Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter tufft :( vad innebär stresstestet i förlängningen? Är tanken att det ska användas till något?
Det jag gjorde igår var några självskattningstest över hur jag upplever saker. T ex om jag upplever att jag blivit arg över saker som går emot mig eller som jag inte kan påverka. Utan att ha räknat ihop poängen fattade jag ändå att jag fick väldigt höga poäng (har gjort några av testen förut), d v s upplevd hög stressnivå.
Jag antar att jag ska göra om testet efter genomförd stresskola, för att kunna jämföra och se om det blivit nån skillnad. Så det är ett mätverktyg, både på mitt mående just nu och om några månader.
 
Det jag gjorde igår var några självskattningstest över hur jag upplever saker. T ex om jag upplever att jag blivit arg över saker som går emot mig eller som jag inte kan påverka. Utan att ha räknat ihop poängen fattade jag ändå att jag fick väldigt höga poäng (har gjort några av testen förut), d v s upplevd hög stressnivå.
Jag antar att jag ska göra om testet efter genomförd stresskola, för att kunna jämföra och se om det blivit nån skillnad. Så det är ett mätverktyg, både på mitt mående just nu och om några månader.

Aha, låter som ett bra verktyg? Hoppas på bättre resultat nästa gång :) alltså mindre stress.
 
Dagen började ok, för att sen i frustrationen väcka starkt liv i känslan om att vara en värdelös mamma, för att sen (efter en pulkatur ute) omvandlas till ren och skär kärlek.
Har både kunnat diska och packa en flyttlåda på em, trots att maken varit på jobbet. Det känns riktigt bra.
 
Lilleman fick tid hos tandläkaren samma dag som ettårskontrollen :D som tur var så är det iaf inte samma tid :rofl:
Något jag kommer ta upp är att han luktar lite illa om munnen, svårt att beskriva men det är liksom inte andedräkten utan munnen. Han är så himla svår att kolla i munnen tyvärr eftersom han är halare än en ål :mad:
 
Och han har helt gett upp krypandet och går numera överallt. Försökte sig på att springa några steg tidigare idag men han kände själv att det inte var en bra idé och slutade igen. Han har så himla bråttom och blir redigt förbannad när han vill men inte kan :laugh:
 
Lilleman fick tid hos tandläkaren samma dag som ettårskontrollen :D som tur var så är det iaf inte samma tid :rofl:
Något jag kommer ta upp är att han luktar lite illa om munnen, svårt att beskriva men det är liksom inte andedräkten utan munnen. Han är så himla svår att kolla i munnen tyvärr eftersom han är halare än en ål :mad:
De är inte enkla att kika i munnen på just nu!
 
Och han har helt gett upp krypandet och går numera överallt. Försökte sig på att springa några steg tidigare idag men han kände själv att det inte var en bra idé och slutade igen. Han har så himla bråttom och blir redigt förbannad när han vill men inte kan :laugh:
:love:

Knoddrik går längs med möbler, står gärna hela tiden och springer om man håller i henne under armhålorna. :D
Tog idag, igen, ett litet steg utan stöd, så hon går snart. Än så länge kryper hon i superfart. Man får springa efter för att hänga med.
 
Åh så mys! :love: Vi har knappt fått nåt här. Snöade lite en kväll i december så jag drog ut dottern. Men när vi väl kom ut efter toabesök och påklädning hade det töat bort igen och gått över i regn :( såg att bla mitt län bett om hjälp till MSB pga översvämningar. Vi regnar bort...
Regnar bort gör vi med, men nog inte lika mycket som ni. Det här är stor lycka att äntligen ha fått minusgrader och yttepytte med snö. Hade snö i två dagar före jul, sen har det regnat nästan varje dag. Hästarna går med lera och vatten upp till knäna.
 
1 timme att få barnet att slappna av och somna om efter blöjbyte och flaska. Verkar som jag behöver ytterligare en timme...
Om en dryg vecka har vi fått nycklarna till huset. Då ska jag och Knoddrik äntligen få sova i eget rum (hennes). Det låter ju knäppt...men jag måste få sova utan att vilja strypa maken p g a hans snarkningar och uppehåll.
 
Regnar bort gör vi med, men nog inte lika mycket som ni. Det här är stor lycka att äntligen ha fått minusgrader och yttepytte med snö. Hade snö i två dagar före jul, sen har det regnat nästan varje dag. Hästarna går med lera och vatten upp till knäna.

Känner så väl igen mig i hästarnas situation :( Vi har ändå stora hagar (ca 1,5 ha på 3-4 hästar) men en bit in från grinden är det bara sörja.

1 timme att få barnet att slappna av och somna om efter blöjbyte och flaska. Verkar som jag behöver ytterligare en timme...
Om en dryg vecka har vi fått nycklarna till huset. Då ska jag och Knoddrik äntligen få sova i eget rum (hennes). Det låter ju knäppt...men jag måste få sova utan att vilja strypa maken p g a hans snarkningar och uppehåll.
Åh så spännande!
Låter som om maken kanske behöver hjälp? Har en kollega som hade upp till 90 andningsuppehåll i timmen. Han sover numera med en maskin tillkopplad och är nu nere i fyra i timmen.
 
I natt var första gången på cirka två veckor som E sov hela natten utan att vakna och skrika. Tänk va bra det hade varit om jag fått sova också :arghh:
 
En femte tand har förresten tittat fram. Så nu har han två uppe och fortfarande tre nere. De kommer med lite längre mellanrum än syrran men han verkar ha det betydligt jobbigare under tiden än vad hon hade.
 
I morgon har jag sista mötet med psykologen och på tisdag ska jag träffa bvc psykologen. I morgon måste jag ringa vc för medicin... igen och så ska jag ringa om dagisplats. Har inte ställt E i kö ännu :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 196
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 604
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp