Vintertips!

Sv: Vintertips!

Att tvätta bettet efter en ridtur där man inte har tillgång till varmvatten är inte det trevligaste man kan göra ;) Ruskigt kallt om fingrarna! Ha en tekokare i stallet och koka en omgång vatten innan du rider ut och förvara i stallet eller sadelkammaren så är det lagom varmt när du kommer tillbaka, alternativt ta med en flaska vatten hemifrån och lägg i sadelkammaren vid ett element/invirad i en filt och häll sen upp i en hink eller glasslåda (eller vad man nu har) och tvätta bettet däri :)

All kärlek till den tråden! :love:
 
Sv: Vintertips!

kanske inte är ett vinter tips men, om man lägger ett bett som har sånna hemska svarta smuts fläckar som inte går bort i ljummet vatten och grumme grön såpa så försvinner det nästan direckt utan att man behöver skrubba fingrarna av sig^^
 
Sv: Vintertips!

Jag brukar putsa bettet med vanlig tandkräm och en tandborste, det gör jag med allt "silver" i stallet
 
Sv: Vintertips!

Hur gjorde du då? KLippte du till och kilade in dem eller skruvade du fast dem med brodden? *nyfiken*
 
Sv: Vintertips!

Klippte till och kilade mellan hov och sko gjorde jag:)

Det finns någon liknande variant att köpa. På nån websida har jag sett dem..
 
Sv: Vintertips!

Jag provade att googla men hittade inget.. Men fjordtokan har haft bild på sin PB på sina glasslock iaf! vi kan ju hoppas att hon går in här och visar dem:idea:
 
Sv: Vintertips!

Nej, jag hittade inte heller när jag provade... Hoppas fjordtokan kikar in!

Ingen annan som har koll?
 
Sv: Vintertips!

Vinter tips.

Jag har en förkärlek till vete kuddar. Bàde stora och smà. Stora är bra för stela hästryggar och frusna människor. Smà är bra att värma upp och ha i fickorna. Behöver bara en micro i stallet.

Sen har jag funderat pà att göra en ridfilt. Ta en liten flis filt , snurra ihopp den pà miten ca 20 cm sedan fästa spännen, (knäpp spännen) som man kan fästa i öglorna som brukar sitta under framvalvet pà sadeln. Sen sà har man en gosig filt hängandes pà sadeln.

Tänkte att man oxà borde kunna värma upp târ och stigbyglar med ärtpàsar, fast man màste bygga nàgon anordning.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Utrustning hej. Om tråden ligger fel får gärna moderator flytta den :) Snart blir det flytt till hästgård och stallet ska byggas om en del för...
Svar
7
· Visningar
1 822
Senast: Buck
·
Anläggning Hej. Har ca 2 ha åker. Jag skulle vilja anlägga en ridväg runt om, och ha en hage i mitten. Helst vill jag också ha en liten ridbana...
Svar
3
· Visningar
3 987
Senast: Blomskan
·
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp