Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har vi förresten en mage i v 16. Galet. Så glad att det är sommarlov nu, var ett aber att hitta kläder som dolde den där bulan.
F9DBCB45-B838-40EA-BCEE-951797B4A1A8_zpssmvnabea.jpg


Mys!
upplever du att magen kom fortare med 2:an?
 
Nu har vi berättat om graviditeten för våra föräldrar, samt att jag har berättat för mina närmsta väninnor. Resonerar som så att om det blir ett missfall är detta personer vi vill kunna få stöd ifrån. Hur resonerar ni kring att berätta för omvärlden?
Vi har berättat för ganska många faktiskt, respektive familjer och min chef. Har resonerat som du gjort, plus att det är de personer som redan vetat om att vi försökt. Längtar tills vi kan gå ut med det helt öppet, men får se när det känns rätt att göra det. Efter v 12 i alla fall.
 
Mys!
upplever du att magen kom fortare med 2:an?

Ja det gjorde den nog tycker jag. Jag fick gigantisk mage förra gången, men den kom lite senare i alla fall.
Men eftersom den blev så stor förra gången har den inte hunnit bli som den ska emellan heller. Magmusklerna är inte riktigt där de ska osv.
 
Födde i Varberg men var på gränsen att det skulle bli Halmstad, enda nackdelen med vbg är att de inte har neo avdelning. Är supernöjd med vbg :love: grymt bemötande, blev inte utsparkade samma dag, lugnt och sambon fick stanna kvar osv.

Men jag var inne en natt på Östra pga struligt blodsocker då pumpen gick sönder. Ingen visste riktigt vart de skulle göra av mig och ingen visste hur man gjorde för att få ned ketonerna.
Det är tråkigt att Östra inte verkar komma ikapp, kan ju inte vara kul att jobba där och då blir det säkert en ond cirkel.
Jag är faktiskt född där och då var det nog lite mer ordning, men det är ju snart 30 år sedan :rofl:

Halmstad är bra men det är ju inget roligt för er om ni behöver åka den extra vägen för att ha tillgång till neo.
 
Här har vi förresten en mage i v 16. Galet. Så glad att det är sommarlov nu, var ett aber att hitta kläder som dolde den där bulan.
F9DBCB45-B838-40EA-BCEE-951797B4A1A8_zpssmvnabea.jpg
Du är jättefin!

Jag känner också att magen kommer tidigare denna gången. V 12 på tisdag och jag har en liten kula när jag vaknar på morgonen som inte var där förrän typ v 18 senast.
 
Ja det gjorde den nog tycker jag. Jag fick gigantisk mage förra gången, men den kom lite senare i alla fall.
Men eftersom den blev så stor förra gången har den inte hunnit bli som den ska emellan heller. Magmusklerna är inte riktigt där de ska osv.

Ah. Jag upplever redan nu att jag börjar få mage och det känns Hur konstigt som helst. Eller det kanske inte är det, jag vet ju inte Hur långt gången jag är.
 
Det är tråkigt att Östra inte verkar komma ikapp, kan ju inte vara kul att jobba där och då blir det säkert en ond cirkel.
Jag är faktiskt född där och då var det nog lite mer ordning, men det är ju snart 30 år sedan :rofl:

Halmstad är bra men det är ju inget roligt för er om ni behöver åka den extra vägen för att ha tillgång till neo.

Vi har typ precis lika långt till Halmstad som till göteborg. Så blir det neo bor vi dumt, men vi klarade oss sist,Så vi hoppas på desamma denna gång.
 
Jag antar att du kom på det med tanke på vänförfrågan :D. Men hur många finns det där ifrån som är aktiva på buke? :o

Haha. Japp, jag anade att det var du. Fasen vad kul, vill minnas att ni försökt ett tag?
Men det stod faktiskt mellan dig och Den som köpte Lillan av mig, men har aldrig sett henne här, så det kändes fel.

Haha, jag vet inte en vet att vi har vart tre aktiva, men tror inte tjejen från hörlösa är kvar längre. Eller i vart fall aktiv. Vill inte skriva verken nick eller namn :p

Jag följer dig och hunden med spänning och är grymt avis på all tid du hinner/orkar lägga ned. Jag vill oxå ha den energin :love:
 
Idag var jag på spec mvc. Fanns inte möjlighet till UL idag :( Men fick en tid nästa vecka för att tidsbestämma hur långt gången jag är.
Som diabetiker får jag även ett RUL redan i vecka 12 för att sedan få det vanliga RUL i vecka 18 som alla andra. Sedan är det träff hos spec mvc i vecka 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40.. Från vecka 36, 2 gånger/vecka för ctg.
 
Idag var jag på spec mvc. Fanns inte möjlighet till UL idag :( Men fick en tid nästa vecka för att tidsbestämma hur långt gången jag är.
Som diabetiker får jag även ett RUL redan i vecka 12 för att sedan få det vanliga RUL i vecka 18 som alla andra. Sedan är det träff hos spec mvc i vecka 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40.. Från vecka 36, 2 gånger/vecka för ctg.
Åh så drygt att behöva vänta! Nästa vecka ska vi också göra ul. Nu har de kommit så långt här i Halland att alla får göra kub-ultraljudet men blodprovet fick man bara gör i mån av tid (och det tyckte jag var lite konstigt för det måste väl ändå vara ultraljudet som är det tidskrävande?!)
Imorgon blir det inskrivning, jag skulle få gå till en sommarvikarie och om det inte blir några knepigheter så har jag nog 3, max 4, besök förutom kub-ul och rul om jag inte går över tiden. Lite skillnad ;)
 
Nu tänkte jag kliva in här också! Plussade i fredags, helt otroligt! Jag har svårt att smälta att det gick så himla fort denna gång, och utan större hjälp från sjukvården (bara levaxin). Mitt första barn tog nästan två år att komma, och fick ett mf också. Att jag då blir gravid på första försöket, känns helt otroligt konstigt! Men nu har jag testat med tre test och alla säger gravid, så det verkar ju stämma ;) Dock vet jag inte när bebis tänker komma och jag kan inte göra tidigt vul för Sophiahemmet (där jag är inskriven) stänger för sommaruppehåll snart... Så bf får bli efter kub. Men troligtvis bör det vara februari/mars.

December
3 - Evenstar, andra barnet

Januari
8 - Positron, andra barnet
17 - fortfarandehemligt
23 - astilbe, första barnet

Februari
8 - Februari2018
- RosaSocka
- ninsan, andra barnet, 33 år, Vallentuna
 
Åh så drygt att behöva vänta! Nästa vecka ska vi också göra ul. Nu har de kommit så långt här i Halland att alla får göra kub-ultraljudet men blodprovet fick man bara gör i mån av tid (och det tyckte jag var lite konstigt för det måste väl ändå vara ultraljudet som är det tidskrävande?!)
Imorgon blir det inskrivning, jag skulle få gå till en sommarvikarie och om det inte blir några knepigheter så har jag nog 3, max 4, besök förutom kub-ul och rul om jag inte går över tiden. Lite skillnad ;)

Ja hon pratade om kuben idag, men jag vet inte om vi ska göra det. Men vadå i mån av tid? Mig tömmer de på blod varenda gång jag är där :eek: även krav på att släpa med mig urinprov var gång.

Vi får tidigt och utökat ultraljud som det är. Jag kommer nog inte ha hjärta att göra en abort om det visar sig vara tex downs ändå.
Var i Halland går du?

Vi hänger på västra vall i varberg.
 
Idag var jag på spec mvc. Fanns inte möjlighet till UL idag :( Men fick en tid nästa vecka för att tidsbestämma hur långt gången jag är.
Som diabetiker får jag även ett RUL redan i vecka 12 för att sedan få det vanliga RUL i vecka 18 som alla andra. Sedan är det träff hos spec mvc i vecka 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40.. Från vecka 36, 2 gånger/vecka för ctg.
Oj, det var inte få besök. Vad är det de kollar vid de besöken?
 
Nu tänkte jag kliva in här också! Plussade i fredags, helt otroligt! Jag har svårt att smälta att det gick så himla fort denna gång, och utan större hjälp från sjukvården (bara levaxin). Mitt första barn tog nästan två år att komma, och fick ett mf också. Att jag då blir gravid på första försöket, känns helt otroligt konstigt! Men nu har jag testat med tre test och alla säger gravid, så det verkar ju stämma ;) Dock vet jag inte när bebis tänker komma och jag kan inte göra tidigt vul för Sophiahemmet (där jag är inskriven) stänger för sommaruppehåll snart... Så bf får bli efter kub. Men troligtvis bör det vara februari/mars.

December
3 - Evenstar, andra barnet

Januari
8 - Positron, andra barnet
17 - fortfarandehemligt
23 - astilbe, första barnet

Februari
8 - Februari2018
- YaHilweh, andra barnet, 29år
- ninsan, andra barnet, 33 år, Vallentuna

Så himla roligt. Grattis!!!!!
 
Oj, det var inte få besök. Vad är det de kollar vid de besöken?

Att bebis inte sticker iväg i storlek. Risk för stora barn med diabetes då blodsockret ballat ur av alla hormoner. Frågan är inte om jag blir sjukskriven, utan när typ. Ett pendlande bls (blodsocker) gör att bebisen tillsätter eget insulin, vilket gör att levern måste tillföra extra socker för att få upp blsnivån. Om både bebis och mamma tillför insulin, då ställer det till det lite. Insulin är ett tillväxthormon.

Och såklart att bebis mår bra, även vanligt med hf osv. Så blodtryck och sådant kollas noga.
 
Ja hon pratade om kuben idag, men jag vet inte om vi ska göra det. Men vadå i mån av tid? Mig tömmer de på blod varenda gång jag är där :eek: även krav på att släpa med mig urinprov var gång.

Vi får tidigt och utökat ultraljud som det är. Jag kommer nog inte ha hjärta att göra en abort om det visar sig vara tex downs ändå.
Var i Halland går du?

Vi hänger på västra vall i varberg.
Jag hör till Halmstad och här finns bara en MVC. Hörde hit med sonen också och innan dess bodde jag precis på gränsen mellan Falkenberg och Varberg så då valde jag Varberg alla gånger det vankades gynbesök :)

Nej det är så löjligt med att de inte har tid för ett blodprov i v.10.
Jag hade förmodligen inte heller aborterat om det visade sig att det var ds men de andra trisomierna har ju lite annorlunda utfall och så handlar det mycket för min del om att kunna förbereda mig. Och att få se att det faktiskt bor någon i min mage!

Och lite appropå nåt helt annat så bestämdes det precis att jag i början av Juli ska hämta hem en ny familjemedlem:D
Jag jobbar stenhårt på att utöka våran flock!

Pudelen behöver lite jämlikt sällskap så att de kan gadda ihop sig mot människovalpen;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 146
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: Zpunk
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
849
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 956
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp