Vinteroverall

Sv: Vinteroverall

Min Emilia kan ha samma overall som förra året (hon är 2,5 år nu). Den är i storlek 86 och var lite stor förra året och perfekt nu. Får se om hon växer ur den i vinter men jag tror inte det.

Men om jag var du skulle jag prova en 92 också och sen bestämma.
 
Sv: Vinteroverall

Saga som fyller 3 i januari och är ca 92cm lång och 11kg tung har 92 i sin reima och då har hon ändå växtmån i den. Jag är lite allergisk mot allt för stora kläder som dem knappt kan röra sig i.

Testa du en i 92 om du vill men risken är nog att den blir väldigt stor och pluffsig.
 
Sv: Vinteroverall

Ja ska prova och se. Hon väger runt 13kg och är under 90cm...
Vill inte heller ha för bylsigt... Hon har en mindre fodrad vår/höst overall som är stooor. Isåfall kan hon ha den i slutet på vintern med varma kläder under kanske....
Men vi får se! :D
 
Sv: Vinteroverall

Förra året hade Ludvig precis fyllt 2 (han fyller i slutet av okt - alltså nästa vecka, och planerar nu treårskalaset för fullt ;)) och var 88 cm o 14 kg tung. Han fick en Reima i 92 som var utmärkt lagom - även om det är yttepyttelite för stor i början så är det ju bra muddar på ärmar och ben som gör att den inte glider ner, och han kunde ha den hela vintern utan problem, men precis på vårkanten såg man faktiskt at han så smått började växa ur den. Jag hade alltså definitivt tagit en 92:a om jag var du, jag tror inte hon kommer att drunkna i den. Det är inte SÅ ättestor skillnad på storlekarna heller, och vintern har ju inte ens börjat än.
 
Sv: Vinteroverall

Jag skulle prova en 92a på C om jag var du. Min lillprutt ska få ha en i 92 som reserv och hon är ju mindre än Chelsea! :)
 
Sv: Vinteroverall

Kl

Åh jag beställde hem en molo polaris som det bar 20% på och jag älskar den! Men fasen....1150 spänn när man själv är fattig så jag har inte bestämt mig än.. Men samtidigt ska ju lillebror ha den sen också. Men och släppa iväg honom med den på dagis också?! Hmm... Och molo overallerna på tradera slutar på nästar tusen så..

Funderar, nån som kan reimas overaller? Om denna är värd priset http://www.tradera.com/NYTT-REIMA-Tec-overall-vinteroverall-stl-104-auktion_302810_141743927
Och från vilket år är den? Såg fräsch ut...
 
Senast ändrad:
Sv: Vinteroverall

Jag hör ju till dem som tycker att man ska använda de dyra, fina kläderna så mycket som möjligt, och absolut på dagis - det är ju när det verkligen behövs som de är värda sina pengar, om du förstår hur jag menar? Overallen är ju värd sina pengar mycket mer som dagligt "bruksobjekt" än som "finstass", och en bra overall för de pengarna som du nämner SKA stå ut med två barns härjande på dagis och hemma, tycker jag.

Vi har haft flera Reima och varit mycket nöjda, och eftersom den är i nyskick tycker jag den är värd utropspriset utan bekymmer. Om den går upp jättemycket är det ju mer tveksamt - då är det ju som att köpa en ny nästan ändå.
 
Sv: Vinteroverall

Jag håller med när det gäller ytterkläder

Aldrig att jag lägger massor av pengar på overaller som INTE ska användas frekvent både på förskolan och hemma. Däremot använder vi inte dyra vanliga kläder på förskolan.

Reiman du visade var ett helt okej pris tycker jag. Ny/oanvänd och för det priset, kör :)
 
Sv: Vinteroverall

Nu är det bestämt, jag lämnar tillbaka Molon ( :cry: ) för jag fyndade en Reima likadan som den jag länkade till men vanlig blå upptill, förra årets modell som inte var nött alls någonstans för 430kr inkl frakt. Ev. så köper jag en till overall om jag hittar någon billig Polarn tex. Hoppas verkligen Reiman är så bra som alla säger och att den verkligen är i sånt fint skick som säljaren sa (aldrig haft reima).
 

Liknande trådar

Småbarn Hej! Sonen kommer vara ett år när han i mitten av november börjar förskolan. Jag håller på bli knäpp på kläderna. Bor i blekinge Han...
Svar
5
· Visningar
2 300
Senast: ako
·
Övr. Barn Ja, jag vet, jag är ett galet kontrollfreak - jag har börjat kolla efter vinterjacka till äldsta dotter som ska börja ettan. Hon har...
Svar
12
· Visningar
1 461
Senast: Lupino
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 935
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Bakgrunds historien är att en släkting till mig för ca två år sedan köpte en oreggad bc (helt enligt manualen "För guds skull köp inte...
2
Svar
23
· Visningar
3 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp