Visa era galopphästar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Visa era galopphästar!

Helt riktigt, det var efter första vattenpassagen. Vid nästa tog Kalle sig ett dopp. Min häst var tvungen att hoppa över Kalle och Firefighter för de föll rätt framför henne. Lite läbbigt men det gick ju bra ändå, Kalle var lika glad i alla fall.

Ja, jag var inte där men jag hörde att det såg ganska läskigt ut =/ Haha, typiskt Kalle. Känner du honom?

Är den bilden tagen från en film som ligger uppe på YouTube? Kalle visade mig nån film på det loppet för längesen på YT. Kan du isåfall länka? Hittar nämligen inte den..
 
Senast ändrad:
Sv: Visa era galopphästar!

Är ingen galoppmänniska och håller inte på med det..
men jag har en fråga: Är det någon här som vet något om Le Mans xx? Jag har ett sto efter honom, men jag skulle vilja se bilder m.m.
Enda bilden jag sett på honom är en som jag fick med när jag köpe mitt sto, ett tidningsutklipp på hans huvud bara, hade velat se hela honom.. mitt sto har iaf sin pappas huvud, men resten..?
Vad jag läst så ska han lämna bra avkommor och att han har en mycket bra exteriör.
Men vart hittar jag bilder? har provat med google, men får bara fram en massa ferraris typ :)
 
Sv: Visa era galopphästar!

Om mitt minne inte sviker mig så stod Le Mans xx hos Lena och Benny Zeiloth på Eklunda stuteri i Örebro. Kontakta dem via deras hemsida, de kan säkert hjälpa dig.
http://www.eklunda.com

Mvh, Elin
 
Sv: Visa era galopphästar!

Jag brukade trilla av hans mormor Mirja Helena någon gång i den grå forntiden. Le Mans själv var en riktig cigarr, hans ägare Sören Östlund, flängred honom härs och tvärs på Täby. Kommer i håg att han brukade hoppa över de små häckar som på den tiden omgav den stora volten inne på stallområdet. Har för mig att han red barbacka också. Show var det i alla fall!:bump:

Om du är desperat efter en bild kan jag tänka mig att Sörens dotter Maggan, numera gift Svennehed, har bilder på Le Mans. Hon jobbar på Hästsportens Hus.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Naj, det är det inte. Mazil är dock numera pensionerad och går som ridhäst.

Mazil:
1713654.jpg

Tyvärr har jag dåliga nyheter!
Mazil har fått sluta sina dagar och galopperar numera på de evigt gröna ängaran.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Jag brukade trilla av hans mormor Mirja Helena någon gång i den grå forntiden. Le Mans själv var en riktig cigarr, hans ägare Sören Östlund, flängred honom härs och tvärs på Täby. Kommer i håg att han brukade hoppa över de små häckar som på den tiden omgav den stora volten inne på stallområdet. Har för mig att han red barbacka också. Show var det i alla fall!:bump:

Om du är desperat efter en bild kan jag tänka mig att Sörens dotter Maggan, numera gift Svennehed, har bilder på Le Mans. Hon jobbar på Hästsportens Hus.

jasså, flängred? ja då verkar han ju ha varit snäll iaf :p
jo.. bilder hade ju varit guld, vill så gärna se hur han ser ut :) ska försöka fixa fram det på nåt vis..
 
Sv: Visa era galopphästar!

, hans ägare Sören Östlund, flängred honom härs och tvärs på Täby. Kommer i håg att han brukade hoppa över de små häckar som på den tiden omgav den stora volten inne på stallområdet. Har för mig att han red barbacka också. Show var det i alla fall!:bump:

Haha det där kommer jag ihåg, nu när du säger det...roliga tider på Täby som jag saknar mkt ibland
 
Sv: Visa era galopphästar!

Ja, det var allt bättre förr!:angel: Nu är hela den mittenvolten full med walkers och plastade storbalar. Det ser ut som ett bombnedslag. Eller motorvägsbygge! :eek:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Den volten minns jag också, där visade en (numera)kompis en häst i urtiden och jag var dum nog att köpa det lata skrället trots att han försökte driva sidvärts ut från den där volten och när det inte gick fick han "panik" över hennes jacka som låg slängd över ett par buskar i häcken:rofl::rofl:

Men han placerade sej senare bra i LA dressyr, den stackaren, :p och annat roligt som hopptävlingar terräng mm.:bump: som han uppskattade mycket mer än dressyrbanan.:rofl:

Kommer aldrig att glömma hur han slingrade sej för att slippa se ut som en "dressyrhäst" på den där volten.:rofl: Men inte hjälpte det.:angel:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Det där tror jag du fått om bakfoten. Diaghlyphard är känd för att ge till viss del skarpa och lite märkliga avkommor, men det betyder inte att hingsten behöver ha varit särskilt konstig själv : ) Det jag förstått och erfarit av D avkommor är att de är mycket intelligenta med mycket vilja. En del är pga detta rätt skarpa i temperamentet men blir underbara ridhästar som vill jobba. Det andra skiktet av hans avkommor har jag förstått har haft en läggning att vara rädda av sig, svåra i reaktionerna och väldigt känsliga.

När han kom till Rävdansen vid importen efter veckor på resande fot var han jättelugn. Minns att jag frågade på skoj om de var säkra på att han verkligen var hingst :D Jag hade bara hand om honom ett par månader och satte igång honom innan han visades i Sverige och han var underbar att rida och hantera, var social och gnäggade alltid när han såg mig och tjafsade aldrig. Men jag gillar intelligenta djur med lite humör och är själv en lugn ledare så det var kanske därför vi kompade ihop??? Han var intelligent, märkte direkt om han kunde pilla med något eller tuffa sig mot någon etc. Löphuvud hade han väl uppenbarligen också och generna kan väl ingen klaga på om man tittar på statistiken. Men fölen får ju en del arv av mamman också och med en skarp morsa kan det säkert bli för mycket ibland. Jag skulle gärna ha en avkomma efter honom och unndan ett bra sto...
 
Sv: Visa era galopphästar!

kan tänka mig det, har inte varit där på 100 år känns det som, och jag vill nog komma ihåg det som det var då på 80 talet
 
Sv: Visa era galopphästar!

En hingst på 5 år, pm.:a om du vill ha nam,mer än 20 år sen.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Visa era galopphästar!

När han kom till Rävdansen vid importen efter veckor på resande fot var han jättelugn. Minns att jag frågade på skoj om de var säkra på att han verkligen var hingst :D Jag hade bara hand om honom ett par månader och satte igång honom innan han visades i Sverige och han var underbar att rida och hantera, var social och gnäggade alltid när han såg mig och tjafsade aldrig. Men jag gillar intelligenta djur med lite humör och är själv en lugn ledare så det var kanske därför vi kompade ihop??? Han var intelligent, märkte direkt om han kunde pilla med något eller tuffa sig mot någon etc. Löphuvud hade han väl uppenbarligen också och generna kan väl ingen klaga på om man tittar på statistiken. Men fölen får ju en del arv av mamman också och med en skarp morsa kan det säkert bli för mycket ibland. Jag skulle gärna ha en avkomma efter honom och unndan ett bra sto...

Tack vad roligt att du delar med dig som träffat och haft hand om honom personligen! :bow: jag har fått den uppfattning du beskriver, dvs att han ger väldigt intelligenta avkommor, som ibland pga detta kan uppfattas svåra av folk. Min kille efter honom är väldigt intelligent så som du beskriver, läser av folk och "folk" men är otroligt snäll och älskar att jobba.

:bow:
 
Sv: Visa era galopphästar!

jag hade en D-avkomma innan min nuvarande. Fantastisk häst som ställde upp till 100% och hjälpte nybörjarmig rätt. Såg hoom också som väldigt personlig och med en väldans integritet, folk brukade tro det var ett sto.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 125
Senast: Jerseyite
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Görel
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 547
Senast: Habina
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp