Bukefalos 28 år!

Westernfolk med hund

Sv: Westernfolk med hund

Jasså! Igår kunde du ha fått henne alldeles gratis. Hon kom hem och hade skaffat sig en ny färg, brungrön brindel tror jag den får klassas som. Rullat sig i canadagås bajs mycket noggrant så mamma fick brotta in 35 kg mycket motsträvig bulldog i den lilla lilla duschkabinen. Därefter orsakade hon ett mindre kaos av mattor, filtar och vattenskador när hon skulle torka sig...
Man blir lycklig av djur.....:crazy:

Ja men precis, ska visst vara bra som terapi
new_hmm.gif
 
Sv: Westernfolk med hund

jag har inte mönstart min hund, utan föder upp vit schäfer.
jag tycker inte om skk.

Hur blir en Vit Schäfer en Vit Herdhund?
En Vit Schäfer kan endast bli en Vit Herdehund genom en sk. Mönstring (som enbart kan ordnas av Vit Herdehundklubb). Mönstring innebär att två av SKK speciellt utbildade domare granskar hunden, för att med utgångspunkt från rasstandarden bedöma om hunden är rastypisk. Domarna avger sitt yttrande på en blankett, som - om hunden anses rastypisk, utgör underlag för registrering i SKK:s annexregister.

Eftersom de Vita Herdehund valparna vid registering i SKK ska ha känd HD, AD på föräldrar samt en känd bakgrund vill vi även veta samma sak om hundar som mönstras in och eventuellt godkänds av SKK domare för inregistering i SKK:s annexregister som Vit Herdehund. För vårt avelsarbete eftersträvar vi att hundarna ska vara sunda, stabila och friska. Det är inte antalet Vita Herdehundar som avgör, utan kvalitén på hundarna som gör nytta i vårt avelsarbete.
 
Sv: Westernfolk med hund

Hon är helt underbar :love:

Samtidigt har jag lite ågren över vad jag har givit mig in på :eek:

Har en sjuk häst nu och vill helst hålla på med akvarie fiskar som man kan spola ner när dom dör.....inte skaffa mig ett till djur som jag fäster mig så otroligt vid.

ser fram emot att få gå på kurs och träna :love:
 
Sv: Westernfolk med hund

Hon är helt underbar :love:

Samtidigt har jag lite ågren över vad jag har givit mig in på :eek:

Har en sjuk häst nu och vill helst hålla på med akvarie fiskar som man kan spola ner när dom dör.....inte skaffa mig ett till djur som jag fäster mig så otroligt vid.

ser fram emot att få gå på kurs och träna :love:

Bättre att ha älskat och förlorat än att aldrig ha älskat alls...

Även om jag vet hur tufft det är när någon man älskar är sjuk.

Det kommer gå kanon med hunden. Kanske egentligen är precis vad du behöver just nu, mer villkorslös kärlek.
 
Sv: Westernfolk med hund

Bättre att ha älskat och förlorat än att aldrig ha älskat alls...

Även om jag vet hur tufft det är när någon man älskar är sjuk.

Det kommer gå kanon med hunden. Kanske egentligen är precis vad du behöver just nu, mer villkorslös kärlek.

Var ju ett tag sen men bättre sent än aldrig :o

Nu efter att ha varit hundägare i 4 månader kan jag inte förstå att jag har tvekat, hon ger mig så mycket :love:
 
Sv: Westernfolk med hund

Mike!

Min lilla tjej är nu 6 månader och underbar, ett riktigt energi knippe med massor av bus och humor, hon tror att alla vill leka (både människor och hundar), börjar nu få lite ordning på lydnaden även om konsentrationen inte varar så länge :angel:

Hur är din aussie?
 
Sv: Westernfolk med hund

*kl*
Nu när denna tråd ploppat fram igen så uppdaterar jag med att lägga in en sommarbild på en av våra hundar, BC korsningen Didi.

I1305079W718H539V20080730T123320Z.jpg
 
Sv: Westernfolk med hund

knapp

Vi har precis köpt oss en sötlök :love:

Rottistjejen Björkelunds Jojjo

Bild%20139.jpg
 
Sv: Westernfolk med hund

Hej allihopa. Är ny på western forumet men det är väl dax att presentera mig nu. Petra heter jag, o detta är mina två vovvar som
älskar att vara i stallet. Båda två brukar följa med ut i skogen när jag rider, lillen är en riktig hårdig och har inga problem att hänga med i galoppen.



Rioja, är en äkta spansk gatuhund, kom till sverige -02 och är idag 6 år gammal. Enligt henne själv störst bäst o vackrast, bäst att döda innan man blir dödad. Men annars en riktig gullegris som sover vid mattes mage under täcken på nätterna. Charmar alla med sin utstickande tand (kraftigt underbett ;)
12323941.jpg



Molly, schäfer/alaskan huskey blandning på 3 år. Världens lilla fjant som gärna sitter i knä. Ingen vidare vakthund här inte, men jagar gärna vilt.
11819258.jpg


Och en bild på båda mina små hjärtan
12323927.jpg
 
Sv: Westernfolk med hund

Howdy!

En riktig kalashund! :)
Mycket hund, kan vara rätt tuff, men en positiv och glad varelse.
Helnöjd med henne!

Här ett par bildlänkar :
Stina (till höger) och Mamma Tilly
http://www.pixbox.se/pic_show_id22900750.html

Stina
http://www.pixbox.se/pic_show_id22900748.html

Hon är 14 månader nu.

/Mike

Åh vilka fina bilder!

Ska försöka skaka fram några på min Luna också.
Tuff men med ett väldigt bra "språk", hon känns som en quarter i hundförpackning :D

Vad är det för stam på din?
Min kommer från Åland och hennes föräldrar från kennel Thornapple i USA.
 
Sv: Westernfolk med hund

Jag har två stycken Parsson Jack Russel terriers :)
De är underbara, plus att man kan få dem att hoppa upp på hästen utan hjälp :) Perfekt när man möter trafik i skogen :)

/Emmi
 
Sv: Westernfolk med hund

Vi har 2 st hundar en Engelsk Mastiff och en Neapolitansk Mastiff mkt trevliga och bra gårdshundar ,som dessutom vaktar bra
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 210
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
809
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 678
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp