Vinteroverall

Sv: Vinteroverall

Köpte en i bävernylon åt Isak, grön och svart :)
Minns inte om det var nåt speciellt märke på den, men den känns bra alla fall.
 
Sv: Vinteroverall

MOLO-overallen är inte jättetjock, men varm ändå. Med en fleecetröja under räcker den gott och väl under en Uppsalavinters kallaste dagar iallafall. Smidig att röra sig i.
 
Sv: Vinteroverall

*kl*

Nån som vet hur tjock en MOLO overall är? Finns ingen butik här med dom som jag kan känna på...
Gillar verkligen Polarns vinteroveraller men inte hittat någon bra än.

Molo Polaris som jag köpte nu i höst till dottern känns inte så jättetjock. Fast jag gissar att den är fullt tillräkligt varm för den är inte tunnare än många andra overaller. Men allt beror ju på vad man jämför med. I i hela ryggen och ner över rumpan samt på knäna är den fleecefodrad. Övriga ställen är det vanlig glansigt tyg som fodring.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vinteroverall

vi har köpt allt från everest på stadium i år.. köpte en overall (då vi har kvar förra årets till lillebror), två mössor två par vantar och två par fodrade tretorn-stövlar för 1700kr men då var det halva priset på overallen den är snarlik kappahl kaxs i passform men i en roligare färg, jag vill ha ljusa ha ljusa gärna mönstrade färger eller starka färger som inte smälter in på ytterkläder för att barnen ska synas bra.
 
Sv: Vinteroverall

*KL*
Ja, jag verkar ha mössdille. Vet inte hur många jag köpt i år till barnen... Till Alicia har jag nog köpt 6 st minst men William har bara fått 3...

Idag var första dagen jag klädde dem i sina fina vinteroveraller för det var på nollan när jag lämnade dem på dagis. Fast nu har vi nog en 7-8 grader och sol... Det är tur de har lite alla möjliga kläder på dagis så fröknarna kan välja.
 
Sv: Vinteroverall

*KL*

Suck... Jag hade precis bestämt mig för att köpa en Kaxs Proxtec till Theo, men dom är visst slut i hela Göteborg. :mad:
 
Sv: Vinteroverall

Oj det va värst. Fanns massor kvar här när jag va iväg sist och kollade. Du kan inte beställa på hemsidan då?
 
Sv: Vinteroverall

Det är så typiskt... När jag äntligen hittat det jag vill ha. Och tydligen skulle dom inte få in fler. Det låter ju helt galet, det är ju bara mitten på oktober! Fasen! Usch vad gnällig jag blev känner jag... 25% rabatt är det på den nu oxå. Suck..
 
Sv: Vinteroverall

Kan du inte köpa en begagnad, då? Tradera brukar ha ett bra utbud av overaller, köpte själv en Reima i nyskick för 150 kronor för någon vecka sen.
 
Sv: Vinteroverall

Just ytterkläder köper jag helst inte begagnat. I den åldern han är i (2 1/2) slits en overall oftast ganska mycket. Hittar man en i nyskick är det så klart skillnad!

Nu löser det sig dock ändå! Det fanns en kvar i mammas grannstad som nu är undanlagd!
 
Sv: Vinteroverall

Jag kan tyvärr inte hålla med dig alls. Våra overaller ser inte användna ut efter en vinter. Då har vi haft både didrikson och ullared tidigare vintrar.

Jag tittade mycket på tradera nu, men tycker priserna drog iväg alldeles för mycket på begagnade overaller. Jag vill fynda! Då kan jag likagärna lägga till 200kr och få en sprillans ny.
 
Sv: Vinteroverall

Sist jag kollade på tradera var alla som tilltalade mig för slitna. Eller, som du skrev, för dyra för att vara begagnade.
 
Sv: Vinteroverall

Jag vet inte, den jag köpte kostar runt tusenlappen som ny, och jag betalde 200 inklusive porto. Den är obetydligt sliten. Jag tycker nog skillnaden är lite större än ett par hundralappar mellan nytt och begagnat, jag tror aldrig jag sett nån gå för mer än 500 kr på tradera, och då är det overaller av märker som kostar betydligt mer än 1000 kronor nya. Just ytterkläder är det jag tycker lönar sig bäst att köpa begagnat, iom att man får dem för max halva priset.

Men jag kan tänka mig att utbudet av fina begagnade ytterplagg minskar när barnen blir äldre, iofs, iom att de kanske sliter mer på kläderna då.
 
Sv: Vinteroverall

Vi köpte nästan bara begagnade ytterkläder o skor till L t o m vintern när han var två, Blocket och Tradera var ju toppen, och vi köpte typ Reima, Po p, kavat för halva nypriset eller mindre och fick jättefina kläder som var i princip i nyskick. Jag tänkte göra likadant i år, men konstaterade att utbudet av "begagnat i nästan nyskick" var väldigt mycket mindre i 104, som L drar nu vid 3 års ålder, än i 92, som han hade förra året. De sliter ju mycket mer på kläderna när de är sådär 3 år och äldre - full fart med det mesta :), samt att barnet troligen hinner använda plagget längre då växttakten lugnar sig lite.. Det slutade med att vi faktiskt köpte en ny Reimaoverall (dock förra årets modell o med 30 proc rabatt) och ett par bättre begagnade themobyxor och jacka, Didrikson, att ha som reserv eller om man bara vill ha jackan. Overallen används ju så mycket och han leker och sliter på den hej vilt, så den ville vi ha i riktigt gott skick från början, byxor o jacka mer som reserv som sagt.
 
Sv: Vinteroverall

Jag skulle ha en didriksonoverall i strl 80-90 i modellen tucky tidgare i höstas. Alla var i nyskick (inte så konstigt eftersom dom är små i storlekarna och dom flesta antagligen mest åkt vagn med den :) ) och priset landade på runt 500-550kr på dom flesta. Nya kostade dom 699:-

Sen tittade jag efter en popoverall i babyvarianten och de flesta drog iväg en hel del i pris där också. Kanske inte ås det skiljde 200:- mot nypris men glappet var inte stort.


Sen kan jag hålla med om att riktigt dyra overaller tex Molo´s kan man fynda. Jag tittade endel på dom med, dom flesta jag såg slutade på ca 600kr och det är ju halva priset mot en ny. Men 600kr för en begagnad overall... :crazy: Jag tror inte ens Molos är "bättre än någon annan" så då kan jag likagärna lägga till lite och få en ny av något annat märke. För Molo´s är säkert bra, men jag tror man betalar en hel del där bara för märket. Synd, för dom är himla snygga!
 
Sv: Vinteroverall

Jag har också kollat på tuckyn och molos. Den tuckyn vi köpte och i nyskick har gått för 660-680kr. Då utan frakt inräknat. Jag köpte våran ny i butik för 645kr. Så tycker verkligen att det kan bli överpris på tradera.
 
Sv: Vinteroverall

kl

Nu är årets vinteroverall ( + rånarluva/mössa, vantar, ullstrumpor) inhandlad!
Det blev en Reima i lila/cerise (mössa vantar etc i cerise). :love:
Dottern är nästan exakt 2 år och vi körde på en stl 86. Provade den hemma under stora protester, och är lite osäker på storleken ändå... den var rätt rymlig övrallt, men när jag skulle ta "gren-greppet" så kunde jag ta tag med en liten näve typ.. inte ett rejält grepp som de i butiken tipsade om.
Så vet inte om jag ska byta till en 92 istället. Då kommer den vara jättebylsig..
Så svårt då man inte vet hur mkt de kommer växa under vintern :crazy:
 
Sv: Vinteroverall

Jag hade nog satsat på en 92. Inget kul alls om den stramar sen innan vintern är slut.
 

Liknande trådar

Småbarn Hej! Sonen kommer vara ett år när han i mitten av november börjar förskolan. Jag håller på bli knäpp på kläderna. Bor i blekinge Han...
Svar
5
· Visningar
2 299
Senast: ako
·
Övr. Barn Ja, jag vet, jag är ett galet kontrollfreak - jag har börjat kolla efter vinterjacka till äldsta dotter som ska börja ettan. Hon har...
Svar
12
· Visningar
1 461
Senast: Lupino
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 933
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Bakgrunds historien är att en släkting till mig för ca två år sedan köpte en oreggad bc (helt enligt manualen "För guds skull köp inte...
2
Svar
23
· Visningar
3 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp