Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tänkte jag kliva in här också! Plussade i fredags, helt otroligt! Jag har svårt att smälta att det gick så himla fort denna gång, och utan större hjälp från sjukvården (bara levaxin). Mitt första barn tog nästan två år att komma, och fick ett mf också. Att jag då blir gravid på första försöket, känns helt otroligt konstigt! Men nu har jag testat med tre test och alla säger gravid, så det verkar ju stämma ;) Dock vet jag inte när bebis tänker komma och jag kan inte göra tidigt vul för Sophiahemmet (där jag är inskriven) stänger för sommaruppehåll snart... Så bf får bli efter kub. Men troligtvis bör det vara februari/mars.

December
3 - Evenstar, andra barnet

Januari
8 - Positron, andra barnet
17 - fortfarandehemligt
23 - astilbe, första barnet

Februari
8 - Februari2018
- RosaSocka
- ninsan, andra barnet, 33 år, Vallentuna
Åh, trodde det var du. Grattis!
Har för mig att du var rätt less på mannen när första kommit, eller minns jag fel? (Menar inte att trampa dig på tårna.)
Vad kul att det gick så fort denna gång.
 
Åh, trodde det var du. Grattis!
Har för mig att du var rätt less på mannen när första kommit, eller minns jag fel? (Menar inte att trampa dig på tårna.)
Vad kul att det gick så fort denna gång.

TACK!
Det var jag, sjukt less! Men så vände det efter mycket snack och parrådgivning. Han har bättrat sig och det var han som verkligen var "på" med ett andra barn (jag ville givetvis också). Så det känns bra i själen :)
Ja, jag är fortfarande förvånad över att det gick så fort, skulle liksom skriva i "vill ha barn-tråden". Kommer nog inte fatta förrens vi ska göra kub, om ens då!
 
Vad mycket bättre det hade vart om alla graviditeter hade vart lika. Förra mådde jag otroligt vägra under hela tiden. Alltså, så dåligt jag mått i 2 dagar nu, det är fasen inte okej. Är hemma från jobbet idag för att jag knappt klarar stå upp utan att världen snurrar och illamående till tusen.
 
Haha. Japp, jag anade att det var du. Fasen vad kul, vill minnas att ni försökt ett tag?
Men det stod faktiskt mellan dig och Den som köpte Lillan av mig, men har aldrig sett henne här, så det kändes fel.

Haha, jag vet inte en vet att vi har vart tre aktiva, men tror inte tjejen från hörlösa är kvar längre. Eller i vart fall aktiv. Vill inte skriva verken nick eller namn :p

Jag följer dig och hunden med spänning och är grymt avis på all tid du hinner/orkar lägga ned. Jag vill oxå ha den energin :love:

2 år hann det gå nästan, är fortfarande i chock :rofl:

Energin lär väl tryta. Hoppas innerligt att jag är så pass rörlig att jag kan tävla i vinter (helst enda fram till BF :angel:). Är lite komiskt när min träningskompis (ska föda i augusti) pratar om alla agilitytävlingar vi ska åka på i höst/vinter när hon äntligen kan röra sig igen. Hon vet inte om jag då lär det vara min tur att sitta på avbytarbänken :o
 
Vad mycket bättre det hade vart om alla graviditeter hade vart lika. Förra mådde jag otroligt vägra under hela tiden. Alltså, så dåligt jag mått i 2 dagar nu, det är fasen inte okej. Är hemma från jobbet idag för att jag knappt klarar stå upp utan att världen snurrar och illamående till tusen.

Ursh lät inte alls kul :down: Hoppas det avtar snart!
 
Jag mår illa på förmiddagarna, jobbade sista dagen nu innan jag byter jag över sommaren vilket är så skönt. Nu kan jag må illa ifred utan att behöva se skärpt ut :angel: Eller behöva tänka på kläderna.

Börjar inse att under förmiddagen kan allt inte ätas. Typ mackor, godis och söta saker och inte feta ofräscha saker. Min mardröm är typ kyckling ris och currysås :rofl:
Bär är bäst. Och frukt.

Höll på att kräkas av vitamintabletten imorse.

Tycker hela grejen är så häftig :laugh: Att man kan må dåligt utan att vara sjuk.

Har en del molvärk på kvällarna, den håller inte i sig så länge max 40-60 sekunder innan det försvinner men den blir ganska skarp. Läste nånstans att om man haft mycket mensvärk innan så kunde det blivit ärrvävnad som gör att molvärken blir värre under en graviditet. Att det gör ont när ärrvävnaden ska tänjas när livmodern växer.

Jag vet inte om det stämmer men jag har haft mycket mensvärk i mina dagar.
 
Har en del molvärk på kvällarna, den håller inte i sig så länge max 40-60 sekunder innan det försvinner men den blir ganska skarp. Läste nånstans att om man haft mycket mensvärk innan så kunde det blivit ärrvävnad som gör att molvärken blir värre under en graviditet. Att det gör ont när ärrvävnaden ska tänjas när livmodern växer.

Jag vet inte om det stämmer men jag har haft mycket mensvärk i mina dagar.

Kanske kan ligga något i det, jag har aldrig haft särskilt mycket mensvärk och har inte direkt känt av någon molvärk under graviditet heller. Eller så har jag bara en okänslig livmoder :p
 
Kanske kan ligga något i det, jag har aldrig haft särskilt mycket mensvärk och har inte direkt känt av någon molvärk under graviditet heller. Eller så har jag bara en okänslig livmoder :p

Ska fråga när jag ska till mvc på torsdag :D Jag hade i mina tonår så kraftig värk att jag var sängliggandes.

Låter skönt utan molvärk dock, jag blir lite rädd när den kommer :nailbiting:
 
Tänkte komma in här i tråden jag också! Jag är den typen av medlem som läser mycket här på forumet men in skriver jättemycket. Väntar första barnet och är nu i vecka 13. Fram tills nu har jag mått konstant illa men inte kräkts så jätteofta (skönt!) men jag har också varit väldigt trött vilket är extra tufft eftersom jag jobbar natt. Går på ny jobbperiod nu på torsdag natt och har ångest inför att klara av att vara vaken.. Jag har heller inte riktigt förstått att vi ska få en bebis om 6 månader, hoppas att det kommer bli mer verkligt när man börjar känna den lilla där inne :) När började ni känna rörelser med första barnet? Och när började ni handla saker? Vi har köpt en söt liten body efter ultraljudet men har annars inget annat inhandlat.


December
3 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet

Januari
8 - Positron, andra barnet
17 - fortfarandehemligt
23 - astilbe, första barnet

Februari
8 - Februari2018
- RosaSocka
- ninsan, andra barnet, 33 år, Vallentuna
 
Tänkte komma in här i tråden jag också! Jag är den typen av medlem som läser mycket här på forumet men in skriver jättemycket. Väntar första barnet och är nu i vecka 13. Fram tills nu har jag mått konstant illa men inte kräkts så jätteofta (skönt!) men jag har också varit väldigt trött vilket är extra tufft eftersom jag jobbar natt. Går på ny jobbperiod nu på torsdag natt och har ångest inför att klara av att vara vaken.. Jag har heller inte riktigt förstått att vi ska få en bebis om 6 månader, hoppas att det kommer bli mer verkligt när man börjar känna den lilla där inne :) När började ni känna rörelser med första barnet? Och när började ni handla saker? Vi har köpt en söt liten body efter ultraljudet men har annars inget annat inhandlat.


December
3 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet

Januari
8 - Positron, andra barnet
17 - fortfarandehemligt
23 - astilbe, första barnet

Februari
8 - Februari2018
- RosaSocka
- ninsan, andra barnet, 33 år, Vallentuna

Välkommen, äntligen någon mer i december! :banana:

Med första barnet kände jag rörelser väldigt sent, v 22-23 nånstans. Minns inte exakt när det var men efter rul. Hade moderkakan i framvägg som dämpade allt.
Det var inte förrän efter rul vi började köpa grejer heller.
Jag var väldigt trött förra gången, tror inte jag varit lika trött den här gången (eller så har jag bara inte haft lika mycket tid att känna efter). Men imorgon jobbar jag min sista dag innan jag går på 7 veckors ledighet, det ska bli så skönt! :bump:
 
Ursh lät inte alls kul :down: Hoppas det avtar snart!

Min energi är redan utdöd. Men jag jagar iof en 1.5åring var dag med. Ska om en liten stund köra iväg henne till dagis! Ska bara försöka få i mig lite frukost först, det är inte alltid så lätt.

Grattis, så jäkla kul att det äntligen tog sig, tror du kommer bli en fantastisk mamma!

Ang. vitaminerna, så de blir jag alltid illamående av om jag inte tar de ihop med yoghurt. Jag tar apoteket hjärtats "en om dagen" då den har 400 folsyra (vet inte hur man skriver ut måttenheten :p )
 
Vi berättade för svärmor och svärfar igår, då vi gifter oss om dryga veckan var det lika bra. Svärmor anade direkt att det var något, henne kan man inte dölja något för :p

Från att ha haft 0 barnbarn och Havnanna kom som var det första den 10 december 2015. så fick hon en förra året den 17 i december och kommer få en nu i Oktober och en i januari/februari nästa år... Många på kort tid :rofl:
 
Min energi är redan utdöd. Men jag jagar iof en 1.5åring var dag med. Ska om en liten stund köra iväg henne till dagis! Ska bara försöka få i mig lite frukost först, det är inte alltid så lätt.

Grattis, så jäkla kul att det äntligen tog sig, tror du kommer bli en fantastisk mamma!

Ang. vitaminerna, så de blir jag alltid illamående av om jag inte tar de ihop med yoghurt. Jag tar apoteket hjärtats "en om dagen" då den har 400 folsyra (vet inte hur man skriver ut måttenheten :p )

Är du hemma från jobbet idag också? Får du passa på att vila :) Även fast att det kanske inte ger mer energi men det är skönt :angel:

Får testa med yoghurt då :)
 
Är du hemma från jobbet idag också? Får du passa på att vila :) Även fast att det kanske inte ger mer energi men det är skönt :angel:

Får testa med yoghurt då :)

Är hemma idag med. Ev är jag hemma mitt sista pass på söndag med innan jag går på ledigt i 3v. Efter ledigheten ska jag prata med chefen då jag måste lägga mitt jobbschema till bara dagpass och kortare dagar typ.
Har lite ångest för det samtalet.

Idag vilar jag och tar hand om mig själv! Är riktigt skönt, nu sitter jag och lunchar på sushi. Ska fixa naglarna innan bröllopet och se om jag kan jaga rätt på var alkoholfritt till bröllopet. Typ sedan ska jag hem och sova!!
 
Få se hur det går här, har sedan igår kväll fått lite bruna flytningar i trosan. Ser ut som det som kommer sist av mensen typ. Har ju ett MF i bagaget, det började också med bruna flytningar men gick snabbt över i klarrött blod. Nu är det bara brunt och trådigt typ. Så jag vet inte hur det blir. Det är ju vanligt att man kan blöda och detta är ju gammalt blod. Känner inga mer grejer än lite molvärk till och från, trött och noll aptit.
 
Håller tummarna för att allt är bra @ninsan !

Jag vill gnälla lite igen. Har mått så otroligt dåligt de senaste dagarna. Kräks inte men är konstant illamående. Jag är lite orolig för midsommar. Är bjuden på fest men om jag mår så här vete gudarna hur jag ska orka? Vill mest ligga ihopkurad på soffan och sjukskrev mig t.o.m. idag.
 
Få se hur det går här, har sedan igår kväll fått lite bruna flytningar i trosan. Ser ut som det som kommer sist av mensen typ. Har ju ett MF i bagaget, det började också med bruna flytningar men gick snabbt över i klarrött blod. Nu är det bara brunt och trådigt typ. Så jag vet inte hur det blir. Det är ju vanligt att man kan blöda och detta är ju gammalt blod. Känner inga mer grejer än lite molvärk till och från, trött och noll aptit.
Håller tummarna :heart
 
Håller tummarna :heart

MF, började blöda ordentligt i natt. Trist. Och jobbigt iom att senare idag ska vi flyga till Kreta med min systers familj, bror med sambo och mamma och hennes gubbe. Inget vet nått alls. Men jag kommer nog säga till mamma så hon vet. Ni får gärna ta bort mig från listan. Jag tar lite buke-paus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 259
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: Zpunk
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
861
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 994
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp