Bukefalos 28 år!

Westernhatt

sasucatu

Trådstartare
Om man beställt en hatt som är sne, alltså "missbildad" eller vad man ska kalla det, ska inte bolaget då betala frakten, både när jag skickar tillbaka den och när de skickar mig en ny hatt?

Hatten i fråga är så pass sne att det syns TYDLIGT och bolaget har gått med på att byta, dock måste jag betala frakten själv. Är det rätt eller?
 
Sv: Westernhatt

De borde stå för frakten tycker jag, det är ju deras fel inte ditt. Men om de SKA stå för frakten vet jag inte...
 
Sv: Westernhatt

Jo, man kan tycka att man bara ska betala den en gång. Så har det alltid varit de få gångerna jag har återsänt en vara. Det nya exemplaret har kommit tillsammans med pengarna från returfrakten. Detta gäller givetvis bara då det är ett uppenbart fel på varan. Vill man ha en annan storlek eller färg är det en annan sak.
Ring till deras kundmottagning och förklara vänligt. Det kan ju vara ett misstag gjort av någon som inte tänkt till.
 
Sv: Westernhatt

mm, det är precis så i det här fallet, det är fel på hatten. Annars hade jag behållt den. Dom blev nästan sura när jag vänligt undrade om inte dom borde betala frakten eftersom jag ju fått en felaktig vara :o Nåja, skickade med mitt kontonr, väntar o ser vad som händer..
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 112
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
632
Senast: IngelaH
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 787
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 851
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp