Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Jag har en häst som gärna spänner sig och stressar, som jag inte kan rida på ett tag nu pga sadel som inte passar och att det...
Svar
7
· Visningar
4 947
Senast: Friggan
·
H
Hästhantering Hej, Jag är precis nybakad på Bukefalos:laugh:. Är det någon som tagit över en kallblodstravare från banan och "gjort om den" till en...
Svar
17
· Visningar
1 674
Senast: Barret
·
M
Hästhantering Skaffade mig en liten minishettiskille (76 cm) i somras. Han har alltid gått barfota..finns det förresten så små skor? Hur som helst..nu...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: Buck
·
N
Hästhantering Jag är sedan ett par veckor tillbaka medryttare på en 7-årig PRE valack. Han hade då nyligen kommit till stalllet, stått där i ca 2...
Svar
10
· Visningar
1 811
Senast: ninni78
·
S
Hästhantering I vårt stall står 2 hästar, min Hera 8 månader och en annan häst. Den andra hästen har bara blivit riden sporadiskt pga bl a skador och...
Svar
10
· Visningar
1 627
Senast: skrikapa
·
R
Hästhantering En häst bör ju ha sällskap, så om man inte har två hästar utan en häst och ett annat djur.. vad funkar bäst då? Vet ett gotlandsruss...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Tahari
·
R
Hästhantering Hej! Jag har lite problem med min polle då han gärna nafsar så fort han kommer åt. Hur ska man hantera det? Har försökt med många olika...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hur kan man få hästarna att sluta tugga trä? Målade om och bytte endel trä i stallet förra sommaren, vill ha det fräscht. Men...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 202
Senast: carwes
·
N
Hästhantering Ni som tömkör era hästar, använder ni samma bett som vid ridning? och hur sätter ni tömmarna, sätter ni dom lika oavsett om ni kör i...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: Amk
·
T
Hästhantering Vad använder ni för arbetsrep när ni jobbar era hästar i repgrimma? Vad tycker du om ditt rep? Jag vill ha ett "stadigare" rep med...
Svar
6
· Visningar
1 735
Senast: Digbil
·
F
Hästhantering Hoppas jag lagt tråden rätt. Vi har stora problem i vårt område med en granne som har sina hästar på rymmen åtminstone ett par gånger i...
Svar
16
· Visningar
3 023
Senast: Fortuna
·
Hästhantering Jag har ett fullblod som har helt fel halsmuskler och går ofta med högt huvud man måste jobba han väldigt länge för att han ska komme...
Svar
13
· Visningar
2 675
Senast: chaos
·
J
Hästhantering Har en äldre varmblodsvalack som är helt hopplös att få tag på i hagen. När man ska gå för att hämta honom börjar han gå till andra...
Svar
15
· Visningar
1 277
Senast: Hjalti
·
V
Hästhantering Hej, jag har en häst jag haft i snart tre månader. Islandshäst och världens bästa och snällaste! Vi tränar mycket NH, dock lite lättare...
Svar
12
· Visningar
1 232
Senast: Vicksan
·
S
Hästhantering Ja vad finns det för farliga saker att träna på? Trafik, skott, hönor, får och presenningar har vi nu lärt oss inte är farliga, vad kan...
Svar
15
· Visningar
1 902
Senast: Skorpan
·
Hästhantering Tömkör vår 7åriga fullblodsvallack 1-2/vecka, longerar ibland men oftast tömkör vi och det har funkat kanon. Han blev opererad i halsen...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: karindk60
·
Hästhantering Måste bara få berätta om en händelse från gårdags kvällen... Jag hade glömt att hämta posten ifredags och gick ner till brevlådan i...
Svar
10
· Visningar
1 636
Senast: segersten
·
N
Hästhantering Jag har fått hem en häst på foder, en valack som aldrig tidigare bråkat och alltid varit ranglåg han är 6 år. Mina två ston är 18...
Svar
2
· Visningar
3 511
Senast: san77
·
E
Hästhantering Hej! Jag behöver verkligen hjälp med min ponny. Han är 10 år och jag har haft honom i tre. Han har alltid varit jättetrevlig och mysig...
Svar
11
· Visningar
1 693
Senast: TinyWiny
·
I
Hästhantering Hej, snälla jag behöver verkligen hjälp då jag tycker att detta börjat gå överstyr. Min ponny, blir otroligt mobbad (vit) så vi hyr...
2
Svar
24
· Visningar
2 608
Senast: Anna37
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp