Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä vilken natt. G vakna 00:40 och bara skrek. Ville tydligt komma i min säng. Kunde bara sova om jag höll om honom. Alla försökt att svänga mig gjorde att han vaknade. Så jag låg vaken till halv 3. Är inne i en smärtperiod nu pga min sjukdom så inte bra för kroppen att ligga blixtstilla.

Sedan vaknar gossen 5:30 och är huuur pigg som helst :cautious:
 
Första tanden i överkäken syns!
Och nån slags 11-månaders-trots pågår. Hon blir riktigt ARG och LEDSEN när jag säger NEJ till att dra i sladdar och pilla på kattmaten.

Igår kväll var Knoddrik hos farmor igen och jag på hockey. Nästa gång jag vill gå på en kvällsmatch får Knoddrik sova över. Det gick bra igår att åka hem och söva om hemma, men inte alls roligt att behöva väcka henne. Skönt med egentid och att det funkar så bra med svärmor. (Tänk, hon sa inget irriterande eller sårande igår!)
 
Blä vilken natt. G vakna 00:40 och bara skrek. Ville tydligt komma i min säng. Kunde bara sova om jag höll om honom. Alla försökt att svänga mig gjorde att han vaknade. Så jag låg vaken till halv 3. Är inne i en smärtperiod nu pga min sjukdom så inte bra för kroppen att ligga blixtstilla.

Sedan vaknar gossen 5:30 och är huuur pigg som helst :cautious:
Hoppas du kan få återhämtning idag.
 
Blä vilken natt. G vakna 00:40 och bara skrek. Ville tydligt komma i min säng. Kunde bara sova om jag höll om honom. Alla försökt att svänga mig gjorde att han vaknade. Så jag låg vaken till halv 3. Är inne i en smärtperiod nu pga min sjukdom så inte bra för kroppen att ligga blixtstilla.

Sedan vaknar gossen 5:30 och är huuur pigg som helst :cautious:

Vi hade också en riktig bajsnatt. Vaknade fyra gånger innan tolv och skrek. Inget lugnade henne förutom att sätta på babblarna på telefonen. Vaknade sen halv tre och skrek. Efter det har vi legat sked, jag med 30cm sovplats och hon på mitt täcke. Måste ta in en reservfilt för blev kallt att bara ha täcke över halva kroppen. Ska prova att ge henne alvedon innan läggdags i dag. Är nya tänder på g också.
 
I har börjat ett mjuk inskolning genom att vara hos mormor + särbo som hon känner väll tis- tors. Hon ska även vara där vardagar nästkommande 2 veckor, sen är det dags för inskolning på dagis.

Det har varit mycket gråt och separationsångest innan hon blivit nog bekväm för att jag skulle kunna åka. Men idag, tredje morgonen, blev det inga tårar förrän jag klädde på mig! :up:
Och de var av sorten 'men jag vill helst vara med dig '- tårar, inte 'du överger mig och jag kommer att dö '- tårar som jag fått innan. :cry:
Och I var också glad på en gång idag och log mot mor min och hennes karl omedelbart. :love: Fast hon höll hårt i mig samtidigt. ;)
 
Hjälp är ordet. Jag efterlyser min bebis, hon är borta. Någon har ersatt henne med ett sur, gnällig, ännu skrikigare och icke sovande monster. Efter fyra försök och ett psykbryt från mig sover hon middag, motvilligt och aldelles för sent :arghh:
 
Kan 1-åringar lida av växtvärk?

Har en liten E som vägrat gå själv ens ett litet steg idag. Hon verkar överlag trött i benen. Kanske det är för att hon nyss börjat använda dom ioförsig :angel:
 
Kan 1-åringar lida av växtvärk?

Har en liten E som vägrat gå själv ens ett litet steg idag. Hon verkar överlag trött i benen. Kanske det är för att hon nyss börjat använda dom ioförsig :angel:

Jag läste nånstans att riktigt små barn inte gör det, men å andra sidan var det inte så längesen man trodde att spädbarn inte kände smärta så jag tror ju vad jag vill om det :meh:
 
Jag läste nånstans att riktigt små barn inte gör det, men å andra sidan var det inte så längesen man trodde att spädbarn inte kände smärta så jag tror ju vad jag vill om det :meh:

Hon fick faktiskt en skvätt alvedon ikväll dels för att tänder är på g, dels för att något annat verkar irritera henne. Hitills bara vaknat två gånger.
 
Hon fick faktiskt en skvätt alvedon ikväll dels för att tänder är på g, dels för att något annat verkar irritera henne. Hitills bara vaknat två gånger.
Jag har också gett Alvedon när det varit väldigt skrikigt. Senast vid läggdags igår. Det tog en timmes försök med skrikande barn. 10 min efter Alvedon sov han. Nått är det ju som stör honom då. Sen envisas han fortfarande med att vakna vid elvasnåret och sova resten av natten på mig.
 
Kan 1-åringar lida av växtvärk?

Har en liten E som vägrat gå själv ens ett litet steg idag. Hon verkar överlag trött i benen. Kanske det är för att hon nyss börjat använda dom ioförsig :angel:
Inte omöjligt, rent logiskt. Sen kan hon ha ren träningsvärk och vara trött i musklerna, annat vore ju nästan konstigt.
 
Idag vill jag bara gråta, men samtidigt inte alls. Känner mig helt slut idag...men ändå inte.

Vaken 01-03 p g a vispig unge och snarkande man. Nu på förmiddagen en första träff inför stresskolan. Alltid lika uppiggande att göra stresstest. *fejksmajl*
 
Dagen har fortsatt i samma fantastiska anda. Har slängt saker omkring mig, storbölat för att maken inte lagt bajsblöjan jag glömde framme i soptunnan o s v. Även fällt några tårar när fina, fantastiska, vackra Knoddrik somnade ihopkurad med min arm.
Stabilt och balanserat med andra ord. Högg lite i hjärtat när Knoddrik tittade upp på mig med undrande blick och nära till tårar.

Snälla mens, kom nu.
Hoppas det här liksom bara är en reaktion på dagens stresstest. Utan att räkna poäng blev det tydligt att jag fick alldeles för höga resultat. Och på all väntan (huset, jobbet, ortopeden, mensen, gyn) och frustration över att ha varit tvungen att utnyttja föräldrapenningen mycket mer än planerat (jag skulle ju egentligen ha 6 månaders dagar kvar nu, om jag kunnat jobba som planerat) och över att ständigt ha så här ont hela tiden.
 
Dagen har fortsatt i samma fantastiska anda. Har slängt saker omkring mig, storbölat för att maken inte lagt bajsblöjan jag glömde framme i soptunnan o s v. Även fällt några tårar när fina, fantastiska, vackra Knoddrik somnade ihopkurad med min arm.
Stabilt och balanserat med andra ord. Högg lite i hjärtat när Knoddrik tittade upp på mig med undrande blick och nära till tårar.

Snälla mens, kom nu.
Hoppas det här liksom bara är en reaktion på dagens stresstest. Utan att räkna poäng blev det tydligt att jag fick alldeles för höga resultat. Och på all väntan (huset, jobbet, ortopeden, mensen, gyn) och frustration över att ha varit tvungen att utnyttja föräldrapenningen mycket mer än planerat (jag skulle ju egentligen ha 6 månaders dagar kvar nu, om jag kunnat jobba som planerat) och över att ständigt ha så här ont hela tiden.

Det låter tufft :( vad innebär stresstestet i förlängningen? Är tanken att det ska användas till något?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 404
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
988
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 831
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp