss till imorn i a f.
Bvc öppnar ju 7.30, så bara vi klarar oss till det så löser sig resten...

Tack förresten för det omedvetna tipset om läkarintyg. Ska försöka komma ihåg det i januari.
 
Blä morfar åkte in till akuten med stroke idag. Som tur var kom han fort in då ambulansen var nära så med vård så släppte den och han mår bra.

Han har haft två strokes nu på drygt 2 år och haft sån tur att han blivit återställd av båda. Är så orolig att han inte kommer ha samma tur nästa gång.
Jobbigt, för alla berörda. Hoppas han slipper fler på länge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 196
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 606
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp