Bukefalos 28 år!

Visa era galopphästar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Visa era galopphästar!

:laugh:VILKA FINA BILDER,HAN ÄR EN RIKTIG PENG.Bara så fin,helt underbart snäll och samarbetsvillig i alla lägen,och han gillar att jobba.Han är inregistrerad och har startat på galoppen under namnet TURSOMENTOK.:cool:
Det ser ut som om han har fått det så BRA det glädjer mig verkligen.:bump:
HIHIHI han har verkligen haft TUR SOM EN TOK

Hehe kul att du kände igen honom Marie, visst e
det "token" :D Jag tror det är din arm som är med på bilden mitt i collaget :banana:
Här hemma går han under namnet
Prinsen, det är just vad han är, en speciell prins ;)
Fast det tycker väl alla om sina hästar antar jag :D
 
Sv: Visa era galopphästar!

*kl*

Här kommer en ny bild på lilla Izzie e.Federico-Secret Destination

080818011i.jpg


Vi hade tänkt att fölvisa henne men tyvärr ändrades planerna
 
Sv: Visa era galopphästar!

Här kommer min syskonskara, alla tre u. Hot Beignet (USA) - Devil His Due.

097.jpg


Det ser ut som det är "min" häst Firefighter som är bakom din :)

Helt riktigt, det var efter första vattenpassagen. Vid nästa tog Kalle sig ett dopp. Min häst var tvungen att hoppa över Kalle och Firefighter för de föll rätt framför henne. Lite läbbigt men det gick ju bra ändå, Kalle var lika glad i alla fall.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Jag har nyligen köpt en fd. galoppör från Täby där hon stod på Täby galopp och hon är et 4årigt sto tävlat steeplechase och vanligt löp. Världens snällaste!
Hon heter Mayenne och hennes ppapa & mor är;
e; Melmac u; White Strings

73724504583713ecc0cf29122daf284e_480_640.jpg

bcdc14ae377693e089b86668026c43ff_640_480.jpg
 
Sv: Visa era galopphästar!

gör ett nytt försök att lägga ut bild på min älskling :love:

Sack..jpg


omskolas till dressyrhäst. Bilden togs för 1 år sedan och då hade jag ägt honom i drygt 1 år. Han är e Diaglyphard.

Åh, så lik pappa han är!!! Jättevacker häst du har! Jag hade hand om Diaghlyphard när han kom till Sverige. Han var så go och snäll, red mellan stohagarna och han var nästan lite blyg för tjejerna som stylade för honom. Fast det försvann snabbt när han fick börja betäcka :o

BTW, ingen som har avkommor efter Feltwell? Han stod på samma gård och var min speciella älskling :love:. Jag har fortfarande hans foto inramat på väggen, mycket speciell kille...
 
Sv: Visa era galopphästar!

Jag har hört att Diaghlyphard var hemsk, och vissa backar när de hör att min häst har honom som morfar, men hon är (oftast) super mysig. Hon kallas ju inte precis för Gosan för hon är dum!
 
Sv: Visa era galopphästar!

Det där tror jag du fått om bakfoten. Diaghlyphard är känd för att ge till viss del skarpa och lite märkliga avkommor, men det betyder inte att hingsten behöver ha varit särskilt konstig själv : ) Det jag förstått och erfarit av D avkommor är att de är mycket intelligenta med mycket vilja. En del är pga detta rätt skarpa i temperamentet men blir underbara ridhästar som vill jobba. Det andra skiktet av hans avkommor har jag förstått har haft en läggning att vara rädda av sig, svåra i reaktionerna och väldigt känsliga.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Blue Black född 1987
10år som löphäst,10år på ridskola och är idag uthyrd på foder!

Blue.jpg

(mina hyresvärdas häst)
 
Sv: Visa era galopphästar!

Har en hingst efter Diaghlyphard född -92 som är mycket snäll och trevlig att ha och göra med:) Efter sin galoppkarriär används han som avels-hingst och rids dressyr. ( jag är inte duktig på det här med att infoga bilder här, men det finns bild här under " Ny karriär " )
Jag har hört det innan att avkommor efter D skulle vara lite svåra, är det bara en missuppfattning ? Om man tittar på min är det fel iallafall :laugh:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Det där med intelligens kan jag verkligen hålla med om, det måste min häst fått av honom i så fall ;)

Sen det jag hört är ju ifrån halvblodsmänniskor som aldrig i livet skulle köpa ett fullblod för de är galna och kommer de från galoppen så galopperar de hela tiden, i hagen, i boxen, på stallgången, går inte att rida med andra hästar *bla bla bla*
 
Sv: Visa era galopphästar!

nä de är hemska... :angel:

sen att det står MAAAAT :devil: i pannan på halvblod är väl en annan sak ;)
 
Sv: Visa era galopphästar!

Det där med intelligens kan jag verkligen hålla med om, det måste min häst fått av honom i så fall ;)

Sen det jag hört är ju ifrån halvblodsmänniskor som aldrig i livet skulle köpa ett fullblod för de är galna och kommer de från galoppen så galopperar de hela tiden, i hagen, i boxen, på stallgången, går inte att rida med andra hästar *bla bla bla*

Precis! :D:bow:

fast avkommorna ÄR som sagt kända för att kunna vara både skarpa och knepiga. Men det beror ju på om man kallar hästar med lite hjärna för krångliga förstås :D:angel:

det jag hört från galopp folk ang. D förrut var att han tydligen var lite knepig att hantera i det att han föredrog ett fåtal människor runt omkring sig och inte accepterade alla. Tycker inte den egenskapen bör ekvivaleras med ren och skär galenskap precis : )
 
Senast ändrad:
Sv: Visa era galopphästar!

Blue Black född 1987
10år som löphäst,10år på ridskola och är idag uthyrd på foder!

Blue.jpg

(mina hyresvärdas häst)

Jättefin påminner lite om Carnoustie,ser definitivt inte gammal ut.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Jag har bara ridit ungefär 5 av D's avkommor men jag ÄLSKADE dem. :love::love:Riktiga kapplöpningshästar!

roligt att höra, jag är själv väldigt förtjust i min avkomma :D

flera på Täby när jag var där bara himlade med ögonen när de hörde att jag hade en. roligt att det finns andra sidor från galopp folk ang den stammen :) :D
 
Sv: Visa era galopphästar!

Då stämmer det mycket väl min fd "stall hyresvärds" kommentar om min häst:

"Hon väljer sina offer" :angel:

(Sen står det faktiskt maaaat i hennes panna också, funderar på om det är ett fullblod som är pappa eller var de en liten ponny?)
 
Sv: Visa era galopphästar!

Diaglyphard var ju trots allt Championhingst i MÅNGA år och det är det som är intressant i den här sporten!

Angående ätandet så äter mina starthästar väldigt bra. Och har väldigt grov benstomme.:angel:

Så, Creetown och Lustig, inga elaka kommentarer. Vi vet!:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 206
Senast: Jerseyite
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: jemeni
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 247
Senast: Pritchel
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 794
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp