Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att sitta uppe och lyssna på podd och sticka fram till nu var inte mitt smartaste beslut den här veckan... Jag kommer vara så trött imorgon.
Tur att det är onsdag och att vi ska till öppna förskolan!
 
Lilleman får en av dotterns gamla pedagoger och det känns bra för oss. Hon gick dock på föräldraledigt fyra månader efter dotterns inskolning men tyckte att vi klickade direkt. Pedagogen har varit inne på dotterns avdelning två dagar i rad så hon har fått träffa lilleman lite kort nu. Det gör det hela så påtagligt, men det är ju bara några veckor kvar till inskolningen. Han kommer ha de flesta i samma ålder, dvs strax över ett år för det är en nystartad avdelning. Jag är så kluven, det ska verkligen bli skönt att börja jobba igen. Men jag kommer sakna tiden med barnen. Jag är hemifrån 7-18 när jag jobbar. Blir inte många timmar hemma med dem.
 
Lilleman får en av dotterns gamla pedagoger och det känns bra för oss. Hon gick dock på föräldraledigt fyra månader efter dotterns inskolning men tyckte att vi klickade direkt. Pedagogen har varit inne på dotterns avdelning två dagar i rad så hon har fått träffa lilleman lite kort nu. Det gör det hela så påtagligt, men det är ju bara några veckor kvar till inskolningen. Han kommer ha de flesta i samma ålder, dvs strax över ett år för det är en nystartad avdelning. Jag är så kluven, det ska verkligen bli skönt att börja jobba igen. Men jag kommer sakna tiden med barnen. Jag är hemifrån 7-18 när jag jobbar. Blir inte många timmar hemma med dem.
Jag längtar (ekonomiskt) efter att börja jobba, men är stressad över ovissheten... Hur blir mitt schema? Vilka tider ska Knoddrik vara på förskolan? Hur mycket kommer farmor behöva ställa upp? Kommer maken klara av kvällarna (med tanke på att han somnar i soffan efter maten och sen har svårt att vakna)...?
(Ärligt talat lämnar jag hellre Knoddrik till farmor över natten än att maken är ensam med henne. Känns tungt att erkänna, men så är det.)
 
Jag längtar (ekonomiskt) efter att börja jobba, men är stressad över ovissheten... Hur blir mitt schema? Vilka tider ska Knoddrik vara på förskolan? Hur mycket kommer farmor behöva ställa upp? Kommer maken klara av kvällarna (med tanke på att han somnar i soffan efter maten och sen har svårt att vakna)...?
(Ärligt talat lämnar jag hellre Knoddrik till farmor över natten än att maken är ensam med henne. Känns tungt att erkänna, men så är det.)

Jag förstår din känsla.

Min sambo behöver (tyvärr) en spark där bak för att ta ungefär lika mycket som jag med barnen när vi är hemma båda. Men när jag inte är hemma så är han för det mesta väldigt bra med barnen, så egentligen är han bara bekväm. Å andra sidan behöver jag "sparka" mindre och mindre och när jag börjar arbeta igen är det han som kommer få ta morgnar, hämtning och lämning samt de flesta middagarna på vardagar.
 
Tre timmar av konstant gnällande har jag lyssnat på :arghh: gissar på nån fas. Eller tänder. Kanske båda. Tröttsamt är det!
 
Tre timmar av konstant gnällande har jag lyssnat på :arghh: gissar på nån fas. Eller tänder. Kanske båda. Tröttsamt är det!
Gnälligt här med och svårt att äta. Dålig i magen och höjd temp då o då. Helt klart tänder och utvecklingsfas. Men inte alls så som du verkar ha det.
Just nu sitter hon och pruttar med munnen åt tallriken och skrattar för att hon fick loss den från bordet.
 
Jag förstår din känsla.

Min sambo behöver (tyvärr) en spark där bak för att ta ungefär lika mycket som jag med barnen när vi är hemma båda. Men när jag inte är hemma så är han för det mesta väldigt bra med barnen, så egentligen är han bara bekväm. Å andra sidan behöver jag "sparka" mindre och mindre och när jag börjar arbeta igen är det han som kommer få ta morgnar, hämtning och lämning samt de flesta middagarna på vardagar.
En spark...eller fem...och så blir han arg för att jag tjatar... :banghead: Jag försöker att vänta ut honom och jag försöker att inte bli arg...men det blir nog bra när jag börjar jobba...



...vilket tydligen blir nästa vecka.
:eek:
Chefen har äntligen kommit på vad han ska göra av mig, så nu lyssnar han på det jag försökt få fram och sätter mig i arbete...samma vecka som vi ska flytta in i huset...!!! :rofl: :up: :D :meh:
Passande att mamma är här en vecka. Det löser det mesta.
 
Jag ska åka till Stockholm om några veckor med mamma utan både sambo och barn. Det ska bli ohyggligt gött men kommer nog ha världens separationsångest och vara orolig typ hela helgen. Jag vet att sambon har koll. Jag är bara orolig över hans sömn :angel:
 
Tänk om det kunde vara så att mensen faktiskt var på g nu. 47 dagar lång cykel just nu... O_o


Jag veeeet att mensen kan vara lite hej o hå första tiden efter graviditet och amning, men jag hade ju liksom problem med just det här innan och allt kämpande för regelbundna cykler (och därigenom mycket bättre mående) och riktiga ägglossningar ligger kvar starkt i känslorna. :crazy:


Dessutom har jag ingen annanstans att gnälla om det. :angel:
 
Knoddrik verkar vara på väg in i en fas där saker börjar bli läskiga. Det är t ex konstigt att en nallebjörn sitter på hoppkossans huvud. (Hon gråter inte, men blir mycket osäker och undrande och i behov av min närhet.)
Lite så där lagom till att vi ska flytta. :up:

Dessutom har tandköttet i överkäken nu skuggor av flera tänder, så de kommer nog ner snart.

Har majsstopp just nu. Hon blev lite väl insnöad på att bara äta majs...och lite för dålig i magen...
 
Gnäll gnäll gnäll gnäll, detta eviga gnällande! Blir så less! Kvittar vad vi gör så gnälls det. Han är tyst när han äter och sover typ. Resten av tiden så gnäller han :arghh: jag kan inte försvinna ur hans synfält för en sekund för då skriker han i högan sky :meh:
Men han har lärt sig att vinka :love:
Han har kunnat vinka ett tag och nu börjar han förstå när vi frågar om han kan vinka, för då börjar han vinka med en hand eller båda. Dessutom säger han "heeee" :love:
 
Tänk om det kunde vara så att mensen faktiskt var på g nu. 47 dagar lång cykel just nu... O_o


Jag veeeet att mensen kan vara lite hej o hå första tiden efter graviditet och amning, men jag hade ju liksom problem med just det här innan och allt kämpande för regelbundna cykler (och därigenom mycket bättre mående) och riktiga ägglossningar ligger kvar starkt i känslorna. :crazy:


Dessutom har jag ingen annanstans att gnälla om det. :angel:

Hoppas den hittar tillbaka till regelbundna cykler! Min kropp är istället sjukt regelbunden, det är väl därför jag får såna jobbiga biverkningar av preventivmedel. De tvingar in mig i cykler jag inte har. Tog ut spiralen för två månader sen och räknade det som mensens första dag så första mensen var då fem dagar "sen". Andra (som precis avslutats) var en dag sen.
Men kan du få hjälp igen om dina cykler är helt bananas?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 195
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 603
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp