Visa era galopphästar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Visa era galopphästar!

Ja, jag var inte där men jag hörde att det såg ganska läskigt ut =/ Haha, typiskt Kalle. Känner du honom?

Är den bilden tagen från en film som ligger uppe på YouTube? Kalle visade mig nån film på det loppet för längesen på YT. Kan du isåfall länka? Hittar nämligen inte den..

Inte mer än att vi talas vid när vi träffas på banorna.

Rätt, den kommer från den filmen.
Ha överseende med kvalitéen, jag var lite lätt närvös när jag filmade.

Point-to-point falsterbo 2007

La även ut från Arabian seaside mile

mycke nöje :)
 
Sv: Visa era galopphästar!

p1010244_fc_kopia.jpg


Detta är Pamperace efter Bloomerace och Pampered Girl. Tävlade hinderlöp 03, 04 , sprang in ca 300 000. Idag snäll och go ridhäst i Vallentuna.
 
Sv: Visa era galopphästar!

p1010244_fc_kopia.jpg


Detta är Pamperace efter Bloomerace och Pampered Girl. Tävlade hinderlöp 03, 04 , sprang in ca 300 000. Idag snäll och go ridhäst i Vallentuna.



p1010003ra_m_kopia.jpg


Glitner efter Be my Chief och Gloria fun. Underbar hingst som kom hem från galoppen ca 1,5 år sedan.

b17b_kopia.jpg


MrMarksman efter Heart of Oak och Marco Pola. Underbart busigt yrväder som inte funkade så bra på Täby men är en charmig, fin ridhäst mjuk som en katt.

a108_hkhopia_h.jpg


Min älskade Pampero. Efter Funambule och Pampered Girl. Bättre vän och trofastare häst får man leta efter.

fgfg_ggg_kopia.jpg


Pamperina efter Diahglyphard och Pampered Girl. Ingen hit på galoppen men så vacker och nu mamma till en liten flicka.

f412f.jpg


Pampered Girl. Franskt sto som är mamma till flera av ovanstående charmtroll och som är en så lugn, fin och harmonisk mor. Efter Pampabird
 
Sv: Visa era galopphästar!

vad kul att få se en bild på Glitner! har själv en Gloria Fun-avkomma som heter Lord Juss.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Och jag red Gloria Funs mamma, Age of Reason!

Och rid inte utan hjälm! Vad som helst kan hända och hjälmen hjälper alltid lite om du slår i skallen!

Camilla
(skallskadad trots hjälm)
 
Senast ändrad:
Sv: Visa era galopphästar!

Oj, jag har typ ridit alla dom där hästarna :p Jobbar du ute hos Raoul eller?
 
Sv: Visa era galopphästar!

Men vad kul att se din häst, för jag har precis köpt en syster till henne:)

Ett 3-årigt sto e. Heart of Oak u. White Strings som heter Martha.
Har ingen bild än att lägga än (men hon är på min avatar).

Är en jättetrevlig häst, som inte trivdes på galoppen. Ska nu bli hopphäst istället!!!!
 
Sv: Visa era galopphästar!

Knapplån

Jag har tyvärr inga bilder, men jag har ett jättetrevligt 6årigt sto e; Be My Cheif ue; Warning. Kommer från Brantshammar, har haft henne sen i januari. Fin, trevlig och super att rida dressyr på. Hoppar bra åxå... :laugh:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Vad roligt att se en bild på fina Glitner! Han var ju jätteduktig som två- och treåring. Vi hade lillebror i träning som ett och tvååring som såg mycket lovande ut men tyvärr aldrig kom till start utan blev ridhäst tidigt. Och vi hade Age of Reasons tre sista avkommor i stallet men de var dock inga stjärnor=)
 
Sv: Visa era galopphästar!

Har ridit hos Ralle sen 1995 med undantag av ett par år, typ 03, 04. Vem är du då? Hur känner du till våra hästar?
 
Sv: Visa era galopphästar!

Glitner är helt fantastisk!!! Har aldrig suttit på en sån underbar häst tidigare och då har det ändå blivit några stycken - började rida på Hägerneholm när jag var 8. .. Han är ljuvlig att rida - som en känslig, lyhörd, stark men smidig katt! Är fortfarande hingst men som en trogen hund i psyket, alltid villig att göra sitt bästa. Tyvärr haft fånganfall större delen av sommaren men nu tack gode dud återställd. Den lille rackaren har också lyckats bli pappa till en lika fantastisk liten hingst (genom tjyvbetäckning!!!) som jag nu håller på att rida in. Vi får väl se om han kommer till galoppen vi försöker få honom reggad nu först och främst men han är läraktig och klok, lika fin som sin pappa. Glitner är värd sin vikt i guld, den hästen tänker jag inte skiljas ifrån i första taget!!!!
 
Sv: Visa era galopphästar!

jag har ingen bild men ska fixa det.Hon heter Winthea.och är 10 år gammal hon har stått på jägesro hon kom 2a i ett lopp.sen kom en tjej och köpte henne men sen blev hon jätte rädd för henne så hon stog ett år senn köpte en annan tjej henn så hon fick börja om för tex:när man öppnade boxdörren så bara "anfalde"hon en och var jätte jobbig och "farlig" så hon fixade henne men nu när jag har henne är huvudskygg kann inte vara ensam i hagen för då bara rymer hon om man försöker rida utt själv så bara vänder hon och skenar hem.hon är ju ganska het på bana och VÄLDIGT känslig tex: om man kräver för mycket så blir hon jätte frustrerad.med andra ord lite av en problem häst.men jag älskar henne en då.pappa Theatrician mamma Winnymere.


Jag har också en häst efter Theatrician :D
 
Sv: Visa era galopphästar!

KL

Har visat dessa bilder på andra forum men inte här, de är sen oktober, har varit dålig på att ta bilder över vintern, men här är grabben under lite galopp arbete ute:

IMG_5756.jpg


IMG_5705.jpg


Gossentest.jpg
 
Sv: Visa era galopphästar!

Här är min ängel. född 04
Spin ** efter Diaghlyphard undan Redbone morfar är Spectacular tide.
Kommer ursprungligen från Rävdansen men stod på angarn i två år i träning hos Marie Twomey. Startad 6 ggr med usla resultat, inte hennes grejj. Har nu varit hos mig i två år, fick henne helt friskförklarad i höst från alla småproblem jag fick på köpet. Ridhäst ska hon bli! Men vi tar ett steg i taget. Målet är debutant fälttävlan nu i augusti.

vrldenssnyggastehopp.jpg

(döm inte stackars mig som verkligen inte hängde med i det fina hoppet)
http://
spin002.jpg
I ledning!
http://
DSC00009.jpg
mitt lilla nypon:heart
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 125
Senast: Jerseyite
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Görel
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 547
Senast: Habina
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp