Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamsen snodde inte sjalen :cautious: är klar med ett par sockor(högt älskade) och har lagt upp en kofta för en knit-a-long. Den flyger kan jag lova :up: tragglar mig igenom ett par sockor i gräslig akryl till vegan-partnern, och nu när hen snart fyller år såg jag ett ypperligt tillfälle att köpa förhoppningsvis-mindre-gräsligt-vegangarn till ett par vantar. :angel:Bambu/ekobomull om jag inte minns galet, rostbruna. En jumper är pausad i väntan på sämre tider, ren produktstickning och inget jag längtar efter att jobba på liksom.

Mål för 2017: 12 par sockor, två plagg, en sjal och parters vantar. Sjukt pepp:banana:
 
:arghh: Min tröja blev för liten! Ska se om den går att blocka större, men känns som att det blir svårt eftersom den främst är för liten i armhålepartiet. Min andra tröja jag stickar till mig, och denna verkar också få flytta till annan ägare :arghh:
 
Det här känns som rätt tråd för mig! Icke handarbetsnördar uppskattar visst inte när man vill visa exakt allt vad man har producerat. :o Jag har nyligen börjat sticka, nån gång förra månaden, men har hunnit producera ett par vantar, ett pannband, fingerlösa vantar och 1 1/2 sockpar (socka nr 2 i andra paret är in progress ;)). Så nu blir det spam med bilder av mina projekt!

nuWppe1.jpg

Fingerlösa vantar för hundträning, det blir så klumpigt att ge hundgodis med fingervantar så jag stickade ihop dessa som första projekt.

4E2gZZ9.jpg

Pannband med fläta, snyggt men inte så praktiskt då garnet jag använde är lite för stickigt för att ha på huvudet men vad gör väl det, det var ett kul projekt att lära sig att sticka flätor.

5rSXo07.jpg

Ugglevantar stickade med dubbelt garn, Drops Merino Extra Fine och Drops Alpaca Mix. Varma, sköna och såååå mjuka :love:. Sydde ännu dit svarta knappar som ögon men har ingen bild på slutresultatet tyvärr...

5EF9zsu.jpg

Sockpar nr. 1! Ville testa på att sticka lite mönstrat så jag valde att sticka dessa. Trots lite misstag är jag rätt nöjd med slutresultatet.
PiUCqFs.jpg

Socka nr. 3. Denna saknar ännu sin andra hälft men den jobbas på. Här har jag verkligen gjort misstag i både mönster och trådspänning men man lär sig, är verkligen ingen expert ännu men det här med att sticka var så pass roligt att jag gärna övar mera :D.

Skulle också bli glad om någon ville dela med sig av bra instagrammare att följa för inspiration. Jag följer några bloggar och kollade upp de som var nämnda här i tråden för någon sida sedan, men tycker det är så svårt att hitta intressanta användare på just instagram.
 
Gick det att blocka, @GardenAngel ? :nailbiting:

Jag har gjort klart en av partners vantar. "One size fits most" stod det, dessa "most" måste vara antingen barn eller väldigt petita fröknar för dom är på gränsen till för små för mina inte-särskilt-stora damhänder och kommer mest troligt inte ens gå på parters hand :meh: trots galet aggressiv blockning. Mutter.
 
Det här känns som rätt tråd för mig! Icke handarbetsnördar uppskattar visst inte när man vill visa exakt allt vad man har producerat. :o Jag har nyligen börjat sticka, nån gång förra månaden, men har hunnit producera ett par vantar, ett pannband, fingerlösa vantar och 1 1/2 sockpar (socka nr 2 i andra paret är in progress ;)). Så nu blir det spam med bilder av mina projekt!

nuWppe1.jpg

Fingerlösa vantar för hundträning, det blir så klumpigt att ge hundgodis med fingervantar så jag stickade ihop dessa som första projekt.

4E2gZZ9.jpg

Pannband med fläta, snyggt men inte så praktiskt då garnet jag använde är lite för stickigt för att ha på huvudet men vad gör väl det, det var ett kul projekt att lära sig att sticka flätor.

5rSXo07.jpg

Ugglevantar stickade med dubbelt garn, Drops Merino Extra Fine och Drops Alpaca Mix. Varma, sköna och såååå mjuka :love:. Sydde ännu dit svarta knappar som ögon men har ingen bild på slutresultatet tyvärr...

5EF9zsu.jpg

Sockpar nr. 1! Ville testa på att sticka lite mönstrat så jag valde att sticka dessa. Trots lite misstag är jag rätt nöjd med slutresultatet.
PiUCqFs.jpg

Socka nr. 3. Denna saknar ännu sin andra hälft men den jobbas på. Här har jag verkligen gjort misstag i både mönster och trådspänning men man lär sig, är verkligen ingen expert ännu men det här med att sticka var så pass roligt att jag gärna övar mera :D.

Skulle också bli glad om någon ville dela med sig av bra instagrammare att följa för inspiration. Jag följer några bloggar och kollade upp de som var nämnda här i tråden för någon sida sedan, men tycker det är så svårt att hitta intressanta användare på just instagram.
Fina alster!

Jag gjorde samma misstag med garnkvalisorten till ett pannband för några år sedan men löste det genom att sy dit ett fleecefoder. Det vore ju synd om det inte kom till användning:)
 
Fina alster!

Jag gjorde samma misstag med garnkvalisorten till ett pannband för några år sedan men löste det genom att sy dit ett fleecefoder. Det vore ju synd om det inte kom till användning:)

Vilken bra ide, så ska jag göra! Jag råkar ha 2 meter vitt fleecetyg liggandes i skåpet så det passar ju perfekt till detta :)
 
Gick det att blocka, @GardenAngel ? :nailbiting:

Jag vet inte om det var tack vare blockningen, men upptäckte idag att den passar om jag drar upp ärmarna till tre kvarts - trots att jag stickade extra långa ärmar. Något fel är det, men nu går den att använda iaf! :D men kommer nog lämna över den på någon som är lite mindre än jag och sticka en storlek större till mig - eventuellt med ett annat garn eller mindre stockor så jag får synligare effekt på resåren.

BB9514F5-46FE-471B-9CA0-0380D8CC6F65_zpsazngpdqn.jpg
 
Synd att det blev så men det är så man lär sig antagligen.
Jag stickar på en tröja sen mitten på december och har stickat 4 provlappar och repat upp början 2 gånger :banghead:
Har stickat 5 cm nu, den ska bannemej bli perfect! :D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
%7BD97DC2A1-D0E1-4CA9-9120-32E31360ED45%7D.jpg

%7BD9F7E4D4-BBB9-4810-9576-DB54DFCEBB11%7D.jpg


%7BBEDCEFF1-A9E8-4B04-8016-F3858DD9CA6E%7D.jpg


Som ni ser så blev det ett jätteplan, ca 60 x50 cm. mönstret använde virknål 1,75 och jag använde 3.0:grin: så jag beslutade mig för att skrota zebran och låta barnet vara passageraren och piloten. Han kramade om den och vilade lite på den när han öppnade den så den blir nog populär:)

I mitten syns pappas skorpion, inte jättenöjd med den (jäkla tyska virkmönster:rage:) han vill ha stora snälla virkade ögon, nån som har några förslag på form och färg?
 
Jag fick denna bild på sms av en kompis
A74E44F2-3C13-41A3-8509-F175C07BD0DE.jpg

På en helt fantastisk "poncho"-variant men hon har ingen koll på mönster utan tyckte den bara var fin och skulle passa mitt barn.
Har någon sett mönstret till den här? Själv tycker jag att den ser ut att vara stickad i ett bak och framstycke, polokragen och sedan monterad. Kan det vara så tror ni? Skulle så gärna vilja sticka den men ett mönster hade varit bra för proportionerna och mitt "freestylande" sällan blir bra :o :p
 
Jag fick denna bild på sms av en kompis
A74E44F2-3C13-41A3-8509-F175C07BD0DE.jpg

På en helt fantastisk "poncho"-variant men hon har ingen koll på mönster utan tyckte den bara var fin och skulle passa mitt barn.
Har någon sett mönstret till den här? Själv tycker jag att den ser ut att vara stickad i ett bak och framstycke, polokragen och sedan monterad. Kan det vara så tror ni? Skulle så gärna vilja sticka den men ett mönster hade varit bra för proportionerna och mitt "freestylande" sällan blir bra :o :p

Äsch då.....denna borde du kunna fixa utan mönster. Det är ju bara måtten som du kanske skulle ha användning för ändå. Det är ju inga konstiga maskor alls.
Måtten blir ju ändå godtyckliga tänker jag.

För övrigt skitfin poncho!
 
Äsch då.....denna borde du kunna fixa utan mönster. Det är ju bara måtten som du kanske skulle ha användning för ändå. Det är ju inga konstiga maskor alls.
Måtten blir ju ändå godtyckliga tänker jag.
Ja egentligen är det lite så jag tänker också men självförtroendet är inte direkt bäst i världen.
 
Håller på med en cross cross shrug och inser att garnet inte kommer räcka. Har tre nystan kvar, hade behövt fyra för lagom längd. Nåja, får bli en kortvariant. Garnet köpte jag på rustas rea så lär inte få tag i mer.
Stickar så fasligt långsamt så lär dröja innan jag är klar.
 
Jag fick denna bild på sms av en kompis
A74E44F2-3C13-41A3-8509-F175C07BD0DE.jpg

På en helt fantastisk "poncho"-variant men hon har ingen koll på mönster utan tyckte den bara var fin och skulle passa mitt barn.
Har någon sett mönstret till den här? Själv tycker jag att den ser ut att vara stickad i ett bak och framstycke, polokragen och sedan monterad. Kan det vara så tror ni? Skulle så gärna vilja sticka den men ett mönster hade varit bra för proportionerna och mitt "freestylande" sällan blir bra :o :p
Tycker också det ser ut som att det är två stycken. Sen har man förmodligen plockat upp maskor för polokragen när man monterar ihop styckena. Dock osäker på om bilderna är av samma poncho? Bilden till vänster ser enklare ut, men lite tunnare garn.
 
Tycker också det ser ut som att det är två stycken. Sen har man förmodligen plockat upp maskor för polokragen när man monterar ihop styckena. Dock osäker på om bilderna är av samma poncho? Bilden till vänster ser enklare ut, men lite tunnare garn.
Det är inte samma resår har jag fått för mig.
 
Det är inte samma resår har jag fått för mig.
Precis, den högra ser nästan lite mosstickad ut i nederkanten. Och ser ut som att den är ribbsticka eller något som två-tre yttersta maskorna.. Eller så är det kantmaskan som gör att den får lite med struktur över axeln. Och om knapparna inte bara är ditsydda för dekoration så borde det ju göras knapphål, det finns det inga på den vänstra.
Det är min analys :angel:
 
Precis, den högra ser nästan lite mosstickad ut i nederkanten. Och ser ut som att den är ribbsticka eller något som två-tre yttersta maskorna.. Eller så är det kantmaskan som gör att den får lite med struktur över axeln. Och om knapparna inte bara är ditsydda för dekoration så borde det ju göras knapphål, det finns det inga på den vänstra.
Det är min analys :angel:

Äh principen är väl densamma och på barn är knappar nästan bättre som dekor än att de går upp när de leker. Tänker nog freestyla som @Efwa föreslog.
Ska gå förbi garnbutiken någon dag efter jobbet nästa vecka och hitta ett lämpligt garn. Blir säkert jättedyrt :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 127
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 692
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 753
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 668
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp