Bukefalos 28 år!

Westernfolk med hund

Sv: Westernfolk med hund

Jag är väl inte "riktig" westernmänniska..men vill ha en bra hund för att ha med i stallet, på ridturerna o.s.v. (när det blir dags).
Har länge varit inriktad på vinthund, helst Salukin. Okej de är inte så himla snygga kanske, men vad jag har hört; inte så krävande när det kommer till psyket, orkar gå/springa långt och länge och mår bra av det. en hund för mig; orkar mycket fysiskt, behöver inte massor av annan träning än lydnad, stallet och ordentliga promenader.
nån som har erfarenheter??
 
Sv: Westernfolk med hund

har i flera år haft terv hemma vid mamma, o den dagen jag skaffar hund blir det en terv, jag älskar dessa hundar.
så kramgoa, lättlärda o energiska...
tyvärr finns inte tiden för en hund just nu... snyft...
 
Sv: Westernfolk med hund

Jag är väl inte "riktig" westernmänniska..men vill ha en bra hund för att ha med i stallet, på ridturerna o.s.v. (när det blir dags).
Har länge varit inriktad på vinthund, helst Salukin. Okej de är inte så himla snygga kanske, men vad jag har hört; inte så krävande när det kommer till psyket, orkar gå/springa långt och länge och mår bra av det. en hund för mig; orkar mycket fysiskt, behöver inte massor av annan träning än lydnad, stallet och ordentliga promenader.
nån som har erfarenheter??

Dem flesta vinthundar har en jakt intresse som heter duga som sitter djupt, men om man vill länna efter en snabb saluki i skogen innan den har lärt sig så är det en bra hund eller så är det koppel som gäller :) Men vackra är dom

ett hund test: http://www.canis.se/oppdretter/rasevelger.php
 
Sv: Westernfolk med hund

Boxer hanne :) världens bästa ras!!!! Förutom att de fryser här uppe i norr. Så jag köpte mig en alaskan alamute. Mycket trevlig hund det med även om det är så olik en boxer som det bara går att bli. Det jag saknar med malamuten är att den inte vaktar. Så jag antar att boxer är bäst iaf.... de finns ju täcken som tur är :smirk:

Nu har jag äntligen bestämt mig efter allt velande! Det blev en liten boxertjej till slut. Ska hämta henne den 26:e :love:

Nån som har nåt bra namnförslag? Hon ska heta Dolly Parton i stamtavlan, men jag tror inte jag vill kalla henne för Dolly....
 
Sv: Westernfolk med hund

Patty?:)
Kul att du har köpt en boxer, själv är jag nu med boxer ägare , en 7 månaders boxerkille , svart o är tigrerad , en underbar ras :laugh:
 
Sv: Westernfolk med hund

Patty :D
Vi får väl se hur stora tuttar hon får när hon löpt....;)

Va kul att vi är såpass många med Bukeboxrar. Min är oxå tigrerad med vita tecken! Ville egentigen ha en gul, men letade jättelänge utan att hitta nån som kändes bra. Börjar bli lite nervös att jag kanske tagit mig vatten över huvudet som har haft 11,5 år med världens lättsammaste vovve fram tills nyligen, men det lär väl ge sig efter hand.

Bara knappt 11 dagar kvar nu! :eek:

Vart kommer din ifrån?
 
Sv: Westernfolk med hund

Saluki är ju världens vackraste hund! Fast bor man mitt på en slätt är det inte så praktiskt... eftersom de jagar med synen i första hand, alltså springer efter det som rör sig. Och en saluki är inte en hund som kommer kallad... den kommer när den vill själv! En av mina kunde stå på andra sidan av ett gärde och titta undrande på mig när jag ville att den skulle komma: -Men matte, jag ser dig ju! Jag kan komma på två sekunder om jag vill, varför ropar du på mig?
 
Sv: Westernfolk med hund

Vår kommer ifrån Uppsala, Mysslingens kennel . T kullen:)
Vart kommer din ifrån?:)
 
Sv: Westernfolk med hund

KL

BC va de här! :) Känns som den rätta boskapshunden :angel:
maj_08_010_1210932110_4190270.jpg
 
Sv: Westernfolk med hund

Skoj!! Sandviken är ju nästgårds mig ju!!!;)

Har för övrigt en (eller egentligen två) boxer från samma kennel som Anneli!!!
 
Sv: Westernfolk med hund

Jag kanske räknas som en "riktig" westernmänniska..:angel:

Jag har en GAMMAL JR....och köar för en Grey:love:....och kommer nog skaffa en JR till när "gammelmaja" inte finns med mig igen....

:banana:
 
Sv: Westernfolk med hund

Skoj!! Sandviken är ju nästgårds mig ju!!!;)

Har för övrigt en (eller egentligen två) boxer från samma kennel som Anneli!!!

Synd att jag har 50 mil enkel väg dit upp, annars hade jag ju kunnat kika förbi på en fika när jag hämtar lilla gullegrynet ;)

Kan inte ni berätta med om era trubbnäsor, hur det är att leva med en sådan osv? Vad heter era? Jag har värsta namntorkan nu - inget känns bra nog!:crazy:
 
Sv: Westernfolk med hund

Vår trubbnos kille heter Mysslingens Trenter och jag e helt grön på boxrar men har alltid velat ha en då dem verkar så häftiga. Har hafft Bouvier , Grandis o Jack Russel tidigare.
Ja vad ska man berätta om denna killen ,, han e väldans snäll , älskar alla människor men han vaktar ändå huset med sitt mörka skall när det knackas på dörren . Är full i energi som måste få utlopp dagligen med lite spårningar o lek utomhus , han e också väldigt trög i bland, kan ta en stund innan han fattar ok jaha e de det du vill att jag ska gjöra:p
 
Sv: Westernfolk med hund

Vilka är föräldrar till din? Jag hade också tänkt skaffa boxer i framtiden och gärna från Mysslingens.
 
Sv: Westernfolk med hund

pappa är Korad Trebula Dexter mamma är Korad Mysslingens Hallon :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 927
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
791
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 069
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp