Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Cattaflajna Igår kände jag första lilla buffen utanpå, så himla häftigt :love:
Jag med, imorse! Vaknade vid fyratiden pga jobbstress och kunde inte somna om :cool: men sen vaknade kotten i magen, och plötsligt var puffarna jättestarka utanpå också! Sambon fick känna också när han vaknade, tar lite längre tid för honom att ta in saker och ting, men efter ett tag insåg han att det var stort :love::p

Har också blivit TJOCK på bara några dagar. Har iallafall plötsligt en ganska hård och tydlig mage, lite ovant, även om det fanns en (mjuk) mage innan också...
 
Vi kollade också kön på RUL. Jag ville kunna snäva in namnletandet lite, och känns bra att jag koll på iallafall något när livet förändras i övrigt. Det var väldigt uppenbart en liten pojke därinne :heart

Jag hade nog i mitt huvud å ena sidan mest "längtat" efter en tjej, men nu när jag vet vad det är känns det helt rimligt, och dessutom vill jag å andra sidan inte förvänta mig att vårt barn ska växa upp och "vara" på ett visst sätt bara baserat på kön så det gör det ännu mindre viktigt. Svamligt ja, men så tänker jag :p

Det retar mig mest att min mamma gissade rätt :devil: utifrån gammal skrock...
 
Igår kväll tror jag faktiskt att jag kände henne röra sig. Jag är i vecka 19 men har moderkakan i framvägg så jag har inte varit säker ännu på att jag känt rörelser. Läste att det brukar vara enklast att känna på kvällen i liggande ställning så innan jag somnade låg jag en stund med handen på magen och koncentrerade mig lite mer än vanligt. Det jag tidigare uppfattat som bubbel men inte varit säker på varifrån det kommer kändes nu mer som popcorn (små "stötar" liksom) eller som när man spräcker bubblor i sådan där bubbelplast. Någon som känner igen beskrivningen? :)
 
Jag med, imorse! Vaknade vid fyratiden pga jobbstress och kunde inte somna om :cool: men sen vaknade kotten i magen, och plötsligt var puffarna jättestarka utanpå också! Sambon fick känna också när han vaknade, tar lite längre tid för honom att ta in saker och ting, men efter ett tag insåg han att det var stort :love::p

Har också blivit TJOCK på bara några dagar. Har iallafall plötsligt en ganska hård och tydlig mage, lite ovant, även om det fanns en (mjuk) mage innan också...

Hihi kotten, jag har känt sådär i kanske två veckor redan att det känns ordentligt, och det skuttas omkring ganska mycket där inne vissa dagar, men det kan gå en ganska lång stund mellan. Har nog alltid trott att man bara känner sparkar utanpå magen i alla fall i början, men det känns ju ändå när det rör sig :D. Min mage har också plötsligt växt jättemycket senaste tiden så den syns, tycker också det blev lite ovant när det hände så "plötsligt", och det är ju fortfarande bara halvvägs tänk hur stor magen måste bli, ojoj...:D


Vilket bf har ni andra skrivit i listan, det ni tror eller om ni blivit flyttade vid rul? kanske inte spelar någon roll ett par dagar hit eller dit vad det står på listan heller :p.
 
Vi kollade också kön på RUL. Jag ville kunna snäva in namnletandet lite, och känns bra att jag koll på iallafall något när livet förändras i övrigt. Det var väldigt uppenbart en liten pojke därinne :heart

Jag hade nog i mitt huvud å ena sidan mest "längtat" efter en tjej, men nu när jag vet vad det är känns det helt rimligt, och dessutom vill jag å andra sidan inte förvänta mig att vårt barn ska växa upp och "vara" på ett visst sätt bara baserat på kön så det gör det ännu mindre viktigt. Svamligt ja, men så tänker jag :p

Det retar mig mest att min mamma gissade rätt :devil: utifrån gammal skrock...

Men om du får en tjej i framtiden, så kommer hon ju ha minst en storebror som kan beskydda henne när hon börjar sin första dag i skolan och sådana saker :love:. Jag längtar nog också sådär efter en tjej någon gång, och det verkar ju bli redan nu :), men jag fick ändra mina tankar lite när jag insåg att om min man (första gången jag skriver man efter bröllopet :love:) kan vara så underbar som han är, så spelar det ju ingen roll om det blir en liten kille eller tjej :). Snarare behövs det fler killar i världen som är mer som han ju :D:love:.


Vad var det för skrock? :D Det enda som passat in på oss är väl att jag haft väldigt mycket illamående :wtf:.
 
Förvisso skulle även en storasyster kunna beskydda ;) @jordgubbsdoft och för den delen förhoppningsvis behöver en eventuell tvåa inget beskydd alls :D
Jag är lillasyster med 3 år äldre storebror och hade ganska lite nytta (och behov) av honom som liten, men uppskattar honom desto mer sedan vi blev vuxna!

Jag tänker också att det är så himla viktigt att uppfostra en ny generation vettiga män, så jag och sambon får dra vårt strå till stacken så gott vi kan med den här!
 
Men om du får en tjej i framtiden, så kommer hon ju ha minst en storebror som kan beskydda henne när hon börjar sin första dag i skolan och sådana saker :love:. Jag längtar nog också sådär efter en tjej någon gång, och det verkar ju bli redan nu :), men jag fick ändra mina tankar lite när jag insåg att om min man (första gången jag skriver man efter bröllopet :love:) kan vara så underbar som han är, så spelar det ju ingen roll om det blir en liten kille eller tjej :). Snarare behövs det fler killar i världen som är mer som han ju :D:love:.


Vad var det för skrock? :D Det enda som passat in på oss är väl att jag haft väldigt mycket illamående :wtf:.

Så tänker jag också. Min man är en FANTASTISK representant för det manliga släktet och verkligen någon för många att inspireras av och ta efter, och hans två söner är av allt att döma på väg att bli precis lika fina individer. På sitt sätt känns det oerhört viktigt nu när världen blivit som den blivit, att fostra bra män med sunda värderingar. Sen skulle jag verkligen vilja få chansen att fostra en stark kvinna med en sjuhelsikes självkänsla också. Äh. Det blir ju grymt hur det än blir, det där med kön. :)
 
Förvisso skulle även en storasyster kunna beskydda ;) @jordgubbsdoft och för den delen förhoppningsvis behöver en eventuell tvåa inget beskydd alls :D
Jag är lillasyster med 3 år äldre storebror och hade ganska lite nytta (och behov) av honom som liten, men uppskattar honom desto mer sedan vi blev vuxna!

Jag tänker också att det är så himla viktigt att uppfostra en ny generation vettiga män, så jag och sambon får dra vårt strå till stacken så gott vi kan med den här!

Haha ja ok då är det så jag får tänka som du sa istället :D. Jag har inga syskon, men tycker det verkar så mysigt att ha :).

Haha det låter bra! :D:love:
 
Det jag tidigare uppfattat som bubbel men inte varit säker på varifrån det kommer kändes nu mer som popcorn (små "stötar" liksom) eller som när man spräcker bubblor i sådan där bubbelplast. Någon som känner igen beskrivningen? :)

Japp! Men jag brukade beskriva det som att det kändes som att jag hade en liten fisk i magen :D
 
Igår kväll tror jag faktiskt att jag kände henne röra sig. Jag är i vecka 19 men har moderkakan i framvägg så jag har inte varit säker ännu på att jag känt rörelser. Läste att det brukar vara enklast att känna på kvällen i liggande ställning så innan jag somnade låg jag en stund med handen på magen och koncentrerade mig lite mer än vanligt. Det jag tidigare uppfattat som bubbel men inte varit säker på varifrån det kommer kändes nu mer som popcorn (små "stötar" liksom) eller som när man spräcker bubblor i sådan där bubbelplast. Någon som känner igen beskrivningen? :)

Känner igen! Popcornsparkar här med från lilltjejen i magen.
 
Vi har varit på RUL, blev inte flyttade så datumet står kvar. Vi har inte kollat kön, men var/är väldigt nyfiken och började vela väldigt dagen innan om vi kanske skulle kolla ändå. Men vi landade i att stå fast vid att inte kolla kön, det påverkar ju inget egentligen, förutom vid namndiskussionerna kanske.

Har känns av bebisen enstaka gånger from v 16-17 och mer aktivt sedan slutet av v 18. Skulle nog mest likna det vid fiskfladder :p. Dock inte känt från utsidan än.
 
Min mage syns tydligt nu också, börjar bli en tydlig gravidmage. Gått från att se ut att ha lagt på mig lite till tydlig mage på några veckor. Kan både noja över att den kanske är "för stor" för tiden samtidigt som jag ju faktiskt längtat efter att det ska synas.
 
Min mage växer, bara under denna vecka känner jag hur det hänt massor. Både i att det började dyka upp rörelser och att huden är mer kliig.

Bjuder på två söta bilder :D
v6
v19

I övrigt så börjar jag få känna på folks ogenerade sätt att kommentera/berätta/klämma.
Har en kvinna på jobbet som tar mig på magen ibland, det är iof okej. Hon har inga barn själv och tänker säkert inte på att man kanske frågar först :angel: Och hon har aldrig haft nån egen mage att klämma på så då kan hon få klämma lite på min. Vi jobbar nära varandra.
Annars roar sig folk gärna med att berätta hemska förlossningsberättelser. Inte så kul.

Men värst av allt är min annars fantastiska svärfar som kommenterar allt jag äter. Jag är hungrigare än vad jag var innan men äter mest lagad mat, yoghurt och frukt/grönsaker. Köper så gott som aldrig godis men kan äta när det erbjuds men inte alls som innan då jag vräkte i mig godis och aldrig åt mat. När han kläckte ur sig efter att ha kommenterat vad jag åt om det så var ett litet chips att jag nog använde graviditeten lite extra som ursäkt för att få äta så blev jag förbannad :rage: Jag hoppas han fattade och slutar upp med denna ytterst irriterande vana annars lär jag väl sprängas i molekyler. Har dessutom ätstörningsproblematik i bagaget och tycker det är jobbigt att jag i både v18 & 19 gått upp 1 kg.
 
Vad var det för skrock? :D Det enda som passat in på oss är väl att jag haft väldigt mycket illamående :wtf:.

Hade visst glömt svara på det här :)
Kommer inte ihåg exakt eftersom jag egentligen inte tror så mycket på det, men om jag minns rätt så tydde att endast ha lindrigt illamående, avsaknad av halsbränna och att jag i övrigt inte haft ont eller mått dåligt på att det skulle bli en pojke...
 
Fy, jag hade blivit precis lika förbannad! @Monifa
Jag har mest fått några "passa på att njuuuut/sov/vara ensam nu innan bebisen kommer" i olika varianter. Med undermeningen att om jag gnäller nu så ska jag bara vänta och se sen.. :cool: intressant det där att man aldrig är trött/har ont/är gravid "nog" för någon har alltid haft det värre...

En magklämmare hittills när vi pratade om hur magen växte, vilket jag generellt inte gillar, men kom mig inte för att reagera.
 
Fy, jag hade blivit precis lika förbannad! @Monifa
Jag har mest fått några "passa på att njuuuut/sov/vara ensam nu innan bebisen kommer" i olika varianter. Med undermeningen att om jag gnäller nu så ska jag bara vänta och se sen.. :cool: intressant det där att man aldrig är trött/har ont/är gravid "nog" för någon har alltid haft det värre...

En magklämmare hittills när vi pratade om hur magen växte, vilket jag generellt inte gillar, men kom mig inte för att reagera.

Haha åh jag blir svinigt provocerad när folk säger så. Spelar väl ingen roll hur mycket jag sover nu, lär ju knappast ha nån betydelse i februari :eek: Jag försöker njuta lite av att ha sambon för mig själv men sen börjar ju ett nytt kapitel och gudars vad jag ser fram emot det.
Men ja, inte får man gnälla minsta lilla "för det kommer minsann bli värre", man får inte äta när man är hungrig för "du kommer bli tjock och det vill du ju inte bli", man får inte sova för mycket men man ska "passa på att sova nu innan bebisen kommer".

Man blir någon form av allmän egendom :meh:

Nä man blir ganska paff när det kläms, jag är lite frestad att känna tillbaka på vederbörandes mage (om det är nån som klämmer som absolut inte har den befogenheten).

Ska börja kommentera min svärfars vanor om han fortsätter :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 082
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Zpunk
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
830
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp