Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

Ni har jättefina hästar allihop! :love:
Hur höga är era hästar?
Hur långa är ni?
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Min cob var i våras 147 cm hög och jag är 167 cm lång.

Här kommer lite nya bilder på min bushäst!

DSC_0021-1.jpg

DSC_0027.jpg

DSC_0062.jpg

DSC_0068.jpg

DSC_0108.jpg

DSC_0124.jpg

DSC_0105.jpg

DSC_0063.jpg
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Beror helt på vad du söker för slags häst; ponny eller stor häst? avelsdjur, skogsmulle eller tränings-/tävlingshäst? osv...
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

D-ponny size eller LITEN storhäst (max 155..)
hingst/sto
3-4 år, helst inte mer än suttet på då jag kan göra det mesta själv men vill ändå ha något att börja med direkt och inte behöva vänta ett år eller mer
Stor gång, kraftfull
Behöver inte bli tävlingshäst men vill ändå ha uttryck, gång och kapaciteten för det

Bör tilläggas att i mina ögon är "vanliga tregångare" (typ halvblod o.s.v.) riktigt tråkiga och söker därför något ut över det men i ponnystorlek.

Leker bara med tanken och ska inte skaffa häst igen förrän tidigast om ett par och då blir ponnyn/hästen ett komplement utöver den nya islandshästen som antagligen kommer införskaffas i samma veva.
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Då är du lika lång som mig :)
Skulle gärna ha en cob i framtiden:love:

Den jag har hamnade hos mig av en slump. Jag skulle inte ha någon...har aldrig ens tittat på rasen förr. Nu planerar jag att ta en avkomma på fröken röd :o ...är helt såld!
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Förstår det, är en fin häst du har :)
Mitt första möte med rasen var en valack på ridskolan (var bara där för att visa rasen just då) 160 hög, fux och sååå fin!:love:
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Herregud vilken fin häst! Jag har alltid varit väldigt svaf för welshar, om/när jag skaffar häst igen blir det nog en welsh cob! :)
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Min cob-kille

9732425.jpg


Ena stoet

2304240.jpg


Andra stoet (Foto Camilla Olsson, bilden är köpt!)

382614.jpg


Mitt förra sto. R.I.P.

9792818.jpg
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

kl

Vilka otroligt vackra hästar ni har!
Jag har ju min feta hårboll som har gått på lösdrift i ett halvår nu, är ju knappt så man vågar visa bild. Tyvärr fick hon en skada för ett år sedan som inte verkar vilka läka ut, så på Onsdag nästa vecka får jag förhoppningsvis reda på om hon kanske kan bli mamma. Även om jag inte vet än har jag ändå börjat kika lite på hingstar :o

Här är tjockisen i fråga;
2vaeeko.jpg


Och från i höstas innan jag släppte henne på lösdriften.
307wbiw.jpg



Håller alla tummar jag har för att vet ska vara positivt på Onsdag!
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

*KL på mig själv*

Blev lite bilder också!

han började med en cob-show
DSC_0036.jpg


sedan fick han lite allmänna urladdningar!
DSC_0023.jpg


Sedan var han bara fantastisk!
DSC_0123.jpg

.jpg[/IMG]

Vilken snygging, hingst antar jag?!
brukar du alltid få longera innan ridningen? tillåter du att han bockar av sig innan du rider i lina? Men från ryggen tillåter du inte bockningar eller hur resonerar du?
spännande.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 625
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 039
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 165
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 704
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp