Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Visst finns det väl några sånna? Det kanske går att dra ihop en buketräff om vi är ett gäng? Jag behöver lära känna folk här uppe, och...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 932
Senast: cili
·
Kropp & Själ Hej Vet inte hur jag ska skriva men gör mitt bästa det är så att jag j har en önskan att börja rida igen eller ett mål som sagt det...
Svar
11
· Visningar
776
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Den 18/10 sökte jag en tjänst som jag väldigt gärna vill ha. Den ansvariga (externa) rekryteraren mailade inom 20 minuter med några...
Svar
14
· Visningar
2 180
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Jag har sen ca 10 år tillbaka nåt slags sömnrubbning. Jag har inga problem att somna, men jag vaknar med 1.5, 3 eller 4.5 timmes...
2
Svar
39
· Visningar
2 117
Senast: Kivina
·
Trädgård & Växter Jag har övervintrat chili tidigare men funderar nu på om det kan gå att övervintra även tomater? Jag var nyss nere i växthuset och det...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: kryddelydd
·
Äldre Tänk er att ni blivit dömda till döden och därför får möjlighet att komponera en 3-rätters middag med dryck som kommer att bli er sista...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 235
Senast: purity_666
·
Äldre För ett tag sen skrev jag en tråd om att flytta hem - vi fick aldrig den lägenheten men har nu fått en ännu bättre men i annan (större)...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Äldre När du diskuterar: 1. för fram dina åsikter om ämnet, inte dina åsikter om åsiktsmotståndaren 2. tala inte om för åsiktsmotståndaren...
Svar
1
· Visningar
11 340
Senast: ullo
·
Äldre Ett par kollegor har återkommit till jobbet efter en dryg veckas semester i solen. De har inte gjort ett enda skapandes grand. Bara...
14 15 16
Svar
302
· Visningar
15 491
Äldre Jag är sent ute, men hoppas på Allsmäktige Buke: Vi drar till Malmö i morgon kväll och jag vill gärna ha restaurangtips. Någorlunda...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 357
Senast: lady_vip
·
Kropp & Själ Det är kallt på jobbet och jag skulle behöva lite varma underkläder att ha under mina vanliga kläder. Någon som vet var man får fatt i...
Svar
18
· Visningar
937
Kropp & Själ Efter att ha använt extensions de senaste tio åren börjar mitt hår tröttna. Har lite kala fläckar och dassigt hår och behöver bli fri...
2
Svar
38
· Visningar
3 559
Senast: Monkie
·
Äldre .....gör mig ganska chockad. Två stycken sådana uttalanden under en och samma intervju, har den gode påven tappat omdömet helt?? O_o...
2
Svar
26
· Visningar
1 856
Senast: tanten
·
Hemmet Jag är på jakt efter bokstöd och hittar många fina på nätet. Men när jag tittar på vikten (på de som anger vikt) så är den ofta under...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Smulu
·
Äldre Häromdagen spillde en kompis öl över min nya dunjacka, så den stinker och behöver tvättas. Enligt tvättlappen kan den endast gå i...
Svar
6
· Visningar
8 809
Senast: tuaphua
·
Äldre Nu när det börjar bli kyligt ute hösten är här och vintern kommer sakta krypande. Jag tänkte vi kunde ha en tråd med tips på kläder...
2
Svar
32
· Visningar
2 104
Senast: Blixten
·
Äldre Vilka växter kan jag ha på min balkong som håller sig någorlunda fina under vintern? De kommer att sitta i kruka och får inte vara...
Svar
13
· Visningar
3 924
Senast: Oldie
·
Äldre Har fått för mig att det är skillnad på vilken benämning man använder, men vet inte vad / om det är så? Kan någon reda ut begreppen åt...
2
Svar
25
· Visningar
2 196
Senast: Sonic76
·
Äldre Alltså. Vartefter dagar och veckor går börjar jag tvivla på att en av mina arbetskamrater finns..... Ja, alltså. Den fysiska personen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 135
Senast: hoppsann
·
Kropp & Själ Tog ut hormonspiral för ca 1 månad sedan. Har haft spiralen under ca 2.5 år. Märkte på foton att mitt hår blir tunnare & tunnare (har...
Svar
14
· Visningar
13 358
Senast: norrsol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp