Ytterligare rasvalstråd

Sv: Ytterligare rasvalstråd

Som så många andra sagt låter det som att det mesta i kat.2 kan passa dig :)
Personligen är jag väldigt svag för selkirk (även om man där får problemet att den inte är godkänd än, vilket inte är ett problem om man inte är utställningsintresserad).

Sibirier finns också, om du inte kikat på dem.

Bra uppfödare väljer man genom att kolla med rasringen vad som är lämpliga grundkrav (olika raser har olika hälsokrav tex), och sen våga fråga. Det är absolut inte fel att vilja veta exakt mot vad och när föräldradjuren är testade, nöj dig inte med ett "de är friska". Det är inte heller fel att be om referenser, en seriös uppfödare är bara glad för en seriös köpare.
 
Sv: Ytterligare rasvalstråd

Selkrik verkar vara väldigt ovanliga så även om de är superundbartsöta så jag känner att det är vettigare/enklare för mig att välja en vanligare ras.

Tack för tipsen om vad man ska tänka på :)
 
Sv: Ytterligare rasvalstråd

Dom växer. Men vad spelar det för roll om dom är ovanliga? Jag kan tips om flera uppfödare som tar kullar då och då om du vill. Så kan du åka och hälsa på och träffa rasen i alla fall?
 
Sv: Ytterligare rasvalstråd

Nu har jag funderat lite till. Jag kanske borde bli jourhem istället? Jag är svag för stackars-djur överlag. Fast jag skulle ju dö lite när de åkte :( Fast det vore ju en bra grej liksom.
 
Sv: Ytterligare rasvalstråd

Om du skulle fästa dig mycket vid en katt så skulle du ju kunna ta över den istället :)
 
Sv: Ytterligare rasvalstråd

Nu är jag förstelnad av alla var ju :cool: Jaja, bättre det är ett välgenomtänkt beslut än tvärtom. :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Överväger att skaffa katt framledes och vill rota i de olika raserna som intresserar mig! Är uppvuxen med birmor och allihopa hade...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 868
Senast: Bluefish
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 800
Senast: Lager
·
Övr. Katt Inspirerad av trådar på hund och avelsforumen började jag fundera lite. Katter har redan den mest oseriösa avel som finns bland husdjur...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
13 931
Senast: kryddelydd
·
Övr. Katt Oftast rubbe som förkommer på hundforumet men, nu dyker den alltså upp på katt. Som en del läst om i snacktråden fick jag ta bort...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 238
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp