Bukefalos 28 år!

Westernfolk med hund

Sv: Westernfolk med hund

Aha. Ja, nån dag blir det boxer... Hade velat ha en Xia-dotter men hon har ju tyvärr blivit för gammal. Kanske blir en Hallon-dotter istället. Vill ha en tigrerad med lite vitt.
 
Sv: Westernfolk med hund

Tjoo Wildy:laugh:
JR e suveräna :rofl::rofl:

Visst är JR suveräna....jag har sån massiv övertalningsoperation här hemma...jag köar ju som sagt för en Grey....utställningsvarianten! Vi har ju också fått en Corgi i present av vår goda vän i USA som förhoppningsvis kommer flygande från USA nästa helg, dock skall min lillebror få överta henne hade vi tänkt. I övrigt vill jag ha en "ny" JR...som jag vill ställa ut!

Hoppas allt väl Annelisan....miss ya!!
 
Sv: Westernfolk med hund

Jag har ju köpt en ny vovve! Förutom den hunden som jag lagt upp tidigare i tråden så har jag även denna lilla, snart 6 månader gammal (dock lite yngre på korten ;))
96%golden 4% border collie

24815121.jpg


25119506.jpg
 
Sv: Westernfolk med hund

Visst är JR suveräna....jag har sån massiv övertalningsoperation här hemma...jag köar ju som sagt för en Grey....utställningsvarianten! Vi har ju också fått en Corgi i present av vår goda vän i USA som förhoppningsvis kommer flygande från USA nästa helg, dock skall min lillebror få överta henne hade vi tänkt. I övrigt vill jag ha en "ny" JR...som jag vill ställa ut!

Hoppas allt väl Annelisan....miss ya!!
Kul med en utställningshund , va inte kan ni ge bort en import hund:eek: behåll den !!
Vår JR var vi tvungna att ta bort 19 Aug-08 pga av leversvikt men han blev ändå 12 år vår lille Torsten så hoppar er tös på tåget nu hit så blir det vääääldigt högstälda JR bebisar me något intryckt nos:angel::angel:
Vi ses ..du vet ju vart vi är:love:
 
Sv: Westernfolk med hund

Nu finns det nykläckta valpar hos Mysslingens, leverans i Maj:D
 
Sv: Westernfolk med hund

Guuu va söt , din valp ser ju ut som en ren Golden:love::love::love:
 
Sv: Westernfolk med hund

Vi har en samojed! köpte honom som omplaceringshund 7 månader gammal, nu är han 2 och vi har precis börjat få ordning på han! Det är en väldigt trevlig hund, men hur krävande som helst!!!

picture.aspx
 
Sv: Westernfolk med hund

Japp, men fråga mig inte hur man räknar fram det! ;) (Hennes mamma är 6 % BC och resten Golden så det minskar typ med 2 % för varje generation, iallfall nu när det är så lite.) :D

Min Agnes är åt andra hållet...där finns det en osynlig labrador med 5-6%...märks inte på temperamentet heller. Hon är som en "extrem"-BC...går inte att ha med sig på uteritterna för hon försöker eya hästen att stanna hela tiden. Ett pucko, helt enkelt...:crazy:
081218Agnes.jpg

081221Agnes3.jpg


Matchar hästen rätt bra
081221RocketAgnes2.jpg
 
Sv: Westernfolk med hund

Vi har en pointer!! Helt perfekt hästhund. Orkar hur mycket som helst på ritter och låter hästarna vara! :)
Får oxå en liten bäbis om ca en månad!

En australien shepherd!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Westernfolk med hund

Jag har Mellan Schnauzer, varför vi har det är för att vi är hunduppfödare på de :) Jag har haft mellisar sen jag föddes. Min mormor födde upp mellisar förr men hon har bytt till dvärg nu. Vår hund Bäbis funkar bra hos hästarna (nu) Innan tyckte hon det var jätte kul att bita min ponny i bakbenen, men vi satte lågt stängsel in till hagen så nu gör hon inget, och det är rätt bra för jag har en unghäst som inte gillar henne så mycket.
 
Sv: Westernfolk med hund

Vi har en pointer!! Helt perfekt hästhund. Orkar hur mycket som helst på ritter och låter hästarna vara! :)
Får oxå en liten bäbis om ca en månad!

En australien shepherd!!

Härligt med en Aussie, jag har en som är 1 år, vilken kennel kommer din i från?
 
Sv: Westernfolk med hund

Ha ha man säger så möe :laugh:
kommer du inte i håg ..jag sa med i höstas efter att vår JR fick somna in efter en tids sjukdom ..- ska aaaldrig mer ha en hund ..vill lägga tiden på annat ,,se nu har man en dreggel på golven o massvis me hundhår o träningsvärk i benen efter allt rännnande ute..vart tog vilan vägen? så säg till när vi ska ses på boxer träff ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 927
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
791
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 058
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp