Ytterligare en passfråga!

Sv: Ytterligare en passfråga!

Cesam skrev:
Vad är det som är svårt att förstå? :confused:
Deponeringen används för att man ska skicka in t.ex. vid äagrbyte så att ARAB har en korrekt lista på vem som äger vilken häst.
Nu fingerar det inte fullt ut ändå, efersom många skiter i att t.ex. registrera ägarbyte.
De "gör" inget med pengarna.....utan det är för att man ska skicka in reg.beviset vid förändringar. Är det så konstigt? Det är en liten hållhake på densom äger hästen så att rätt uppgifter finns inne på registraturen.


mvh
Carina

Aha! Det var mer detta som jag funderade på. Nu förstår jag bättre!!! :)
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

..Kanske inte hör till ämnet direkt.
Jag läser dina kommentarer om ARAB AB och förskräcks!!! Till det yttersta! Du påstår att folk mobbar föregåënde registrator men vad i helsike gör du! Mobbar det mesta och i synnerhet vikarierande registrator. Jag är medlem i SAHF och tycker det är satans så pinsamt. ARAB ABs styrelse har du själv ingått i och det resultat vi
har idag är inte bra. Det görs utredningar och det tycker jag är bra, förbaskat bra t.o.m. För närvarande luskar jag runt allt vad jag orkar
och jag hoppas nuvarande ordförande gör detsamma. Självklart är dep. avgifterna en skuld, i varje företag, och inget nytt. En skuld till oss arabägare och jag hoppas verkligen att han hittar den/de som satt sprätt på eventuella pengar, om det nu har gjorts. Skyll inte på skattemyndigheter för det finns klara regler hur man skall förfara med dylikt och det vet varenda seriös bokhållare. Så knip käft ett tag och låt styrelse, advokater och revisonsbyråer få ro. Men framför allt, sluta mobba!
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

En snabb fråga bara. Får man byta namn på en arab?I detta fallet så är det en icke godkänd arab hingst som skall få ett pass. Hingsten är 12 år gammal och har inga avkommor.
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

Annika_L skrev:
..Kanske inte hör till ämnet direkt.
Jag läser dina kommentarer om ARAB AB och förskräcks!!! Till det yttersta! Du påstår att folk mobbar föregåënde registrator men vad i helsike gör du! Mobbar det mesta och i synnerhet vikarierande registrator. Jag är medlem i SAHF och tycker det är satans så pinsamt. ARAB ABs styrelse har du själv ingått i och det resultat vi
har idag är inte bra. Det görs utredningar och det tycker jag är bra, förbaskat bra t.o.m. För närvarande luskar jag runt allt vad jag orkar
och jag hoppas nuvarande ordförande gör detsamma. Självklart är dep. avgifterna en skuld, i varje företag, och inget nytt. En skuld till oss arabägare och jag hoppas verkligen att han hittar den/de som satt sprätt på eventuella pengar, om det nu har gjorts. Skyll inte på skattemyndigheter för det finns klara regler hur man skall förfara med dylikt och det vet varenda seriös bokhållare. Så knip käft ett tag och låt styrelse, advokater och revisonsbyråer få ro. Men framför allt, sluta mobba!

Ursäkta men vem mobbar vem här? :mad: :mad:
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

Cesam skrev:
men då har Du fått fel!
NÄR fick Du detta? Efter ordinarie personals sjukskrivning?
Då förstår jag att det är fel...Du ska kontakta ARAB och genast få tillbaka orginalet och inget annat!

mvh
Carina


Nej du, det var din kära Tommy som returnerade pass + verifierad kopia på regbeviset. Om du ger mig ett litet tag kan jag se vad L gör, eftersom valackens pass tillverkas nu (eller snart eller nåt..)
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

Tycker det är sorgligt att "folk" (såna som Du t.ex) beter sig som ni gör... :mad: :eek:
Det är oerhört NAIVT och patetiskt att ni tror att EN person ligger bakom det hela???!!!
Det ni kallar en massa osmakliga saker....men det vi kallar "rädda ARAB".
Ett mail som VIDARBEFORDRAS skapar en fantasifull diskussion på andra forum med än det ena, än det andra påhoppet!
Men visst, det är ju enklast att "skjuta budbäraren"!
Ring de personer jag uppmanade Dig att ringa i svaret på mailet Du skickade mig....det har Du inte gjort än vad jag vet?! Där kan Du få detaljerad information som Du (och "de Dina") tycks behöva!
För det var ju information DU var ute efter, eller?
Men visst, Du (och "de Dina") vill väl (?) bara ha en sidas information, eller?

Vidare diskussion kan tagas med de personer jag som sagt var gav Dig i mailet...
Vi är MÅNGA som står bakom ARAB's ordinarie personal!!! Och inte vilka skitfolk som helst, stora stuterier, enskilda personer, tränare med flera......
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

Ang ev mobbning av registrator. Så VAD kan det bero på att så många har så mycket emot föregående registrator? Det lär knappast bero på solvindarna liksom.

Jag är INTE insatt i 'bråket', och även om jag bortser från att jag inte tillhör T:s fans efter diskussionerna kring valackens registrering (där T gjorde en sällan skådad kovändning när jag krävde ett hållbart svar på hur i hela helvetet en tidigare inbetald avgift kunde anses förverkad och vilka JURIDISKA grunder han hade för det..), men det JAG märker, som har så lite med både SAHF och ARAB som möjligt och mao bara påratar med ARAB kring de registeringsärenden jag måste, så är det en ENORM skillnad i service nu och förr. Nu får man svar snabbare än man hinner blinka, man får ALLA svar på en gång etc, och det är 'vänligare'. T kunde ta ett mer eller mindre bra tag på sig att svara, han kunde 'glömma' att tala om relevant information etc. Men svar gav han, och de var korrekta. Men bemötandet och svarstiden är enormt mycket bättre nu. Och det räcker för att JAG (och flera med mig) ska tycka nya registratorn faktiskt är bättre, i meningen kundservice och svarstider etc. Däremot torde T:s kunnande vara unikt, men..
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

Skrev ett inlägg, men det försvann när jag skulle skicka... Så jag får börja om.

Herregud vad du tar i Cesam!
Om du nu valt att vara "budbärare" så borde du förstått att reaktionerna skulle bli många, då det var så starka anklagelser, utan medskickade bevis. Och du får helt enkelt acceptera att det är du som blir måltavlan, efter som du valt att vara "verktyget".
"Vi" pratar inte om EN person, men det gör däremot du.
Varför skickade i så fall inte de som vet, ut detta mail?
Vi är intresserade av att veta sanningen, om det som tydligen hänt. Och det begriper vi alla, att det i såna fall är hela styrelsen som hålls ansvarig. EN parson kan inte ensam besluta om vad man ska göra med pengarna bla. Du har ju själv suttit i styrelser , bla ARABs', så jag är övertygad om att du vet vad det innebär.

Och att ifrågasätta uppgifter, som presenteras utan bevis, tyder trots allt på en viss intelligens.

Vi har valt att föra en sansad diskussion ang detta, där även du hade kunnat vara med och framfört dina åsikter på ett lugnt och nyanserat sätt.

Ingen anklagar ordinarie personal, i varje fall inte "vi". Utan vill ha fakta presenterade. Inte något annat. Detta för att få kunskap i ämnet, och för att skapa sin egen uppfattning. Och därefter ev kunna ställa sig bakom en riktigt beslut, som är i enighet med lagar och förordningar.

Det vi däremot tagit reda på, är att vi alltid kommer att kunna ha våra araber kvar, oavsett ARAB's uppgång eller fall. Då SH träder in och sköter den biten.

Så "idiotförklara" inte dom som ifrågasätter, då kan du förlora ev medspelare i laget, just pga detta! Och stå för det du gjort, och se till att kunna presentera fakta själv, inte hänvisa till någon annan!
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

Jag måste be dig läsa vad jag skriver. Inte haspla ur dig massa lösa antaganden från luften. I korta drag så ber jag dig att sluta mobba nuvarande registrator samt att jag välkomnar en objektiv utredning av ARAB AB. Något allvarligt har hänt i bolaget och det kommer i sinom tid att förklaras. Jag måste förtydliga för dig att det handlar om ett AB. Varken du eller jag kan påverka den utredning som pågår. Vare sig med massbrev eller förtal. Vidare så har jag inte på något sätt hoppat på EN person. Jag har överhuvud taget inte hoppat på någon eftersom jag inte känner till riktiga fakta. Jag har sökt information, det är riktigt, men jag avstod att luska vidare när jag började begripa att det kan ( obs. att jag skriver kan) vara ganska allvarliga fel som begåtts under ett flertal år. Därom bör du säkert veta fakta eftersom du trots allt har varit styrelseledamot flera år i nämnda bolag. Jag vill också påpeka att det är du som fokuserar allt på en person, den ordinarie registratorn, inte jag. Till din glädje kan jag berätta för dig att ord. registrator alltid har bemött mig väldigt väl, återkommit snabbt med ärenden och varit väldigt charmig att prata med.
Annika
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

Cesam skrev:
Men nu var det så att man fick ändra om pengarna för deponeringen, eftersom skattemyndigheten inte godtager "deponeringar" som en post för då blir det en skuld. Så man har flyttat runt pengarna så att skattemyndigheten blir nöjd, men pengarna (deponeringen) finns kvar hos ARAB (om nu inte ordf. gjort slut på allt genom alla sina utredningar och annat skit :devil: :mad: :mad: :mad: ).

Jaha. Jag som trodde ARAB's pengar försvann i slutet på 90-talet/början på 2000, när den då sittande styrelsen bestämde sig för att köpa IT-aktier som rasade?
Är det inte den affären som nuvarande styrelsen utreder? Varför är det "skit"? Är det inte bra att det blir ordning i vad som har hänt och alla medlemmar i SAHF (och andra arabhästägare också för den delen) får veta vad som egentligen har hänt? Är jag helt fel ute angående aktieaffären?
Skulle inte du Cesam, som satt i ARAB's styrelse den tiden, förklara för oss andra vad det egentligen är som pågår?
Allt "hysh-hysh" runt alltihop lär väl bara öka på alla rykten som går...
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

Jag puttar upp lite, i hopp om svar.
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

IT-aktierna kom väl i andra hälften av 90-talet. Det du pratar om handlar väl mest om anställningsavtal i SAHF och för att komma runt någon felaktighet så bildades ARAB. I mycket mycket korta drag och kanske inte fullt korrekt men något åt det hållet. Som jag har fattat det så ville väl ARAB AB göra någon form av "klipp" för att återbetala skulden till SAHF (=aktiekapital där dep. pengarna användes antar jag). Förhoppningsvis blev det en god tid "pappersmässigt". Antar att de fick vinst några år, betalade skatt på reavinster kanske men sen brakade börsen ihop runt 2000-2002. Kanske förluster istället uppstod. Satsat kapital åt skogen helt enkelt. Vad skattemyndigheter, som Cesam skriver om, har att göra med dep.avgifter egentligen fattar jag inte, om de har bokförts korrekt givetvis. Allt jag skriver är uppsnappat, hoplagt från lite info här och lite info där. Sent om sider kommer ju vi att få reda på allt. Det är ju faktiskt offentliga handlingar som vem som helst, när det är utrett, kan plocka fram. Åter igen vill jag poängtera att SAHF hör inte ihop med ARAB, men det fattade jag att du förstod men alla snappar inte det. Att bråka om vad som händer idag är meningslöst för vad jag förstår så är det bara utredning av historia. Vikarierande registrator
har det säkert ganska hett om öronen nu och jag önskar henne lycka till. Folk verkar tycka om henne och det känns positivt.
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

Hoppsan, jag såg inte att du skrev slutet på 90-talet. Läste fel helt enkelt.
 
Sv: Ytterligare en passfråga!

Det är nog bara att vänta och se vad dom kommer fram till. Ska bli otroligt intressant att se resultatet sen...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 164
Senast: snorp
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 042
Senast: tuaphua
·
Samhälle Jag bokade just ett inrikesflyg till Umeå med Norwegian (för jobbet) men kom på att jag inte har förnyat mitt pass. Funkar det med...
Svar
18
· Visningar
1 170
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 171
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp